2ru technisch detail wie weet het precies
2ru technisch detail wie weet het precies
Hallo experts
heb zojuist een 2ru open gemaakt waar een raar geluid uit komt
ik ga er van uit dat de lagers en krukas vervangen moeten worden
maar hierover gaat mijn vraag niet
ik zag bij het openmaken dat de oliepomp niet gebruikt was nu is dat naar mijn mening niet zo erg als je de olie direct in de benzine mengt.
Maar ik zag dat er ook een slangetje van de oliepomp gaat naar een klein (ik vermoed een sproeiertje) dat in het midden van de luchtingang zit vlak voor deroterende schijf
!! kan het zijn dat je met dit type motor altijd smeer problemen krijgt als je de oliepomp niet gebruikt ??
is dit "sproeiertje" voor de smering van de roterende schijf of is dit een extra olie smering voor ook de rest van het blok
ik heb weleens een ouder type roterende inlaat open gehad maar kan me niet herinneren dat daar zo een constructie zat is dit iets wat alleen bij de 2ru type's voorkomt?
heb zojuist een 2ru open gemaakt waar een raar geluid uit komt
ik ga er van uit dat de lagers en krukas vervangen moeten worden
maar hierover gaat mijn vraag niet
ik zag bij het openmaken dat de oliepomp niet gebruikt was nu is dat naar mijn mening niet zo erg als je de olie direct in de benzine mengt.
Maar ik zag dat er ook een slangetje van de oliepomp gaat naar een klein (ik vermoed een sproeiertje) dat in het midden van de luchtingang zit vlak voor deroterende schijf
!! kan het zijn dat je met dit type motor altijd smeer problemen krijgt als je de oliepomp niet gebruikt ??
is dit "sproeiertje" voor de smering van de roterende schijf of is dit een extra olie smering voor ook de rest van het blok
ik heb weleens een ouder type roterende inlaat open gehad maar kan me niet herinneren dat daar zo een constructie zat is dit iets wat alleen bij de 2ru type's voorkomt?
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
dit sproeiertje is gewoon de toevoer van de smeerolie voor krukas/lagers/zuiger/cylinder.
komt zo in het inlaatspruitstuk terecht en gaat met het benzine/lucht mengsel mee naar binnen.
als je mengsmering gebruikt is het beter de pomp te verwijderen en dit sproeiertje af te sluiten, anders mischien aanzuigen valse lucht.
zover ik weet hoeft de inlaatschijf niet gesmeerd te worden.
komt zo in het inlaatspruitstuk terecht en gaat met het benzine/lucht mengsel mee naar binnen.
als je mengsmering gebruikt is het beter de pomp te verwijderen en dit sproeiertje af te sluiten, anders mischien aanzuigen valse lucht.
zover ik weet hoeft de inlaatschijf niet gesmeerd te worden.
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
In NL moest je altijd in alle FS1's mengsmering tanken. Alleen de Sheriff en later de 2RU hadden een oliepompje. Velen zijn er van overtuigd dat een snelle FS1 beter af is met mengsmering dan met een oliepompje dat mogelijk een keer faalt en dure reparaties met zich meebrengt. Bij mij is zo'n pompje nog nooit kaduuk gegaan, maar om eerlijk te zijn rij ik eigenlijk altijd zonder. Je 2Ru kan probleemloos overschakelen van een pompje naar mengsmering.
Kijk eerst even in de FAQ.
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
-
- 1250km gereden
- Berichten: 1414
- Lid geworden op: 26 sep 2006, 20:33
- Locatie: Fryslân
-
- 1250km gereden
- Berichten: 1414
- Lid geworden op: 26 sep 2006, 20:33
- Locatie: Fryslân
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Ja maar: met en binnen rotor ontsteking heb je geen roterende massa.
Dus dat kan je opheffen met alu wielen toch.
Dus dat kan je opheffen met alu wielen toch.

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;