Zandstralen: soorten zand

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Saerens
250km gereden
250km gereden

Zandstralen: soorten zand

Bericht door Saerens »

Iemand enig idee of het uitmaakt welk zand je gebruikt om onderdelen te zandstralen?
Carterdelen, luchtfilter,...

Ik ken namelijk iemand die huizen zandstraalt en even tussendoor enkele onderdelen van me gratis zou kunnen zandstralen.
Geen idee welk type zand hij gebruikt, maar ik ga ervan uit dat het grof zal zijn, aangezien hij huizen zandstraalt.
Maar voor hem steekt het niet op een kilotje. Goed idee dat hi het doet, of best niet? Wat denken jullie?

En welk zand gebruik je dan best?
David
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door David »

Voor Alu glasparel en voor alle ijzeren delen gewoon zand, al zou ik je tank miss niet door hem laten stralen ivm deuken enzo
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

ligt aan wat je wilt stralen een frame kan je sulfiet gebruiken (das een afvalstof van de hoogovens slak van ijzer/staal)
mooiste kan je het doen met parrelstralen is minder hard en scherp .
wat ook goed gaat en weinig kost is schelpenzand (wat onder in bij vogels in de kooi ligt dat wit/grijze zand)
vaak word er ook van gewoon wit zand gebruikt (ligt in zandbanken)ook wel kwartszand genoemd.
maar zeker niet onbelangrijks is de druk die de compressor gaat leveren je begrijpt dat je met 12 bar meer "schade"maakt dan met 6 bar.en elk metaal zijn eigen zand is voor te stellen .maar yamah is zo klein dat je ook een straalkastje kan kopen frame s zijn meestel te groot maar rest past er in.

DENK OM VEILIGHEID VOOR JE ZELF EN OMSTANDERS buiten stralen blijft gevaarlijk .
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Ja, met dat schelpenzand/vogelzand/zilverzand heb ik 't ook wel eens gedaan. Kost geen drol. Je moet alleen zorgen dat het spul niet vochtig is
Saerens
250km gereden
250km gereden

Bericht door Saerens »

Kdacht alle grijsdelen aan hem mee te geven. Dus carterdeksels, luchtfilters, kettingbeschermers wielnaven etc.

Wat denk je, meegeven aan de huiszandstralers, of cabinetje kopen?
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Wat voor een compressor heb je? Niet geheel onbelangrijk
Saerens
250km gereden
250km gereden

Bericht door Saerens »

net eens gekeken at er op de compressor staat: 10bar aan 222l/m.
Zal dat volstaan?
Saerens
250km gereden
250km gereden

Bericht door Saerens »

Als er iemand is in België die een cabine heeft en deze eens wil uitlenen, ook altijd welkom!
gklijnhout
250km gereden
250km gereden

Bericht door gklijnhout »

Ik heb zelf een kleine straalkast en gebruik voor de ijzeren delen sulfiet en voor al de aluminium delen zoals carters glasparels.
Deze laatste geven een mooi glad resultaat waarbij je direct grondverf kan zetten.
Daarnaast straal ik zelden met een druk boven de 6 bar duurt wat langer maar hou de boel wel heel.

Gert
Plaats reactie