Fs1 2ru start niet.. Na blok revisie

Alles over de techniek en sleutelen
Kester
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 apr 2010, 17:50

Fs1 2ru start niet.. Na blok revisie

Bericht door Kester »

Mijn fs1 heeft 5 maanden stil gestaan, toen ik hem weer starten, starten zij in 1 keer. Maar zij lekte olie en reed niet echt meer soepel. Het was tijd voor een opknap buurtje.
Dus het hele blok er uit en wat dingetjes vervangen.
- nieuwe keerringen
- een nieuw lagertje
- Nieuwe pakkingen
- nieuwe contactpuntjes
- Nieuwe 60cc zuiger (kapot gegaan tijdens de revesie.... :roll: )
Zo kwam ik er ook achter dat er een 60cc in zat, dus mijn 10mm carburateur vervangen met een 16mm.
- nieuwe bougie nummertje 7

Dus nu zit het blok er weer aan.. alleen het moment van de waarheid was een beetje teleurstellend, hij start niet....
Dus ben alles na gegaan.
de ontsteking
- De bougie vonkt, heb de contactpunten goed afgesteld.
- De contactpunten zelf vonken niet, dus naar mijn mening is de condensator in orde.

benzinetoevoer
- Carburateur is helemaal nieuw en heb ik zelfs gecontroleerd, geen verstoppingen.
- Slangetjes niet verstopt
- Heb de cilinder goed vast zitten.
- Heb wat benzine in cilinder gedaan om te kijken of dat wat uit maakte maar nee...
- Ik heb er mee zitten rennen en dan starten, maar nee.. het geluid klinkt wat meer belovend maar sterft snel.
Ik heb mijn oliepomp(kapot) er niet opzitten en heb de olie-inlaat met een schroef dicht gedraaid. Dit verstoord toch niet het zuig effect?

Dus het enige waar ik nu op kan komen wat er fout is, is dat ik de roterende schijf(de originele) er verkeerd op heb gezet.
Ik heb het puntje op de schijf tegen het inhammetje(waar het nokje ingaat) van het tandwiel aangezet.
Klopt dit?

Iemand een idee of tip wat er fout is?
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Juiste sproier in de carburateur.
Juiste inlaatdiameter op schijfhuis (16mm)
Ontsteking op tijd (1,8 mm bdp)
Valse lucht

Je hebt 3 zaken nodig voor ontbranding
Brandstof - Ontsteking - Compressie
1978 chroom 60 cc
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

kan zoveel zijn pfff maar ja wat .
benzine dop er af en eens proberen (gaatje dicht en vacuum getrokken )
maar het blijft vreemd want je hebt benzine toevoer en een vonk.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

ik gok op die schijf

is het gat open als de piston naar boven gaat?
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
scirocco
500km gereden
500km gereden
Berichten: 753
Lid geworden op: 28 nov 2010, 14:28
Locatie: friesland

Bericht door scirocco »

Als het een originele schijf is dus yamaha zit je schijf goed
Echter is dit een imi schijf kan hij wel eens verkeerd zitten
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

ik heb die merktekens al op alle mogelijke plekken weten zitten!
when men were men, and helmets were for divers
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Afbeelding

ik heb telkens het merkpunt bovenaan gelegd
Laatst gewijzigd door YamaSam op 17 dec 2012, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Check de schijven FAQ.

Hoe lang is de schroef waarmee je de olieaanvoer hebt afgedicht?
Kijk eerst even in de FAQ.
Kester
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 apr 2010, 17:50

Bericht door Kester »

Jajaja ik denk dat het de schijf is.....
Zodra de piston/zuiger naar boven gaat is het gat dicht. Een fractie na de ontsteking gaat het gaat open, dan gaat de zuiger weer naar beneden en zuigt in mijn 'gedachten' benzine aan. Tot dat deze weer omhoog gaat, dan gaat die dicht. Klopt dit, of moet het juist net andersom? Ik heb volgens mij de schijf die links onder op de foto staat.

Carburateur ligt het niet aan volgens mij, nogmaals hij is helemaal nieuw en ik had mijn oude 10mm er op gedaan, waarmee zij gereden heeft en toen starten zij ook niet.

De schroef is even lang als het schroefje van de oliepomp dus dat zou het ook niet kunnen zijn.
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1784
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

zo loopt ie nooit

beginselen van 2-takt is dat als de zuiger omhoog gaat er onderdruk in het carter (dus onder de zuiger) ontstaat, hierdoor wordt er vers mengsel naar binnen gezogen, dus moet de schijf de zaak openen.

met omlaag gaan van de zuiger ontstaat er overdruk in het carter (indien de zaak gesloten is) waardoor het verse mengsel onder de zuiger via de spoelpoorten boven de zuiger terechtkomt.

bij jou gaat dit precies andersom, gaat dus nooit lopen.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Schijf niet perongeluk verkeerd om gemonteerd?
Yamaha Sheriff 1981
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Bingo dus
when men were men, and helmets were for divers
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

:lol:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

:speachless:
Kijk eerst even in de FAQ.
Kester
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 apr 2010, 17:50

Bericht door Kester »

:lol:


Hopla, schijf 180 graden omgedraaid... en ja hoor, zij start weer! :D Heel erg bedankt voor de snelle info, nu weet ik precies hoe een 2-takt zuigt. :wink:

Gr. Kester
Plaats reactie