Goede monteur en winkel gezocht
Goede monteur en winkel gezocht
Hallo,
Mijn naam is Mats, en ik heb sinds 4 dagen een FS1 2RU uit 1986. Hiernaast heb ik nog een paar andere brommer oldtimers staan, een Honda CD50, PS50, en een Kreidler uit 1969.
Yamaha was nooit op mijn wensenlijst, totdat ik deze op internet zag, en gelijk "verliefd"werd.
De brommer is helemaal gereviseerd, en opnieuw opgebouwd.Morgen naar de RDW keuring, en dan is het rijden en genieten.
Alles werkt en ziet er dus toppie uit. Het enige probleem is dat dat ding niet harder dan 45kmh op teller rijdt. Ik heb hier veel gelezen over opvoeren.
Van de vorige eigenaar heb ik een 16mm carb meegekregen. Na de keuring ga ik proberen deze erop te zetten, en kijken wat de brommer dan doet qua snelheid. Als dit lukt (ik heb nog niet veel ervaring met sleutelen), kan iemand mij vertellen wat ik dan zou moeten kunnen verwachten qua snelheid? Er zit al een grote uitlaat op.
Ik zoek nu nog een pro die mij kan helpen met sleutelen/ de brommer op kan voeren. Ik hoef er geen 100 mee te kunnen rijden, 60/65 kmh lijkt mij al voldoende. Liefst in de regio Eindhoven, maar mag ook elders.
Tevens zoek ik een goede winkel/internetwinkel, iemand een paar links? Heb al hier en daar op Google gekeken, maar weet niet welke de beste is.
Alvast dank voor jullie reactie!
Groetjes, Mats
Mijn naam is Mats, en ik heb sinds 4 dagen een FS1 2RU uit 1986. Hiernaast heb ik nog een paar andere brommer oldtimers staan, een Honda CD50, PS50, en een Kreidler uit 1969.
Yamaha was nooit op mijn wensenlijst, totdat ik deze op internet zag, en gelijk "verliefd"werd.
De brommer is helemaal gereviseerd, en opnieuw opgebouwd.Morgen naar de RDW keuring, en dan is het rijden en genieten.
Alles werkt en ziet er dus toppie uit. Het enige probleem is dat dat ding niet harder dan 45kmh op teller rijdt. Ik heb hier veel gelezen over opvoeren.
Van de vorige eigenaar heb ik een 16mm carb meegekregen. Na de keuring ga ik proberen deze erop te zetten, en kijken wat de brommer dan doet qua snelheid. Als dit lukt (ik heb nog niet veel ervaring met sleutelen), kan iemand mij vertellen wat ik dan zou moeten kunnen verwachten qua snelheid? Er zit al een grote uitlaat op.
Ik zoek nu nog een pro die mij kan helpen met sleutelen/ de brommer op kan voeren. Ik hoef er geen 100 mee te kunnen rijden, 60/65 kmh lijkt mij al voldoende. Liefst in de regio Eindhoven, maar mag ook elders.
Tevens zoek ik een goede winkel/internetwinkel, iemand een paar links? Heb al hier en daar op Google gekeken, maar weet niet welke de beste is.
Alvast dank voor jullie reactie!
Groetjes, Mats
Laatst gewijzigd door mats1 op 05 aug 2012, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 17 mei 2012, 21:57
- Locatie: Belgie Zaventem
http://www.fs1shop.nl/ (duur maar ori)
http://www.fs1parts.nl/webwinkel/N_fram ... _home.html
http://www.jmpbonderdelen.nl/yamaha.html

http://www.fs1parts.nl/webwinkel/N_fram ... _home.html
http://www.jmpbonderdelen.nl/yamaha.html

Yamaha Sheriff '81
Yamaha F5B '69
Yamaha RD50mx Project '82
Yamaha Chappy '84
Yamaha F5B '69
Yamaha RD50mx Project '82
Yamaha Chappy '84
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 17 mei 2012, 21:57
- Locatie: Belgie Zaventem
En tussen haakjes nog: Een pro zoeken, niet nodig, als je wat handig bent he... dan gaat da! Ik heb een sheriff gekocht in redelijke staat, en ook helemaal alleen bezig aan geweest
Lukt wel hoor!
En als je een vriend hebt ofzo dat er wat van weet...
Het wereldje is klein hoor, een keer dat je erin zit dan geraak je overal!
Ondervonden met men sheriff te restaureren...
Greetz

