geratel waar ik bang van word
- clamdxp
- 500km gereden
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 08 aug 2011, 20:23
- Locatie: maastricht
geratel waar ik bang van word
beste forumleden.
ik heb inmiddels mijn originele gereviseerde blokje binnen.
de desbetreffende persoon heeft me ook nog een nieuwe zuiger.voor de 3e8 cilinder gemonteerd.
wat mij opvalt is dat de compressie niet echt veel is te noemen.
ben meer gewend zeker voor origineel.
verder start hij wel meteenmaar stationair ratelt hij enorm alsof de zuigerveren versleten zijn wat dus niet kan.
als ik gas geef hoor ik het niet.
zelfs als ik gewoon de kickstarter intrap hoor ik de zuigeveren.
tenminste dat denk ik.
iemand van jullie een idee? want zo wil ik dus echt niet gaan rijden
ik heb inmiddels mijn originele gereviseerde blokje binnen.
de desbetreffende persoon heeft me ook nog een nieuwe zuiger.voor de 3e8 cilinder gemonteerd.
wat mij opvalt is dat de compressie niet echt veel is te noemen.
ben meer gewend zeker voor origineel.
verder start hij wel meteenmaar stationair ratelt hij enorm alsof de zuigerveren versleten zijn wat dus niet kan.
als ik gas geef hoor ik het niet.
zelfs als ik gewoon de kickstarter intrap hoor ik de zuigeveren.
tenminste dat denk ik.
iemand van jullie een idee? want zo wil ik dus echt niet gaan rijden
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
- clamdxp
- 500km gereden
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 08 aug 2011, 20:23
- Locatie: maastricht
- clamdxp
- 500km gereden
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 08 aug 2011, 20:23
- Locatie: maastricht
- clamdxp
- 500km gereden
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 08 aug 2011, 20:23
- Locatie: maastricht
ben er inmiddels achter dat die persoon een rd zuiger heeft gebruikt.
het zou volgens hem niet uitmaken.
een beetje gerammel vind ik ook niet erg dat doet honda ook.
mijn andere.blok heeft dat ook. daar vind ik het zelf normaal bjj. en beangstigt mij totaal niet maar bij dit cilinderje heb ik gewoon enorme twijfels kwa geluid gasreactie is prima.
het zou volgens hem niet uitmaken.
een beetje gerammel vind ik ook niet erg dat doet honda ook.
mijn andere.blok heeft dat ook. daar vind ik het zelf normaal bjj. en beangstigt mij totaal niet maar bij dit cilinderje heb ik gewoon enorme twijfels kwa geluid gasreactie is prima.
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18358
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
- clamdxp
- 500km gereden
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 08 aug 2011, 20:23
- Locatie: maastricht
Tombo schreef:Bij een echte RD zuiger zitten de zuigerveerslotjes op een andere plek heb ik mij laten vertellen. Grote kans dat die nu over een poort lopen, waardoor de zuigerveren nog meer kunnen uitzetten (en dus rammelen, en zelfs kunnen kapot lopen)
dat durf ik niet te zeggen.
maar goed deze zuiger schijnt ook spoelporten te hebben die in feite op deze cilinder niks uimaken.
ik denk dat ik maar voor een nieuwe zuiger en pistonpenlager moet gaan kijken.
enig idee welk merk ik het beste kan nemen kwa betrouwbaarheid en levensduur.
ik zou normaal prox nemen maar ben toch hier op het forum de nodige kritiek over over prox tegengekomen.
- clamdxp
- 500km gereden
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 08 aug 2011, 20:23
- Locatie: maastricht
Tombo schreef:Bij een echte RD zuiger zitten de zuigerveerslotjes op een andere plek heb ik mij laten vertellen. Grote kans dat die nu over een poort lopen, waardoor de zuigerveren nog meer kunnen uitzetten (en dus rammelen, en zelfs kunnen kapot lopen)
dat zou best eens kunnen hoewel die kennis toch beweert dat de zuigers geen verschil heben op dat gebied.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
prox is in jouw geval niet echt nodig denk ik, als je de onderste rand van een cheap zuigertje voorzichtig wat schuinvijlt (onderste-buitenrand)
dan zal dat meer dan behoorlijk zn werk wel doen.
wel moet ik zeggen dat ik al van die RD-pistons heb gedemonteerd, die duizenden km's zonder problemen in een FS1 cilinder gedraaid hadden.
en die gaten doen (bij gepeperde opstellingen wél iets
) *
*daar zijn al een hoop (tot weinig leidende) discussies over gevoerd hier..
dan zal dat meer dan behoorlijk zn werk wel doen.
wel moet ik zeggen dat ik al van die RD-pistons heb gedemonteerd, die duizenden km's zonder problemen in een FS1 cilinder gedraaid hadden.
en die gaten doen (bij gepeperde opstellingen wél iets

*daar zijn al een hoop (tot weinig leidende) discussies over gevoerd hier..
when men were men, and helmets were for divers
- clamdxp
- 500km gereden
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 08 aug 2011, 20:23
- Locatie: maastricht
ja yamasam dat is wat die kennis ook zei.
dan denk ik dat die zuiger gewoon niet 100% sluit.(iets teveel speling)
verder zullen die spoelpoorten in de zuiger zeker en functie hebben maar op een originele setup niet noemenswaardig lijkt me.
ik ga hem van het weekend gewoon. erijden en dan zien we wel wat er gebeurd.
2de overmaat staan daar ook cijfers voor?
dan denk ik dat die zuiger gewoon niet 100% sluit.(iets teveel speling)
verder zullen die spoelpoorten in de zuiger zeker en functie hebben maar op een originele setup niet noemenswaardig lijkt me.
ik ga hem van het weekend gewoon. erijden en dan zien we wel wat er gebeurd.
2de overmaat staan daar ook cijfers voor?
- clamdxp
- 500km gereden
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 08 aug 2011, 20:23
- Locatie: maastricht
Jeti schreef:clamdxp schreef:2de overmaat staan daar ook cijfers voor?
40.50
40 = standaard
40.25 = eerste
dank je jeti ik was volgens mij niet echt wakker nog hahaha zeer makkelijk te vinden met een beetje nadenken maar ja na een lang middagdienst en overwerk tot 03:00 vannacht hebben de hersentjes heel even nodig bij te komen
haha