beumer loopt niet regelmatig
- Rinus01
- 100km gereden
beumer loopt niet regelmatig
mijn Beumer wil niet regelmatig lopen, of er loopt iets zwaar of hij krijgt onregelmatig benzine.
ik dacht eerst dat het in het schijf-blok zat ( ook al glimt de buitenkant, dat zegt niets over de binnenkant). toevallig nog een membraan-blok liggen, zelfde euvel,
carbarateur ook gewisseld. ( alleen het huis) geen oplossing,
onbelast kan ik vol of half gas geven merkt ik niks geks, maar als ik rij wel. ook als ik het gas dan loslaat merk je dat de brommer niet egaal loopt, ik snap er niks van
iemand nog een suggestie. ?
ik dacht eerst dat het in het schijf-blok zat ( ook al glimt de buitenkant, dat zegt niets over de binnenkant). toevallig nog een membraan-blok liggen, zelfde euvel,
carbarateur ook gewisseld. ( alleen het huis) geen oplossing,
onbelast kan ik vol of half gas geven merkt ik niks geks, maar als ik rij wel. ook als ik het gas dan loslaat merk je dat de brommer niet egaal loopt, ik snap er niks van
iemand nog een suggestie. ?
-
- 50km gereden
Hier staan foto's van een immi en een ori bobine, niet echt duidelijk maar je kan zien dat het logo verschillend is. De immitatie ziet er in het echt waarschijnlijk ook minder degelijk uit.
Volgens mij zijn er origineel 2 merken bobines gebruikt, ik weet zo uit mijn hoofd niet welke.
Ik weet wel uit ervaring dat een immitatie bobine problemen kan geven, de motor loopt dan nog wel maar slaat soms een aantal ontstekingen over. Totdat hij er helemaal mee stopt natuurlijk.
Sommige immitatie onderdelen zijn best te gebruiken maar die bobines dus niet.
Het probleem kan natuurlijk ook ergens anders in de ontsteking vandaan komen, of misschien wel de carburatie.
Volgens mij zijn er origineel 2 merken bobines gebruikt, ik weet zo uit mijn hoofd niet welke.
Ik weet wel uit ervaring dat een immitatie bobine problemen kan geven, de motor loopt dan nog wel maar slaat soms een aantal ontstekingen over. Totdat hij er helemaal mee stopt natuurlijk.
Sommige immitatie onderdelen zijn best te gebruiken maar die bobines dus niet.
Het probleem kan natuurlijk ook ergens anders in de ontsteking vandaan komen, of misschien wel de carburatie.
-
- 50km gereden
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
- Rinus01
- 100km gereden
nog even de setup.
de problemen zijn begonnen toen hij is opgevoerd met een grotere carb en snelle schijf. maar daarvoor had ik er weinig opgereden en is het me niet opgevallen.
het blok is een FS1 met snelle en langzame schijf geprobeerd,
nu zit er een 378 membraam blok onder, met dus een andere cilinder en bougie en een andere ontsteking, deze cilinder is gehoond en 0.25 overmaat met een nieuwe zuiger.
de carburateur is een 16 mm en het huis heb ik ook al een keer vervangen, compleet met andere sproeier enz.
de uitlaat was standaard een langzame, vervangen door een snelle met een schuine achter kant, maakt niets uit.
het zou idd de bobine kunnen zijn, daar ga ik binnenkort naar kijken.
de problemen zijn begonnen toen hij is opgevoerd met een grotere carb en snelle schijf. maar daarvoor had ik er weinig opgereden en is het me niet opgevallen.
het blok is een FS1 met snelle en langzame schijf geprobeerd,
nu zit er een 378 membraam blok onder, met dus een andere cilinder en bougie en een andere ontsteking, deze cilinder is gehoond en 0.25 overmaat met een nieuwe zuiger.
de carburateur is een 16 mm en het huis heb ik ook al een keer vervangen, compleet met andere sproeier enz.
de uitlaat was standaard een langzame, vervangen door een snelle met een schuine achter kant, maakt niets uit.
het zou idd de bobine kunnen zijn, daar ga ik binnenkort naar kijken.
-
- 50km gereden
Als de problemen zijn begonnen na het monteren van een andere carburateur dan neem ik aan dat je daar het probleem moet zoeken.
Waarschijnlijk is de afstelling nu niet goed. Als je hier je sproeiermaat doorgeeft en het type cilinder kunnen we je misschien in de juiste richting helpen.
Ik denk niet dat het aan je bobine ligt namelijk.
Waarschijnlijk is de afstelling nu niet goed. Als je hier je sproeiermaat doorgeeft en het type cilinder kunnen we je misschien in de juiste richting helpen.
Ik denk niet dat het aan je bobine ligt namelijk.
-
- 5000km gereden
- Rinus01
- 100km gereden
als ik er een compleet ander blok onder gooi met andere cilinder en andere carburateur
en het probleem is niet over dan ligt het m.i. niet aan iets wat met het blok te maken heeft zoals cilinder of membraan ?
ik ga eerst de bobine proberen maar dat kan wel een paar weken duren voor dat ik zo na ben. mischien maakt de huidige bobine wel geen goed contact ?
en het probleem is niet over dan ligt het m.i. niet aan iets wat met het blok te maken heeft zoals cilinder of membraan ?
ik ga eerst de bobine proberen maar dat kan wel een paar weken duren voor dat ik zo na ben. mischien maakt de huidige bobine wel geen goed contact ?
- Tombo
- 17500km gereden
- Rinus01
- 100km gereden
van alles geprobeerd, andere carburateur, ander blok, andere uitlaat, andere bobine, ander achterwiel, andere ontsteking, andere tank, andere gasschuif......
uiteindelijk zat het hem in de ketting, hij ziet er redelijk uit maar er zit toch een stuk in wat heel stroef buigt. bij het opvoeren was een korte oude ketting gepakt, en sindsdien liep reed hij onregelmatig.
dus probleem opgelost.
uiteindelijk zat het hem in de ketting, hij ziet er redelijk uit maar er zit toch een stuk in wat heel stroef buigt. bij het opvoeren was een korte oude ketting gepakt, en sindsdien liep reed hij onregelmatig.
dus probleem opgelost.
-
- Tombo is mijn testpiloot
Pa_Tombo schreef::?:
tjongejonge.
Ja de distributie ketting natuurlijk , snap dat dan.
Ouwe kolenboer

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;