hefboom koppeling sleept tegen ketting.
hefboom koppeling sleept tegen ketting.
[img][img]http://i1195.photobucket.com/albums/aa385/timbeau100/IMG_0650.jpg[/img][/img]
[img][img]http://i1195.photobucket.com/albums/aa385/timbeau100/IMG_0652.jpg[/img][/img]
ik heb juist het koppeling druk stiftje vervangen. na dit te vervangen is het veertje dat het hefboompje terug naar beneden trekt stuk gegaan.
na dit te herstellen (met identiek nieuw veertje) hoorde ik tijdens het rijden dat er iets ergens tegen sleepte wanneer ik verleg.
als ik het plaatje er weer af haalde zag ik dat er overal koper vijlsel was.
het hef boompje van mijn koppeling en het staafje dat mijn koppelings kabbel vast houd was al gans weg geschuurt.
nu vraag ik mij af zit mijn hefboompje wel juist (zie foto 1) want het botst altijd tegen mijn ketting.
wat doe ik verkeert? (heb het al proberen te plooien)
ik heb ook een nieuw stuk gekocht (zie foto hier onder (koppelinghevelset )
maar nu vraag ik mij af hoe kan ik dit gebruiken want het is uit 2 stukken gemaakt.
het hefboompje komt altijd los
[img][img]http://i1195.photobucket.com/albums/aa385/timbeau100/IMG_0654.jpg[/img][/img][img]
[img][img]http://i1195.photobucket.com/albums/aa385/timbeau100/IMG_0652.jpg[/img][/img]
ik heb juist het koppeling druk stiftje vervangen. na dit te vervangen is het veertje dat het hefboompje terug naar beneden trekt stuk gegaan.
na dit te herstellen (met identiek nieuw veertje) hoorde ik tijdens het rijden dat er iets ergens tegen sleepte wanneer ik verleg.
als ik het plaatje er weer af haalde zag ik dat er overal koper vijlsel was.
het hef boompje van mijn koppeling en het staafje dat mijn koppelings kabbel vast houd was al gans weg geschuurt.
nu vraag ik mij af zit mijn hefboompje wel juist (zie foto 1) want het botst altijd tegen mijn ketting.
wat doe ik verkeert? (heb het al proberen te plooien)
ik heb ook een nieuw stuk gekocht (zie foto hier onder (koppelinghevelset )
maar nu vraag ik mij af hoe kan ik dit gebruiken want het is uit 2 stukken gemaakt.
het hefboompje komt altijd los
[img][img]http://i1195.photobucket.com/albums/aa385/timbeau100/IMG_0654.jpg[/img][/img][img]
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23444
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Is het draad in de kap niet versleten?
Je koppelingskabel zit ook niet zoals het hoort daar hoort nog de holle kies te zitten bij het armpje.
Een nieuw setje moet je altijd zelf nog klinken.
Lees dit ook maar eens door : http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=5320
Je koppelingskabel zit ook niet zoals het hoort daar hoort nog de holle kies te zitten bij het armpje.
Een nieuw setje moet je altijd zelf nog klinken.
Lees dit ook maar eens door : http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=5320
Yamaha Sheriff 1981
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23444
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
een gebarsten worm is bijna altijd kapot door verkeerd klinken. In de FAQ staat uitgebreid beschreven waar je met klinken op moet letten, neem die nou gewoon eerst even door. Verder moet je met de kabelspanner het armpje net wat hoger draaien zodat het niet meer tegen de tandwielas gaat en dan pas met het boutje de kogel tegen de drukstift draaien.
Een gebarsten worm is een weggooi worm. Die gaat zwaar of helemaal niet meer. Heeft niets te maken met tegen de ketting of as komen.
Een gebarsten worm is een weggooi worm. Die gaat zwaar of helemaal niet meer. Heeft niets te maken met tegen de ketting of as komen.
Kijk eerst even in de FAQ.