motorfiets als bromfiets verzekeren
-
- 100km gereden
motorfiets als bromfiets verzekeren
hoi
ik zat met de vraag of je een motorfiets (honda ss50 met 50cc maar op de papieren staat dat hij 80 km/h mag rijden) kan verzekeren als bromfiets?
ik dacht als je de motorfiets op framenummer verzekerd en niet zegt dat er papieren zijn en de brommer op 50 km/h bergrensd het wel mogenlijk is?
wat denken jullie?
het zou me erg veel vooruit helpen..
mvg
ik zat met de vraag of je een motorfiets (honda ss50 met 50cc maar op de papieren staat dat hij 80 km/h mag rijden) kan verzekeren als bromfiets?
ik dacht als je de motorfiets op framenummer verzekerd en niet zegt dat er papieren zijn en de brommer op 50 km/h bergrensd het wel mogenlijk is?
wat denken jullie?
het zou me erg veel vooruit helpen..
mvg
-
- 100km gereden
-
- 2500km gereden
- Contacteer:
-
- 5000km gereden
bajaboy schreef:zie het voordeel niet ten zij je op een motor gaat rijden met een brommerrijbewijs .
verzekering motor oldtimer is 28 euro maar daar is je leeftijd niet voor (24 jaar zijn)
brommer oldtimer verzamelpolis 15 stuks 60 euro en ook daar ben je te jong voor
woont wel in belgië denk, hier heb je geen echte oldtimer verzekeringen voor brommrs, behalve verzekeringen ERARD of mss een paar ander
-
- 100km gereden
-
- 100km gereden
-
- 5000km gereden
florispieter schreef:en ik heb enkel een brommerrijbewijs...
maar is het mogelijk of niet?
Ga es langs bij de verzekeringsagent, moet normaal lukken, zij kijken naar aantal cc's he, 49,9 (alleja 50

Maar als je er dna mee rijd, dan zou ik hem wel op 50 afstellen, want anders zal de erzekering bij schade niet tussenkomen, als ze het op voorhand al weten...
- Jeti
- 17500km gereden
@ Baja:
Belgieeeeeeeeeeeeeeee.........
Is er leven op Pluto..? Kun je dansen op de maan..?
Was het met die papieren-regeling dat brommers van voor 74 geen papieren moesten hebben? Of 74 en ouder? Of ..?? Want anders moet je ook bromfiets papieren zien te krijgen van dat ding? Dat zal dan lastiger worden?
Of anders gewoon inderdaad een verzekering bellen en vragen of ze hem als brommer willen verzekeren, en niets zeggen over je papieren..
En nu je auto rijbewijs halen, en over 2 jaar met die motor papieren motorverzekering afsluiten en als motor gaan rijden met dat ding
(Tenminste.. als die wet tegen die tijd nog niet is aangepast ofzo..
)
Belgieeeeeeeeeeeeeeee.........
Is er leven op Pluto..? Kun je dansen op de maan..?
Was het met die papieren-regeling dat brommers van voor 74 geen papieren moesten hebben? Of 74 en ouder? Of ..?? Want anders moet je ook bromfiets papieren zien te krijgen van dat ding? Dat zal dan lastiger worden?
Of anders gewoon inderdaad een verzekering bellen en vragen of ze hem als brommer willen verzekeren, en niets zeggen over je papieren..
En nu je auto rijbewijs halen, en over 2 jaar met die motor papieren motorverzekering afsluiten en als motor gaan rijden met dat ding

(Tenminste.. als die wet tegen die tijd nog niet is aangepast ofzo..

-
- 5000km gereden
[quote="Jeti]
[/quote]
Sommige mensen beweren dat je geen gelijkvormigheidsattest moest hebben, alsie van voor 74 is en dat je dna zo snel ma rijden als je wil.
Heb er al 2mailtjes voor gestuurd naar de politie, klopt dus niets van.
Brommer is brommer, dus maximum 45per uur.
Daarom mijn advies, stel hem af op 50per uur. Net zoals mij, want het is het niet waard om een zware boete te krijgen. En dan als jeje motorrijbewijs hebt, goedkoop mee rijden als moto!
[/quote]
Sommige mensen beweren dat je geen gelijkvormigheidsattest moest hebben, alsie van voor 74 is en dat je dna zo snel ma rijden als je wil.
Heb er al 2mailtjes voor gestuurd naar de politie, klopt dus niets van.
Brommer is brommer, dus maximum 45per uur.
Daarom mijn advies, stel hem af op 50per uur. Net zoals mij, want het is het niet waard om een zware boete te krijgen. En dan als jeje motorrijbewijs hebt, goedkoop mee rijden als moto!

- Jeti
- 17500km gereden
-
- 100km gereden
- Jeti
- 17500km gereden
-
- 5000km gereden
Jeti schreef:the_destroyers schreef:Heb er al 2mailtjes voor gestuurd naar de politie, klopt dus niets van.
Ho ho, ik heb ook gelezen van de politie waarin ze dat juist bevestigen!!
Is schijnbaar verschillend per politiezone..
Maar ik ga deze discussie niet weer online voeren..
Klopt zeker jeti wat jij zegt, ik ben bezig over de politie in oost-vlaanderen.
België is zo een cool land, dat in antwerpen alles anders kan zijn... :s
Er komt dus geen discussie, want jij hebt zeker gelijk, zal es kijken of ik die mailtjes nog heb. Zal ze er es opzetten.

- Jeti
- 17500km gereden
the_destroyers schreef:Jeti schreef:the_destroyers schreef:Heb er al 2mailtjes voor gestuurd naar de politie, klopt dus niets van.
Ho ho, ik heb ook gelezen van de politie waarin ze dat juist bevestigen!!
Is schijnbaar verschillend per politiezone..
Maar ik ga deze discussie niet weer online voeren..
Klopt zeker jeti wat jij zegt, ik ben bezig over de politie in oost-vlaanderen.
België is zo een cool land, dat in antwerpen alles anders kan zijn... :s
Er komt dus geen discussie, want jij hebt zeker gelijk, zal es kijken of ik die mailtjes nog heb. Zal ze er es opzetten.
Pm