Lukt wel hoor!
En als je een vriend hebt ofzo dat er wat van weet...
Het wereldje is klein hoor, een keer dat je erin zit dan geraak je overal!
Ondervonden met men sheriff te restaureren...
Greetz
Yamaha Sheriff '81
Yamaha F5B '69
Yamaha RD50mx Project '82
Yamaha Chappy '84
Yamaha F5B '69
Yamaha RD50mx Project '82
Yamaha Chappy '84
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 17 mei 2012, 21:57
- Locatie: Belgie Zaventem
graag gedaan! gewoon doen zou ik zeggen! met een 50 cctje kan je niks mis doen zolang je het blok niet uiteen begint te halen denk ik toch ... je merkt zelf wel dat op den duur het poetsen niet meer opschiet, en dan begin je vanzelf wel dingen uiteen te halen/vervangen... ik heb zo mijn kader helemaal opnieuw gespoten, da was wa veel vant goeie...
Yamaha Sheriff '81
Yamaha F5B '69
Yamaha RD50mx Project '82
Yamaha Chappy '84
Yamaha F5B '69
Yamaha RD50mx Project '82
Yamaha Chappy '84
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
woers schreef:http://www.fs1shop.nl/ (duur maar ori)
http://www.fs1parts.nl/webwinkel/N_fram ... _home.html
http://www.jmpbonderdelen.nl/yamaha.html
FS1shop is wel duur, maar lang niet altijd ori. Let daar goed op, vaak weten ze zelf niet wat wat is.
Verder:
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=509
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=1322
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=5150
En uberhaupt: http://www.fs1forum.com/viewforum.php?f ... =0&start=0
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 17 mei 2012, 21:57
- Locatie: Belgie Zaventem
- eriks
- 2000km gereden
- Berichten: 2212
- Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38
NIX schreef:woers schreef:http://www.fs1shop.nl/ (duur maar ori)
http://www.fs1parts.nl/webwinkel/N_fram ... _home.html
http://www.jmpbonderdelen.nl/yamaha.html
FS1shop is wel duur, maar lang niet altijd ori. Let daar goed op, vaak weten ze zelf niet wat wat is.
Verder:
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=509
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=1322
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=5150
En uberhaupt: http://www.fs1forum.com/viewforum.php?f ... =0&start=0
heel goed je ogen openhouden daar !!!!!!!!!!!!

goed, maandag gekeurd, vandaag een 16mm carburateur erop gezet. Hij rijdt precies 5 kmh harder nu, ik kom dus op teller op 50kmh. Ik had echt verwacht dat hij toch richting de 60 zou gaan, maar helaas.
Iemand nog een idee wat ik zou kunnen doen? Ik heb eigenlijk geen zin om een andere cilinder erop te laten zetten. Deze zou 65 kmh moeten halen volgens de links die hierboven door zijn gestuurd.
Alvast dank voor de tips.
Iemand nog een idee wat ik zou kunnen doen? Ik heb eigenlijk geen zin om een andere cilinder erop te laten zetten. Deze zou 65 kmh moeten halen volgens de links die hierboven door zijn gestuurd.
Alvast dank voor de tips.
goed, maandag gekeurd, vandaag een 16mm carburateur erop gezet. Hij rijdt precies 5 kmh harder nu, ik kom dus op teller op 50kmh. Ik had echt verwacht dat hij toch richting de 60 zou gaan, maar helaas.
Iemand nog een idee wat ik zou kunnen doen? Ik heb eigenlijk geen zin om een andere cilinder erop te laten zetten. Deze zou 65 kmh moeten halen volgens de links die hierboven door zijn gestuurd.
Alvast dank voor de tips.
Iemand nog een idee wat ik zou kunnen doen? Ik heb eigenlijk geen zin om een andere cilinder erop te laten zetten. Deze zou 65 kmh moeten halen volgens de links die hierboven door zijn gestuurd.
Alvast dank voor de tips.
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3738
- Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
- Locatie: Dordrecht
mats1 schreef:goed, maandag gekeurd, vandaag een 16mm carburateur erop gezet. Hij rijdt precies 5 kmh harder nu, ik kom dus op teller op 50kmh. Ik had echt verwacht dat hij toch richting de 60 zou gaan, maar helaas.
Iemand nog een idee wat ik zou kunnen doen? Ik heb eigenlijk geen zin om een andere cilinder erop te laten zetten. Deze zou 65 kmh moeten halen volgens de links die hierboven door zijn gestuurd.
Alvast dank voor de tips.
Alleen een andere carb werkt dus niet
Het is de combinatie van cilinder,kop,tandwielen,carb en uitlaat
Daarnaast moet de afstelling en sproeier van de carb ook juist zijn
Hoe is het met de compressie etc etc
Lees de FAQ over carb afstelling
Succes
1978 chroom 60 cc
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23444
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam