2ru rijdt slecht zonder choke

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
michiel1978

2ru rijdt slecht zonder choke

Bericht door michiel1978 »

Ik wil de carb van mijn 2ru es goed gaan afstellen, maar hij rijdt op het moment slecht zonder choke. Start direct, met de choke, rijdt dan ook goed, maar zodra de choke uitgaat bweeeehhh...lijkt met geen goede basis om de carb af te gaan stellen. Waar kan ik dit in gaan zoeken?
hans.m
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door hans.m »

misschien eens een kijkje nemen in de faq 'carburator afstellen' :wink:
michiel1978

Ja Hans, dat snap ik, vraag was misschien niet goed geformuleerd, kan ik ondanks dit "probleem" beginnen met deze faq of moet ik dit eerst oplossen?
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

De FAQ "carburateur onderdelen" kun je ook eens bekijken, om te kijken of je er de juiste onderdelen in hebt zitten alvorens je gaat afstellen. En als je het toch aan het bekijken bent, kun je het allemaal ook even schoonmaken en doorblazen, als je dat nog niet hebt gedaan.

En dan kun je kijken of bweeeehhh een afstellings-probleem is, met behulp van de andere FAQ.
Laatst gewijzigd door Jeti op 22 apr 2013, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
michiel1978

ok thanks gaan we doen!
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

als ie het ooit goed gedaan heeft, hoef je waarschijnlijk niks te wisselen.

choke geeft meer benzine, via een andere weg, dus ofwel is je 'normale weg' verstopt, en krijgt ie niks,
ofwel krijgt ie teveel lucht, zodat die extra scheut nodigheeft om te kunnen rijden.
(teveel lucht kan door foute montage, of afstelschroef die er bv niet inzit, of te ver uitgedraaid is..)

;)
when men were men, and helmets were for divers
michiel1978

Ik denk dat ik het al heb gevonden..(lees HOOP IK) carb is erg nat van de benzine, misschien pakking vervangen...zal ie misschien ook valse lucht door aanzuigen..
michiel1978

Eureka! Opgelost! Weer iets geleerd, als je DENKT dat je alles goed schoon hebt gemaakt IS dat misschien niet zo! Dus alles dubbel checken! Stationair sproeier zat verstopt... :oops: nog nooit in mijn handen gehad, maar heeft een tijdje stil gestaan, dus zal er wel iets in zijn aangekoekt of iets dergelijks.
In ieder geval bedankt voor het meedenken Jeti en YamaSam :wink: Hier kan weer een slotje op!
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Mooi!
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Ghehe en de rest weet je voor later!
when men were men, and helmets were for divers
RLD
100km gereden
100km gereden

Bericht door RLD »

Ha kerel, ik las jouw verhaal, weet je dat ik precies hetzelfde heb meegemaakt? Wat was nou het euvel? Een TE oud luchtfilterschuim, die dingen gaan verpulveren en dan zuigt da carb hele kleine stujes aan, vandaar dat hij het alleen nog op de choke doet, als ik hier een 2ru krijg wissel ik meteen het schuimelement!

laat even weten of je hier iets aan hebt, beter laat dan nooit toch?

groet René :wink:
Plaats reactie