Ik heb vandaag deze buddy op de kop getikt. Iemand een idee hoe oud deze zou kunnen zijn ?
Is natuurlijk altijd meer origineel dan de buddy die ik nu heb. Er zit alleen een scheur op de naad boven, maar dat is nog wel te repareren, en het chromen randje heeft wat beschadigingen, hetgeen ook wel te fiksen zal zijn.
een brede alu strip en het riempje gaat over de alu strip, zal dus van een 2RU/RT afkomen, niet ouder dus dan bouwjaar 86.
dit zadel sluit in principe niet perfekt aan aan een tank van eerdere bouwjaren, ik denk een spleet van 1 à 2 cm.
indien het riempje onder de alu strip was geweest, dan kwam het zadel wellicht van een grijze 1J5/1J6 2e type (77) of 2F2 (78 )
deze zadels sluiten perfekt aan op tanken van eerdere bouwjaren, die met de metalen kapjes dus.
Laatst gewijzigd door HotWheels op 21 jan 2012, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij moeten de riemen altijd over de strip alleen de geleurde 77 en 78 modellen hebben hem eronder. Ik heb een 2RU zadel op mijn 378 zitten en die sluit eigenlijk best netjes aan op de plaatjestank:
NIX schreef:Die strip is chroom, niet zilver. En echt wel breed.
nu ik wat beter kijk, zie ik inderdaad een brede strip, foto heeft ook wat optisch bedrog, maar toch fout gezien van me
Ja, is een redelijk brede chromen strip. Ik zal voortaan uit een betere hoek fotograveren .
Is in ieder geval dus wel een opknapbeurtje waard. Denk dat ie daarna op de 2F2 komt.
ik had het over nix z'n zadel op de 378, ik dacht eerst een smalle strip te zien, maar nix beweert dat het een brede chromen strip is
het zadel van jou willem is overduidelijk een brede strip
HotWheels schreef:ik had het over nix z'n zadel op de 378, ik dacht eerst een smalle strip te zien, maar nix beweert dat het een brede chromen strip is het zadel van jou willem is overduidelijk een brede strip
Verwarring alom .
Ik moest nu ook even goed kijken naar de 378 van Nix. Maar is toch ook zo'n brede strip inderdaad.