Gelijkrichtcel

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
bdalenoord

Gelijkrichtcel

Bericht door bdalenoord »

Hey!

Sinds de aanschaf van mijn FS1 heb ik reeds het probleem dat de lampjes er door flitsen. Nu heeft mijn FS1 in zijn elektrisch circuit geen accu geplaatst. Ik heb hiervoor bijna alle benodigde onderdelen (accu, zuur, spanningsregelaar)
maar kan niet aan de gelijkrichtcel komen.

De cel is bij diverse handelaren al een tijd (nu bijna een half jaar) niet te krijgen. Ik heb onder andere navraag gedaan bij JMPB en Slot Okesions.

Nu lijkt mij de werking van een gelijkrichtcel redelijk eenduidig, ook tussen verschillende merken en verschillende typen brommers. Zou ik bijvoorbeeld een gelijkrichtcel uit een andere 6v brommer kunnen gebruiken, zoals bijvoorbeeld
een Honda, en heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor de info! :D :D :D

Groet,
Bas
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

kan je beter vragen over iemand zo n ding over heeft beter 2e hands origineel dan zo n immi ding .
plaats er des noods een foto van de oude bij want net als ik weten sommige niet wat je bedoeld en er misschien wel een paar hebben.
bdalenoord

Bedankt voor je reactie!

Probleem is, een oude cel heb ik niet als voorbeeld, omdat deze nu niet gemonteerd is (door de vorige eigenaar is de brommer (half) gereviceerd)...

Het gaat om dit onderdeel. JMPB heeft dit onderdeel voor mij een maand in back-order gehad, maar kon deze nu nog altijd niet leveren... Yamaha lijkt dit onderdeel zelf niet meer te leveren.
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

fs1 shops al geprobeerd?? zit er een in mijn dorp en moet er morgen heen .
http://www.fs1shop.nl/advanced_search_r ... 0b&x=0&y=0
bdalenoord

Yep... Lijkt echt op dit moment niet meer leverbaar...

Daarom dan ook mijn vraag... van de eigenaar van Slot Okésions kreeg ik te horen dat het ook mogelijk zou moeten zijn om een cel uit een andere brommer te gebruiken, zolang deze 6v is zou deze het zelfde moeten doen... Iemand hier ervaring mee?
hans.m
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door hans.m »

bij fs1parts al gevraagd?
bdalenoord

Nu wel... even afwachten dus... :?
bdalenoord

FS1Parts kan een gelijkrichtcel leveren, niet origineel maar ik heb er een, en dat is al beter als niets :D Bedankt voor de tip!
Plaats reactie