ik ben nieuw op dit forum en heb hier al veel interessante dingen geleerd.
ik rij zelf met een FS1 2RU van 1986 (foto volgt nog)
hij heeft lang te koop gestaan maar omdat niemand hem wou kopen omdat hij niet meer reed,
heb ik besloten hem zelf weer op te knappen.
bij het demonteren had ik gezien dat de piston gescheurd was.
heb er vervolgens een nieuwe cilinder, piston, cilinderkop en bougi opgezet.
hij liep weer perfect. ik blij natuurlijk! :p
maar ik wou er terug mee beginnen rijden; dat komt ervan hé, eenmaal als je begint te sleutelen
komt de goesting om er mee te rijden opnieuw :p
dus heb inneens ook nieuwe remblokken, banden voor en achter, nieuwe pinkers,...
daar was ik allemaal heel tevreden van.
tijdens het rijden merkte ik wel dat ik nogal hoge toeren maakte als ik in vierde reed.
na wat opzoekwerk op het forum had ik besloten om mijn tandwielverhouding aan te passen naar 13-39.
dat heb ik gedaan, en om een beetje sneller te kunnen gaan in totaal heb ik en ook een snelle uitlaat opgezet met een diameter van 32MM (van JMPB).
en daar heb ik vandaag voor de eerste mee gereden en in het begin zag het er veel belovend uit.
die banden voelde heel goed en ik kon goed optrekken in eerste en tweede.
in het begin kon ik ook goed optrekken ik 3e.
hij reed zelfs met gemak 55 in derde zonder overdreven toeren te maken.
toen ik vervolgens naar vierde schakelde nam her vermogen precies zachtjes af en ging ik ipv sneller juist trager rijden.
hij zakte zelfs naar 35 km/h...
als ik vervolgens terug naar 3e schakelde ging het weer goed.
maar na 20 minuten rijden ging hij zelfs in derde niet goed meer optrekken...
en reed ie maar 45km/h meer

als ik zo bleef rijden, ging hij af en toe ineens weer sneller rijden maar dat ging heel zachtjes aan.
ik weet nu echt helemaal niet wat ik moet doen..
ik kan zelf wel wat sleutelen, maar afstellen heb ik nog niet gedaan.
ik hoop dat jullie mij goede raad kunnen geven, want ik weet niet wat er aan de hand is.
ik had misschien gedacht dat hij te weinig benzine krijgt omdat er nu een snelle uitlaat opstaat..
en dat hij daardoor niet goed kan optrekken in vierde. maar dat verklaart niet dat hij in derde eerst heel goed reed en daarna niet meer...
zou er misschien iets mis zijn met de piston?
heb hem maar 300 km laten roderen, zou dat een probleem kunnen zijn?
voor de rest draait de brommer heel goed en klinkt mooi.
ik heb ook net een nieuw deksel aan de linker kant gezet. waar de koppelingsdrukstift zit.
heb die goed afgesteld dus ik denk dat het daar niet aal ligt.
help mij alstublieft

alvast bedankt iedereeeeen!!!!!

mvg philippe