fs1 2ru sputterd en rijd maar 40km/pu

Alles over de techniek en sleutelen
koenfs12ru87
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jul 2011, 16:09
Locatie: nijmegen

fs1 2ru sputterd en rijd maar 40km/pu

Bericht door koenfs12ru87 »

wie kan mij helpen?

ik heb een 2ru met 16mm mikuni sproeier 180, snelle pijp (luhac) en een gehoondecylinder met 41mm zuiger en het wil nog niet van z'n plaats tandwielen nu 14-45 (word zometeen 14/13-41)

net nieuwe condensator (originele) gemonteerd geen vonken meer tussen de contactpunten maar hij rijd nog steeds beroerd.

de onsteking staat op 1,8mm

iemand tips???
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

denk sproeier kleiner mag
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Welke cilinder heb je erop?
Yamaha Sheriff 1981
koenfs12ru87
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jul 2011, 16:09
Locatie: nijmegen

Bericht door koenfs12ru87 »

Kunnen deze klachten te maken hebben met een standaard schijf? ik ben er niet 100% zeker van welke erin zit, er zit wel een 16mm spruitstuk op..
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Nee. Hooguit komt ie iets minder snel op toeren. Stop er een andere bougie in of probeer een andere dop. Check de einddemper. Check de inhoud van de vlotterbak, check of de kraan doorloopt.
Kijk eerst even in de FAQ.
koenfs12ru87
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jul 2011, 16:09
Locatie: nijmegen

Bericht door koenfs12ru87 »

afgelopen weekend maar eens verschillende sproeiers geprobeerd, ook met de luchtschroef verschillende standen getest.

maar nog steeds 40/45 kmpu cillinder is een fs1 met 41mm zuiger, 16mm mikuni carb , snellepijp en 14-41 tandwielverhouding(om te testen) moet zo toch op z'n minst 65 gaan.

kan iemand uit de ong Nijmegen er eens een keer naar kijken word er een beetje radeloos van.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Hoe staat je ontsteking?
Kijk eerst even in de FAQ.
koenfs12ru87
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jul 2011, 16:09
Locatie: nijmegen

Bericht door koenfs12ru87 »

Deze staat goed volgens de uitleg op het forum.

Als het teken op het vliegwiel op het streepje van de grondplaat staat gaan de contactpunten(0,4mm) open en dit is nog nagemeten en hij staat op 1,7mm. ik heb zelfs voor de zekerheid een nieuwe condensator gemonteerd nu zijn de vonken tussen de contactpunten weg maar voor de rest qua vermogen geen verschil, het gekke is dat als hij stationair draait en je gas geeft een mooie en krachtige brul uit de uitlaat komt, als je wil weg rijden is het net of hij geen toeren maakt(niet in de powerband komt). ik heb sproeier 140/150/160/180 maar er is geen merkbaar verschil.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

De punten moeten bij de merktekens beginnen met openen en niet al 0,4mm openstaan.

Is er niet gewoon een zuigerveer gebroken? En hoe komt ie niet op toeren? Klimt gewoon niet in toeren of sputtert en ploft?

Wat voor kop heb je gebruikt?
Kijk eerst even in de FAQ.
koenfs12ru87
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jul 2011, 16:09
Locatie: nijmegen

Bericht door koenfs12ru87 »

de punten gaan dan ook open(foutje in de uitleg), er zit een ori kop op bij het toeren maken begint hij te sputeren en te stoten de zuigerveren zijn goed de zuiger is net 300km oud en is zaterdag nog gecontroleerd en hij ziet er netjes uit.

kan het zijn dat de bobine kapot is? dit is het enige wat nog niet veranderd is aan de ontsteking de rest wel en allemaal origineel. ook is de kabelboom is nagelopen.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ja, zou de bobine kunnen zijn, de imi's zijn er berucht om. Sputteren boven een bepaald toerental is typisch voor een slechte bobine.

Ik vermoed ook dat je een kopje hebt met veel te weinig compressie. Dat levert echter geen gesputter op, hooguit een ernstig gebrek aan power.
Kijk eerst even in de FAQ.
koenfs12ru87
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jul 2011, 16:09
Locatie: nijmegen

Bericht door koenfs12ru87 »

NIX bedankt voor je antwoord.

geen imi bobine kopen dus.....
ori is wel prijzig is er een alternatief?

welke kop raad je mij aan?
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Probeer aan een gebruikte bobine te komen. Je moet een kop hebben zonder die diepe rand in de overgang van pakkingvlak naar verbrandingsruimte.
Kijk eerst even in de FAQ.
tis
50km gereden
50km gereden
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 okt 2011, 20:13
Locatie: Kalmthout,Belgie

Bericht door tis »

Dun luchtfilterrubber?
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Maakt je bobine goed massa op het frame?

Heb je al een nieuwe bougie geprobeerd?
Yamaha Sheriff 1981
Plaats reactie