fs1 loopt voor geen meter meer
- Saerens
- 250km gereden
fs1 loopt voor geen meter meer
Gisteren was ik gaan rijden met de fs1 en plots gaat mijn snelheid van 60 naar 50. Als ik mijn koppeling inhoud dan valt de brommer steeds stil.
Gisteren startte hij van de 2e kickstart. Na die rit start hij helemaal niet meer met kickstart en moet ik hem steeds in gang lopen. (en zelfs dit gaat niet meer van de eerste keer). Alsook denk ik ergens een ratel te horen in de motor... Al ben ik niet zeker of dat de oorzaak is...
Ik ben deze week nog naar de zee, Brugge, Gent enz... gereden. Een tocht van 2 dagen en alles verliep perfect.
Kortom: hij komt niet meer op toeren, rijdt 10km/u trager, is moeilijk in gang te krijgen, valt makkelijk stil, en er ratelt ook iets denk ik.
Ik heb de carburator net eens uitgekuist dus dat kan het al niet zijn denk ik..
Kan iemand mij helpen via tips? Of woont er iemand in de buurt van Dendermonde-Brussel die snel eens wilt kijken?
Met vriendelijke groet
Tom
Gisteren startte hij van de 2e kickstart. Na die rit start hij helemaal niet meer met kickstart en moet ik hem steeds in gang lopen. (en zelfs dit gaat niet meer van de eerste keer). Alsook denk ik ergens een ratel te horen in de motor... Al ben ik niet zeker of dat de oorzaak is...
Ik ben deze week nog naar de zee, Brugge, Gent enz... gereden. Een tocht van 2 dagen en alles verliep perfect.
Kortom: hij komt niet meer op toeren, rijdt 10km/u trager, is moeilijk in gang te krijgen, valt makkelijk stil, en er ratelt ook iets denk ik.
Ik heb de carburator net eens uitgekuist dus dat kan het al niet zijn denk ik..
Kan iemand mij helpen via tips? Of woont er iemand in de buurt van Dendermonde-Brussel die snel eens wilt kijken?
Met vriendelijke groet
Tom
-
- 5000km gereden
- Dr. Bob
- 500km gereden
Hum, lijkt me dat je compressie mist
Ik zou maar eens naar de zuiger kijken, kon wel eens een gebroken zuigerveer zijn of een stukje uit de zuiger . Of een kras in de cilinder door een losgekomen zuigerpen slotje.
In ieder geval iets waardoor je meer schade kunt krijgen als je ermee doorrijdt.
Ik zou maar eens naar de zuiger kijken, kon wel eens een gebroken zuigerveer zijn of een stukje uit de zuiger . Of een kras in de cilinder door een losgekomen zuigerpen slotje.
In ieder geval iets waardoor je meer schade kunt krijgen als je ermee doorrijdt.
Niet lullen maar poetsen!
- Saerens
- 250km gereden
-
- Tombo is mijn testpiloot
hum dan zit het aluminium gruis ook in je kruk lagers en drijfstang.
blok moet dan geheel uit elkaar.
blok moet dan geheel uit elkaar.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Saerens
- 250km gereden
Mijn cilinder was een f5b met ook "tum178" op. Dus ik neem aan dat het een originele is. Vervang ik deze best of kan ik nog iets aan die krassen doen?
Indien ik moet vervangen, iemand nog een goede liggen of een goede aanrader via webshops?
Gino, kan jij daar eventueel nog iets aan herstellen? Mijn cilinderkop heeft ook wat schade opgelopen trouwens...
Indien ik moet vervangen, iemand nog een goede liggen of een goede aanrader via webshops?
Gino, kan jij daar eventueel nog iets aan herstellen? Mijn cilinderkop heeft ook wat schade opgelopen trouwens...
- Saerens
- 250km gereden
- NIX
- 10000km gereden