2RU fonkt onregelmatig en wil daardoor bijna niet lopen

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
athenayamaha
500km gereden
500km gereden

2RU fonkt onregelmatig en wil daardoor bijna niet lopen

Bericht door athenayamaha »

Hallo allen,

Een poosje geleden heb ik een 2RU klaar gemaakt om op te kunnen rijden. Hier heb ik een gereviseerd blokje onder gedaan wat al een dik jaar op de plank ligt. Met dit blokje heb ik al veel probleemloze kilometers gereden, totdat het blokje onder mijn 2RU kwam... Nu is het 1 bak ellende. De bobine heb ik ook al vervangen, ik heb een extra massadraad getrokken, bougie en dop vervangen. Maar nog steeds wil hij bijna niet lopen. Als hij wel aanslaat, is het 1 gestotter. Ik zou zo verder niet weten wat het nog kan zijn. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Groetjes Mark
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Condensator, afstelling punten, schijf op tijd?
Kijk eerst even in de FAQ.
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Puntjes al opgeschuurd?
Yamaha Sheriff 1981
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Zwiebeldiode al doorgemeten?
athenayamaha
500km gereden
500km gereden

Bedankt voor alle reacties tot nu toe :D

De condensator moet goed zijn. puntjes staan ook goed. En de schijf staat ook op tijd. Blokje liep altijd als een trein :) Dat opschuren van de puntje is ook een goeie trouwens. Misschien dat door het stil liggen het toch iets is gaan oxideren, en nu slecht contact maakt. Ik heb die zwiebeldiode er nu niet tussen zitten, omdat ik de gehele draadboom heb verwijderd. Waar dient deze diode eigenlijk voor? Alvast bedankt. :D
athenayamaha
500km gereden
500km gereden

Nou, vandaag weer even met de FS1 bezig geweest. Nog een andere bobine geprobeerd, en kreeg nu wel een regelmatige vonk. Slinger aan het achterwiel en de brommer deed het. Maar niet voor lang.. Na een paar meter hield hij er al weer mee op >> weer zelfde probleem :? Mijn vader had het er over dat er misschien water in de benzine zou kunnen zitten.. Lijkt me onwaarschijnlijk, maar je weet het nooit. Ik heb ook een beetje het idee dat er iets van de ontsteking doorslaat na een aantal keer vonken. De brommer staat op mijn werk dus ik kan er helaas niet zo 123 aan sleutelen.
Plaats reactie