Alles over de techniek en sleutelen
Jasper_2F2
Bericht
door Jasper_2F2 » 13 jun 2012, 21:38
Ik heb onlangs een 2F2 gekocht. Heb er wat werk aan gehad (tank, carb en leidingen schoonmaken, enkele rubbers vervangen en dan alles afstellen) en nu loopt hij best lekker. Alleen heb ik het gevoel dat hij stukken beter kan. Op dit moment staat er een 39-tandwiel op achteraan, dit lijkt me weinig? Ik rij nu vrij vlot 45km/u in 2e versnelling, 65 in 3e maar in 4e geraakt hij niet in toeren. Iemand een idee welk tandwiel ik hier beter op zou zetten?
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 13 jun 2012, 21:40
Welk tandwiel zit er aan de voorkant?
Yamaha Sheriff 1981
Jasper_2F2
Bericht
door Jasper_2F2 » 13 jun 2012, 21:42
ik durf het niet met zekerheid zeggen, maar waarschijnlijk een 11 vermoed ik.
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 13 jun 2012, 21:44
Ik gok eerder een 13
Yamaha Sheriff 1981
Jasper_2F2
Bericht
door Jasper_2F2 » 13 jun 2012, 23:10
en heb je in beide gevallen een voorstel voor een alternatief op de 39 achteraan? Mijn topsnelheid mag gerust wat zakken, maar de "gaten" tussen de versnellingen zou ik graag kleiner hebben, zeker tussen 3 en 4, want dat gat is zo groot dat ik van max-toerental in 3e nog steeds niet in de buurt van de powerband in 4e kom wanneer ik schakel (bij ongeveer 70km/u!?).
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18358 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 13 jun 2012, 23:13
Wat ligt er voor op?
Jasper_2F2
Bericht
door Jasper_2F2 » 13 jun 2012, 23:16
zoals in voorgaande berichten te lezen is: 11 of 13, ben ik niet zeker van...
Jasper_2F2
Bericht
door Jasper_2F2 » 13 jun 2012, 23:31
moet ik m'n motorblok voor openhalen, doe ik liever niet, maar zal morgen eens kijken
the_destroyers
5000km gereden
Berichten: 6744 Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent
Bericht
door the_destroyers » 13 jun 2012, 23:37
Jasper_2F2 schreef: moet ik m'n motorblok voor openhalen, doe ik liever niet, maar zal morgen eens kijken
gewoon 5inbusjes en schakelpedaal loshalen, valt toch mee.
Zo gedaan.
nieknatuurlijk
2500km gereden
Berichten: 3144 Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
Bericht
door nieknatuurlijk » 14 jun 2012, 09:46
+steppenbalk (bij mij dan)
bajaboy
2500km gereden
Berichten: 4203 Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:
Bericht
door bajaboy » 14 jun 2012, 11:00
nieknatuurlijk schreef: +steppenbalk (bij mij dan)
die hoeft er niet af
Jasper_2F2
Bericht
door Jasper_2F2 » 14 jun 2012, 12:43
Er ligt vooraan een 15 op, lijkt me wel erg veel?
the_destroyers
5000km gereden
Berichten: 6744 Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent
Bericht
door the_destroyers » 14 jun 2012, 14:20
15-39 is zeer zwaar.
Welke cilinder ligt erop?
Ik zou eerder eens een 14 of zelfs 13 vanvoor proberen.
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18358 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 14 jun 2012, 14:27
Eerder zelfs een 12 tands