Bobine..
-
- Aan het inrijden
Bobine..
Het is weer tijd geleden dat ik aan mijn fs1 ben gaan klussen.
Ik heb namelijk het volgende probleem nog steeds. Na 3 km heerlijk rijden valt hij uit...
Zowat elk benzine probleem gecheckt, elk carburateur onderdeel grondig schoon gemaakt, ontsteking paar keer anders afgesteld maar nada nopes hij blijft uit vallen.
Iemand van het forum gaf mij een tip om nog een bougie mee te nemen als ik ga rijden en kijken zodra hij uit valt of ie vonkt en dat deed hij inderdaad niet... Dus ligt het aan de bobine?
Nu ben ik gaan kijken hoe duur die origineel kost en dat vergeleken met het imi model en dat verschilt enorm!
Weet iemand toevallig hoe slecht die imi is? En zo ja, als deze enorm slecht is, heeft iemand misschien een tweede-hands originele Bobine te koop?
Mijn Fs1 2RU specificaties
- 60cc
- 16mm carburateur (imi)
- snel pijpje
Ik heb namelijk het volgende probleem nog steeds. Na 3 km heerlijk rijden valt hij uit...
Zowat elk benzine probleem gecheckt, elk carburateur onderdeel grondig schoon gemaakt, ontsteking paar keer anders afgesteld maar nada nopes hij blijft uit vallen.
Iemand van het forum gaf mij een tip om nog een bougie mee te nemen als ik ga rijden en kijken zodra hij uit valt of ie vonkt en dat deed hij inderdaad niet... Dus ligt het aan de bobine?
Nu ben ik gaan kijken hoe duur die origineel kost en dat vergeleken met het imi model en dat verschilt enorm!
Weet iemand toevallig hoe slecht die imi is? En zo ja, als deze enorm slecht is, heeft iemand misschien een tweede-hands originele Bobine te koop?
Mijn Fs1 2RU specificaties
- 60cc
- 16mm carburateur (imi)
- snel pijpje
-
- 2000km gereden
-
- 5000km gereden
-
- 5000km gereden
Kester schreef:Dankjewel voor de reacties!
Gelukkig, zo bespaar ik weer wat eurootjes wat ik kan uit geven aan andere onderdelen.
Maar nu vraag ik mij af? Hoe kom je eigenlijk bij de bobine? Via de plek waar de accu zit?
yep.
links op het frame onder de tank zitten 2 m6 moertjes, die zijn van de bobine.
Moertjes losdraaien, bougiedop verwijderen van de bougiekabel en er een dun ijzerdraadje aan maken
, accu eruit, met het handje links het hoekje om, bobine eruit halen, zwart/witte draad losmaken en de bobine is los.
Nu omgekeerd tewerk gaan en je bent klaar.
Vergeet niet om het ijzerdraadje weer aan je bougiekabel te knopen en door er voorzichtig aan te trekken
de kabel weer onder je luchtfilter uit te krijgen.
Dat scheelt je een hoop tijd.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
-
- Aan het inrijden
Thanks! Ik heb em ff er uit gehaald en gemeten. De waarde is ietsje pietsje meer als 3 ohm.Wat op zich oke is toch, als hij tussen de 3 en de 4 zit? Nu is hij alleen niet warm dus valt het niet te zien of hij kapot is neem ik aan?
Nu ben ik er achtergekomen dat er een imi condensator is zit... Kan dit misschien ook het probleem veroorzaken; zodra hij warm wordt dan geeft hij geen stroom meer en zodra die afkoelt wel?
Nu ben ik er achtergekomen dat er een imi condensator is zit... Kan dit misschien ook het probleem veroorzaken; zodra hij warm wordt dan geeft hij geen stroom meer en zodra die afkoelt wel?
-
- 5000km gereden
- scirocco
- 500km gereden
pee67 schreef:Een condensator is kapot of niet kapot, staat los van de temperatuur.
Bij een kapotte condensator heb je de vonken tussen de contactpunten,
en niet bij je bougie.
Wat jij beschrijft is een typisch geval van een defecte bobine.
Daar ben ik het niet helemaal me eens
Kapotte condensators geven vaker dit beeld koud goed lopen en als ze warm worden is het over
Temperatuur kan dus wel degelijk wat uit maken
Een imi gewoon vervangen door een originele en daar ga je weer
- NIX
- 10000km gereden
Een kapotte condensator wil ook nog wel eens een motor slechter laten lopen met licht aan.
Kapotte bobine is vaak een haperende motor boven bepaalde toerentallen.
Maar de klachten lijken wel veel op elkaar. Soms warmte gerelateerd en allebei stotterende motor.
Condensator ALTIJD ori kopen, dus die van 10-15,-. die dingen van 4,- of minder zijn crap.
Kapotte bobine is vaak een haperende motor boven bepaalde toerentallen.
Maar de klachten lijken wel veel op elkaar. Soms warmte gerelateerd en allebei stotterende motor.
Condensator ALTIJD ori kopen, dus die van 10-15,-. die dingen van 4,- of minder zijn crap.
Kijk eerst even in de FAQ.