Vraagje over bobine

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Laars
2500km gereden
2500km gereden

Vraagje over bobine

Bericht door Laars »

Ben nog steeds een beetje aan het zoeken naar de oorzaak van het inhouden na een tijd rijden.

Kan het zijn dat de bobine aan het eind van zijn latijn is? :roll:
Na normaal gestart te hebben en netjes de boel probleemloos opgewarmd te hebben gaat de brom op hoge snelheid na verloop van tijd inhouden. Lijkt wel een beetje op stotteren.
Als tie is afgekoeld is het weer weg tot ik weer een tijdje volgas heb gereden.

Heb helaas geen reserve liggen om te proberen.
1978 chroom 60 cc
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door fs1man »

mijn 378 deed dat ook liep in eerste instantie hard na verloop van tijd ging hij na een tijdje in houden en ging langzamer.
we dachten ook aan de bobine maar het bleek uiteindelijk dat de grondplaat van de ontsteking was los getrilt.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

als er met een bobijn wat scheelt, doet ie ofwel helemaal niks, ofwel als ze op temperatuur is..
wat je zegt kan dus goed kloppen.. enige manier om dit teweten te komen is een andere steken, of ze meten wanneer ie warmstaat
when men were men, and helmets were for divers
Dr. Bob
500km gereden
500km gereden

Bericht door Dr. Bob »

Kan ook dat je bougie te heet wordt en gaat parelen.Je kunt je bougie aflezen na een vol gas stop. Als ie erg wit is wordt ie te heet.
Probeer dan eens een koudere, bijv. een NGK H9S ipv H8S. Of een grotere sproeier.
:wink:
Niet lullen maar poetsen!
realobsession
250km gereden
250km gereden

Bericht door realobsession »

laars stuur ff een pm met je adres dan stuur ik ff een bobine naar je toe.
Laars
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Laars »

Dr. Bob schreef:Kan ook dat je bougie te heet wordt en gaat parelen.Je kunt je bougie aflezen na een vol gas stop. Als ie erg wit is wordt ie te heet.
Probeer dan eens een koudere, bijv. een NGK H9S ipv H8S. Of een grotere sproeier.
:wink:

Bougie blijft mooi koffiebruin.
Bij een grotere sproeier begint tie te verzuipen tegen de powerband aan en komt dan net niet in de PB :wink:
1978 chroom 60 cc
Laars
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Laars »

realobsession schreef:laars stuur ff een pm met je adres dan stuur ik ff een bobine naar je toe.

Super!
Je hebt pm :wink:
1978 chroom 60 cc
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

De symptomen die je beschrijft zouden een kapotte bobine kunnen betekenen. Let op dat een nieuwe bobine de tapeindjes voor bevestiging verder uit elkaat heeft staan en een nieuwe bobine niet met 1 punten op een oude beugel past. dat wordt dus even improviseren.
Kijk eerst even in de FAQ.
Laars
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Laars »

NIX schreef:De symptomen die je beschrijft zouden een kapotte bobine kunnen betekenen. Let op dat een nieuwe bobine de tapeindjes voor bevestiging verder uit elkaat heeft staan en een nieuwe bobine niet met 1 punten op een oude beugel past. dat wordt dus even improviseren.

Klopt helemaal HJ wat je zegt.
Ik heb daarom de bobine verplaatst om zo de lak niet te beschadigen bij de gaatjes in het frame.
1978 chroom 60 cc
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden

Bericht door fs1willem »

Een simpel metalen plaatje maken met de gaten op de juiste plaats van de bevestiging in het frame en de bevestiging aan de bobine. Gewoon recht stukje dik metaal met vier gaten. Heb ik ook moeten maken omdat mijn bobine niet origineel bleek en dus niet paste op een originele beugel.

Mijn oplossing ziet er zo uit :

Afbeelding

De buitenste lange bouten zijn natuurlijk de bouten van de bobine. Aan de andere kant van het plaatje zitten daar extra moertjes op om er voor te zorgen dat de bout er aan de voorkant niet verder uitsteekt dan de moer en het veerringetje. Op de korte boutjes heb ik aan de voorkant een extra ringetje geplaatst zodat bij montage de buitenste bouten het frame niet onnodig raken.
Plaats reactie