Betreft een FS1 468 Duits model.
.
Deze yamaha was voorzien van een standaard FS1 cilinder met een 16 mm carburateur, standaard hoogte van de cilinderkop en originele zuiger daarnaast had deze een 13 en 43 tands tandwielen.
Gezien de slechte staat waarin deze verkeerde was het vrijwel niet mogelijk om hier een proefrit mee te maken en weet dus niet hoe deze zich gedraagt op de weg.
Mijn vraag is nu dan ook wat is jullie ervaring?
Ik wil de FS1 cilinder voorzien van een nieuwe zuiger en cilinderkop welk merk zuiger en kop kan ik het beste kopen?
Daarbij hoeft deze geen 100km/h te lopen maar zou het wel fijn vinden als deze redelijk mee kan komen en daarbij het gat waarover jullie veel schrijven tussen de 3e en 4e versnelling zo mimimaal mogelijk is.
Wat kan ik het beste doen en wat voor een tandwielverhouding kan ik dan het beste kiezen?
Als laatste bij montage van het motorblok onder het frame waar moet dan de bougiekabel er onderuit komen?
Onder het luchtfilter over de motorsteun heen waar deze dan behoorlijk klem zit?
Of links over het zijdeksel en dan langs de motorbevestigingsbout onder het luchtfilter door?
Of mogelijk nog anders?
Ik zou erg geholpen zijn met antwoorden hierop.

Gert.