Als je het membraam verwijder en je kijk het blok in dan zie het hemd van de cilinder de toegang voor de helft blokkeren.
Als je dit deel nu eens wegslijp van het cilinderhemd krijg je dan niet een betere flow naar het carter toe?
Alle beetjes helpen Laars, dus het maakt wel wat uit volgens mij, maar of het veel uitmaakt dat is wat anders... dat denk ik inderdaad ook niet.
Marco wat verander je aan de membraamplaatjes? Of steek je er andere in?
Als je echt verschil wilt voelen Laars, dan moet je met de uitlaat spelen De Gibson Allspeed is een echte aanrader!!!! Mijn rode 2RU gaat als een speer naar de 85 km/h, vertanding 15-44 en echt nog marge over.... In de lente ga ik hier verder mee spelen... Heg nog wel wat verrassingskes van uitlaten in petto
Ik heb zelf geen ervaring met de membraan blokken, maar bij de roterende zit dit volgens mij wel goed. Daar wordt de inlaat niet echt tegengehouden door het hemd.
Daarom denk ik dat er niet veel te winnen valt op dit gebied. Wel zou ik rekening houden met de gassnelheid in het carter, dus als je te veel weghaalt van het hemd is het verloop tussen het spoelkanaal en de carterruimte te abrupt waardoor de gasstroming niet ideaal is. Een groter gat betekent niet altijd een betere gasstroming. ik zou inderdaad eerder je membraan optimaliseren zoals hierboven wordt verteld.
Succes met knutselen!
marco schreef:Ik heb laatst zelf nog dat stuk eraf gezaagd maar het helpt niks.
Bij deze aantal cc's is het bijna (tot helemaal niks) merkbaar kwa verschil, kan misschien iets betere efficiëntie geven maar je zult het met een normale 50cc niet merken of je moet echt een 50cc cilinder hebben die geport is voor boven de 10.000 toeren, dan zou je wel wat kunnen merken maar ook bijna nihil.