Vandaag ontving ik een 2RU-cilindertje. Deze is door Donny aan mij verkocht. Nu blijkt er een kras(je) in de cilinder te zitten. Eerst maar eens wat foto's...
Op de eerste foto zie je onderin de cilinder een kras. Op de tweede foto is hierop ingezoomd.
Het krasje is over een lengte van ongeveer 5 cm zichtbaar, maar enkel de laatste 3mm is enigsinds voelbaar. Het voelbare gedeelte zit dan ook boven de 'stootrand' van de zuiger. Nu weet ik niet of dit problemen op zou kunnen leveren. Iemand die hierover een idee heeft?
Verder denk ik dat met een polijstschijfje/lappenschijfje op de boormachine de veeg na de 3mm wel weg te krijgen is...
Hoop in ieder geval niet dat de cilinder gehoond moet worden...
Nog een idee over korrelgrootte...? Eerst het grotere plekje met 800 en dan afwerken met 1600 of zoiets? Verder nog even met een lappenschijfje er door en dan zou het toch klaar moeten zijn...
Iemand ook nog een tip over hoe de gehele cilinder te schuren... Als je het ene krasje schuurt ontstaat er toch een vreemde vorm? Lijkt me dat ik een stukje schuurpapier om een rond object moet plaatsen om gelijkmatig te schuren... Maar wat voor een object?
er bestaat gereedschap (pen ) voor om dit soort dingen op of uit te scheuren maar die heb jij zeker niet .
een papiertje doet het zelfde gewoon een 600 of zo is al voldoende hoger mag altijd .
een cilinder is nooit glad ,ja wat wij voelen ja maar onder een miroscoop ziet het er niet uit of je er met je boot door heen wilt.
@marco Ik wil toch eventjes met een schuurpapiertje snel bijwerken, ook de uitlaatpoort heeft een (naar mijn mening) scherpe rand, ik wil dus even nette ronde bevels aanbrengen... Ook gewoon met een schuurpapiertje? Iemand nog tips...?
Een bevel, ofwel vellingkant is een schuin danwel half afgeronde rand. De rand van je poorten kan je zo'n kantje geven met een schuurpapiertje en zorgt voor een mooi verloop voor je zuigerveren en een licht verbeterde airflow, hoewel dat met een standaard cilinder niet te merken zal zijn...