2ru rijdt slecht zonder choke
2ru rijdt slecht zonder choke
Ik wil de carb van mijn 2ru es goed gaan afstellen, maar hij rijdt op het moment slecht zonder choke. Start direct, met de choke, rijdt dan ook goed, maar zodra de choke uitgaat bweeeehhh...lijkt met geen goede basis om de carb af te gaan stellen. Waar kan ik dit in gaan zoeken?
- Jeti
- 17500km gereden
De FAQ "carburateur onderdelen" kun je ook eens bekijken, om te kijken of je er de juiste onderdelen in hebt zitten alvorens je gaat afstellen. En als je het toch aan het bekijken bent, kun je het allemaal ook even schoonmaken en doorblazen, als je dat nog niet hebt gedaan.
En dan kun je kijken of bweeeehhh een afstellings-probleem is, met behulp van de andere FAQ.
En dan kun je kijken of bweeeehhh een afstellings-probleem is, met behulp van de andere FAQ.
Laatst gewijzigd door Jeti op 22 apr 2013, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
als ie het ooit goed gedaan heeft, hoef je waarschijnlijk niks te wisselen.
choke geeft meer benzine, via een andere weg, dus ofwel is je 'normale weg' verstopt, en krijgt ie niks,
ofwel krijgt ie teveel lucht, zodat die extra scheut nodigheeft om te kunnen rijden.
(teveel lucht kan door foute montage, of afstelschroef die er bv niet inzit, of te ver uitgedraaid is..)

choke geeft meer benzine, via een andere weg, dus ofwel is je 'normale weg' verstopt, en krijgt ie niks,
ofwel krijgt ie teveel lucht, zodat die extra scheut nodigheeft om te kunnen rijden.
(teveel lucht kan door foute montage, of afstelschroef die er bv niet inzit, of te ver uitgedraaid is..)

when men were men, and helmets were for divers
Eureka! Opgelost! Weer iets geleerd, als je DENKT dat je alles goed schoon hebt gemaakt IS dat misschien niet zo! Dus alles dubbel checken! Stationair sproeier zat verstopt...
nog nooit in mijn handen gehad, maar heeft een tijdje stil gestaan, dus zal er wel iets in zijn aangekoekt of iets dergelijks.
In ieder geval bedankt voor het meedenken Jeti en YamaSam
Hier kan weer een slotje op!

In ieder geval bedankt voor het meedenken Jeti en YamaSam

-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 100km gereden
Ha kerel, ik las jouw verhaal, weet je dat ik precies hetzelfde heb meegemaakt? Wat was nou het euvel? Een TE oud luchtfilterschuim, die dingen gaan verpulveren en dan zuigt da carb hele kleine stujes aan, vandaar dat hij het alleen nog op de choke doet, als ik hier een 2ru krijg wissel ik meteen het schuimelement!
laat even weten of je hier iets aan hebt, beter laat dan nooit toch?
groet René
laat even weten of je hier iets aan hebt, beter laat dan nooit toch?
groet René