Ik ben op zoek naar de exacte maten van de oliekeerring voor de drukstift van mijn FS1. Ik meet zelf voor de binnendiameter 4,8mm en de buitendiameter 17mm. Ik kan er alleen niet goed bij. Ik wil hem er pas uithalen als ik een nieuwe heb. Weet iemand misschien de maten? Alvast bedankt.
Jaap
Keerring drukstift koppeling
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
Ik heb de drukstift omgekeerd omdat die inderdaad ingevreten en verroest was. Ik heb aan de nieuwe kopse kant een kommetje gemaakt in de draaibank met een tandartsfrais (bolletje+diamant). Het werkt nu prima maar heb wel een originele drukstift en keerring besteld.
Zo hobbyen we maar wat aan hè.
Bedankt voor jullie feedback. Ik ben nieuw aan het front omdat mijn zoon net 16 is geworden en een oldtimer wilde hebben. En dan ook nog een FS1! Laat ik die op mijn 16e nou ook net gehad hebben
Zo hobbyen we maar wat aan hè.
Bedankt voor jullie feedback. Ik ben nieuw aan het front omdat mijn zoon net 16 is geworden en een oldtimer wilde hebben. En dan ook nog een FS1! Laat ik die op mijn 16e nou ook net gehad hebben

-
- 2000km gereden
waalma schreef:Marco, hardstikke bedankt voor je reactie. Ik heb gisteren meteen bij Brammer een keerring kunnen halen van 5x15x6 en die paste meteen prima. Even testen en hij blijft droog. Ben benieuwd of de originele Yamaha afdichting qua binnediameter echt anders is voor de as 4,8.
Groet,
Jaap
origineel is het echt 4,8 mm. Maar meestal gaat 5 mm ook prima.
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;