fs1 2ru sputterd en rijd maar 40km/pu
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 16:09
- Locatie: nijmegen
fs1 2ru sputterd en rijd maar 40km/pu
wie kan mij helpen?
ik heb een 2ru met 16mm mikuni sproeier 180, snelle pijp (luhac) en een gehoondecylinder met 41mm zuiger en het wil nog niet van z'n plaats tandwielen nu 14-45 (word zometeen 14/13-41)
net nieuwe condensator (originele) gemonteerd geen vonken meer tussen de contactpunten maar hij rijd nog steeds beroerd.
de onsteking staat op 1,8mm
iemand tips???
ik heb een 2ru met 16mm mikuni sproeier 180, snelle pijp (luhac) en een gehoondecylinder met 41mm zuiger en het wil nog niet van z'n plaats tandwielen nu 14-45 (word zometeen 14/13-41)
net nieuwe condensator (originele) gemonteerd geen vonken meer tussen de contactpunten maar hij rijd nog steeds beroerd.
de onsteking staat op 1,8mm
iemand tips???
-
- 2500km gereden
- Berichten: 4203
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
- Locatie: almere(vh hilversum)
- Contacteer:
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 16:09
- Locatie: nijmegen
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 16:09
- Locatie: nijmegen
afgelopen weekend maar eens verschillende sproeiers geprobeerd, ook met de luchtschroef verschillende standen getest.
maar nog steeds 40/45 kmpu cillinder is een fs1 met 41mm zuiger, 16mm mikuni carb , snellepijp en 14-41 tandwielverhouding(om te testen) moet zo toch op z'n minst 65 gaan.
kan iemand uit de ong Nijmegen er eens een keer naar kijken word er een beetje radeloos van.
maar nog steeds 40/45 kmpu cillinder is een fs1 met 41mm zuiger, 16mm mikuni carb , snellepijp en 14-41 tandwielverhouding(om te testen) moet zo toch op z'n minst 65 gaan.
kan iemand uit de ong Nijmegen er eens een keer naar kijken word er een beetje radeloos van.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 16:09
- Locatie: nijmegen
Deze staat goed volgens de uitleg op het forum.
Als het teken op het vliegwiel op het streepje van de grondplaat staat gaan de contactpunten(0,4mm) open en dit is nog nagemeten en hij staat op 1,7mm. ik heb zelfs voor de zekerheid een nieuwe condensator gemonteerd nu zijn de vonken tussen de contactpunten weg maar voor de rest qua vermogen geen verschil, het gekke is dat als hij stationair draait en je gas geeft een mooie en krachtige brul uit de uitlaat komt, als je wil weg rijden is het net of hij geen toeren maakt(niet in de powerband komt). ik heb sproeier 140/150/160/180 maar er is geen merkbaar verschil.
Als het teken op het vliegwiel op het streepje van de grondplaat staat gaan de contactpunten(0,4mm) open en dit is nog nagemeten en hij staat op 1,7mm. ik heb zelfs voor de zekerheid een nieuwe condensator gemonteerd nu zijn de vonken tussen de contactpunten weg maar voor de rest qua vermogen geen verschil, het gekke is dat als hij stationair draait en je gas geeft een mooie en krachtige brul uit de uitlaat komt, als je wil weg rijden is het net of hij geen toeren maakt(niet in de powerband komt). ik heb sproeier 140/150/160/180 maar er is geen merkbaar verschil.
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 16:09
- Locatie: nijmegen
de punten gaan dan ook open(foutje in de uitleg), er zit een ori kop op bij het toeren maken begint hij te sputeren en te stoten de zuigerveren zijn goed de zuiger is net 300km oud en is zaterdag nog gecontroleerd en hij ziet er netjes uit.
kan het zijn dat de bobine kapot is? dit is het enige wat nog niet veranderd is aan de ontsteking de rest wel en allemaal origineel. ook is de kabelboom is nagelopen.
kan het zijn dat de bobine kapot is? dit is het enige wat nog niet veranderd is aan de ontsteking de rest wel en allemaal origineel. ook is de kabelboom is nagelopen.
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Ja, zou de bobine kunnen zijn, de imi's zijn er berucht om. Sputteren boven een bepaald toerental is typisch voor een slechte bobine.
Ik vermoed ook dat je een kopje hebt met veel te weinig compressie. Dat levert echter geen gesputter op, hooguit een ernstig gebrek aan power.
Ik vermoed ook dat je een kopje hebt met veel te weinig compressie. Dat levert echter geen gesputter op, hooguit een ernstig gebrek aan power.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 16:09
- Locatie: nijmegen