Opvoeren en modificeren van de FS1
2RU_racer
Bericht
door 2RU_racer » 01 dec 2011, 23:22
heeft hier iemand op het forum ooit een Dt cilinder op de fs1 geprobeerd?
2RU_racer
Bericht
door 2RU_racer » 02 dec 2011, 10:17
upje
NIX
10000km gereden
Berichten: 10820 Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek
Bericht
door NIX » 04 dec 2011, 22:35
ik heb het op een plaatje wel eens gezien, maar ga er zelf niet aan beginnen omdat het niet mooi aansluit en je moet kiezen tussen het DT membraam of de oorspronkelijke inlaat op het blok. Ik zie geen voordelen.
Kijk eerst even in de FAQ.
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 04 dec 2011, 22:41
Een membraam achteraan heeft een voordeel als je het mij vraagt.
Waarom zou Jan Thiel anders de roterende inlaat bovenop het blok maken?
Yamaha Sheriff 1981
NIX
10000km gereden
Berichten: 10820 Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek
Bericht
door NIX » 04 dec 2011, 22:46
Ik snap niet wat je bedoelt.
Kijk eerst even in de FAQ.
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 04 dec 2011, 22:48
Betere vulling voor beide spoelpoorten ivp maar vanaf 1 kant.
Yamaha Sheriff 1981
NIX
10000km gereden
Berichten: 10820 Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek
Bericht
door NIX » 04 dec 2011, 22:49
Ik heb ze nog nooit bovenop het blok gezien. Wel aan 2 kanten.
Mijn punt is gewoon dat een DT cilinder op een FS1 blokje geen winst oplevert.
Kijk eerst even in de FAQ.
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 04 dec 2011, 22:50
Zoek maar eens op Konig roterende inlaat
Andy van het Kreidlerforum (en zit ook hier volgens mij) heeft een fs1 met DT cilinder volgens mij
Laatst gewijzigd door
Tombo op 04 dec 2011, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 04 dec 2011, 22:50
Yamaha Sheriff 1981
NIX
10000km gereden
Berichten: 10820 Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek
Bericht
door NIX » 04 dec 2011, 22:53
Mooi plaatje, maar dat heeft niet echt veel met een DT cilinder op een FS1 blokje te maken.
Kijk eerst even in de FAQ.
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 04 dec 2011, 22:55
Tombo schreef: Zoek maar eens op Konig roterende inlaat
Andy van het Kreidlerforum (en zit ook hier volgens mij) heeft een fs1 met DT cilinder volgens mij
Die Andy uit Heemskerk?
Die heeft volgens mij zijn fs1 verkocht.
Hij was wel druk bezig met het tunen van Kreidlers.
Yamaha Sheriff 1981
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 04 dec 2011, 22:59
Die ja. Hij heeft er iig 1 gehad
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 04 dec 2011, 23:01
Die was nog origineel.
Yamaha Sheriff 1981
fs-ael
2000km gereden
Berichten: 2158 Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael
Bericht
door fs-ael » 06 dec 2011, 19:33
marco schreef: Een membraam achteraan heeft een voordeel als je het mij vraagt. Waarom zou Jan Thiel anders de roterende inlaat bovenop het blok maken?
Je bedoeld membraam achterop het carter dat is mooier ja
maar een membraam achterop de cilinder is niet echt ideaal
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 06 dec 2011, 21:54
fs-ael schreef: marco schreef: Een membraam achteraan heeft een voordeel als je het mij vraagt. Waarom zou Jan Thiel anders de roterende inlaat bovenop het blok maken?
Je bedoeld membraam achterop het carter dat is mooier ja
maar een membraam achterop de cilinder is niet echt ideaal
De spoeling komt dan niet lekker in het carter en onder de zij spoelpoorten.
Dus kan niet in 1 mooie beweging onder de spoelpoorten door naar de verbrandingskamer komen