Nieuwe fs1-liefhebber, enkele beginnersvragen
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 26 aug 2012, 21:48
Nieuwe fs1-liefhebber, enkele beginnersvragen
Hey,
Ik ben een 24-jarige uit regio antwerpen en ben al enkele maanden op zoek naar een toffe tweewieler om 'met rond de kerktoren te rijden'... Sporadische ritjes dus waar ik graag een fs1 voor zou hebben.
Nu ben ik zelf wel handig en kan veel opzoeken op het net maar van auto's en moto's ken ik momenteel ruwweg gezegd niets, nuja; ik zou er graag veel van leren kennen maar ik begin vanaf nul. Iemand die er niets van kent moet ergens beginnen en ik zou graag beginnen met een tweedehands fs1 te kopen.
Ik zoek dus iemand die mij kan helpen om een goede tweedehands FS1 te kopen (liefst dan nog op factuur) zonder dat ik dus een kat in een zak koop waar achteraf nog allerlei problemen tevoorschijn komen die ik zelf niet kan oplossen of waarbij de kosten te groot zijn. Dit mag gerust een goede tweedehands motorzaak zijn (graag tips omgeving antwerpen-mechelen-brussel) of een persoon die erdoor gepassioneerd is, ik wil er gerust iets extra voor betalen zodat alles in orde is en ik iemand heb die mij op weg kan zetten!!
Maar ook nog enkele andere vraagjes; hij zou het liefst toch de 70km/h halen zodat ik ook grotere binnenwegen kan nemen (meer dan 70 hoeft niet..). Maar is deze 50cc brommer wel gehomologeerd? Mag deze wettelijk 70km/h rijden want ik dacht dat brommers van 50cc max 45km/h mochten rijden?
Voor mij hoeven alle stukken niet origineel te zijn (excuses als ik de echte adepten beledig), de motor moet gewoon goed rijden...
Sorry voor eventuele domme vragen, maar alvast bedankt!!
Ik ben een 24-jarige uit regio antwerpen en ben al enkele maanden op zoek naar een toffe tweewieler om 'met rond de kerktoren te rijden'... Sporadische ritjes dus waar ik graag een fs1 voor zou hebben.
Nu ben ik zelf wel handig en kan veel opzoeken op het net maar van auto's en moto's ken ik momenteel ruwweg gezegd niets, nuja; ik zou er graag veel van leren kennen maar ik begin vanaf nul. Iemand die er niets van kent moet ergens beginnen en ik zou graag beginnen met een tweedehands fs1 te kopen.
Ik zoek dus iemand die mij kan helpen om een goede tweedehands FS1 te kopen (liefst dan nog op factuur) zonder dat ik dus een kat in een zak koop waar achteraf nog allerlei problemen tevoorschijn komen die ik zelf niet kan oplossen of waarbij de kosten te groot zijn. Dit mag gerust een goede tweedehands motorzaak zijn (graag tips omgeving antwerpen-mechelen-brussel) of een persoon die erdoor gepassioneerd is, ik wil er gerust iets extra voor betalen zodat alles in orde is en ik iemand heb die mij op weg kan zetten!!
Maar ook nog enkele andere vraagjes; hij zou het liefst toch de 70km/h halen zodat ik ook grotere binnenwegen kan nemen (meer dan 70 hoeft niet..). Maar is deze 50cc brommer wel gehomologeerd? Mag deze wettelijk 70km/h rijden want ik dacht dat brommers van 50cc max 45km/h mochten rijden?
Voor mij hoeven alle stukken niet origineel te zijn (excuses als ik de echte adepten beledig), de motor moet gewoon goed rijden...
Sorry voor eventuele domme vragen, maar alvast bedankt!!
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
alowhah uit Gent!
misschien een goed idee van zondag richting Wellen af te zakken..
als je er op tijd bijbent valt daar zeker een goede basis te scoren..
uiteindelijk moet je je brommer toch leren kennen, wil je ermee blijven rijden.
als alle stukken aanwezig zijn, kan je nooit wreed in't zak gezet worden eigenlijk.
als het geen moto-ingeschreven FS1 is, zit je zowieso in de schemerzone van de legaliteit wanneer je sneller gaat dan 45, voor 74 is heilig in dat geval, brommer die ouder zijn vallen buiten de 'gelijkvormigheids-' regel..
in de praktijk heb je in belgie weinig last is je niet te jong bent, ietwat verantwoord op de baan verschijnt, en geen overdreven luide uitlaat monteert..
schol
misschien een goed idee van zondag richting Wellen af te zakken..
als je er op tijd bijbent valt daar zeker een goede basis te scoren..
uiteindelijk moet je je brommer toch leren kennen, wil je ermee blijven rijden.
als alle stukken aanwezig zijn, kan je nooit wreed in't zak gezet worden eigenlijk.
als het geen moto-ingeschreven FS1 is, zit je zowieso in de schemerzone van de legaliteit wanneer je sneller gaat dan 45, voor 74 is heilig in dat geval, brommer die ouder zijn vallen buiten de 'gelijkvormigheids-' regel..
in de praktijk heb je in belgie weinig last is je niet te jong bent, ietwat verantwoord op de baan verschijnt, en geen overdreven luide uitlaat monteert..
schol
when men were men, and helmets were for divers
-
- 2500km gereden
- Berichten: 4203
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
- Locatie: almere(vh hilversum)
- Contacteer:
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 17 mei 2012, 21:57
- Locatie: Belgie Zaventem
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6140
- Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
- Locatie: Mechelen
woers schreef:Jens36 schreef:Weet niet naar wat je opzoek bent, maar ik heb nog wel iets uniek staan![]()
Welkom vanuit Mechelen!
wat is dat origineels dan?
Uniek, origineel ni echt

http://www.2dehands.be/brommers-scooter ... 22447.html