Membraan VS schijf
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
olé! eindelijk wat praktische pk-gekte, beestig!
en toch blijff ik dan weer van oordeel dat je een schijf sneller krijgt dan een membraan...
een membraan geeft als er onderdruk is right?
en uiterstlichte carbonvliezen zijn snel en licht, allemaal ok,
maarrrr de onderdruk 'komt op' tot de drempelwaarde dat ie opent..
een schijf kan je eender wanneer laten opengaan, en ook ineens vol debiet als je wil..
en toch blijff ik dan weer van oordeel dat je een schijf sneller krijgt dan een membraan...
een membraan geeft als er onderdruk is right?
en uiterstlichte carbonvliezen zijn snel en licht, allemaal ok,
maarrrr de onderdruk 'komt op' tot de drempelwaarde dat ie opent..
een schijf kan je eender wanneer laten opengaan, en ook ineens vol debiet als je wil..
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
ben zwaar gepassioneerd door tweetakt tuning,
maar de artisanale manier,
ik koop de cheapste spullen en vijl en doe die naar mijn zin
las ook eigen expansiepijpen etc
mijn straatfs1 komt er dus ondertussen vrij racey van achter...
heb een masteropleiding productontwikkeling achter de rug met behoorlijk wat fysica en wiskunde dus..
het aantal variabelen in het deftig prepareren van een tweetakt is formidabel om een technische geest mee bezig te houden...
hier n voorlopige stand van zaken, met nog onaangeroerde fs1 replicacylinder en luhao fakesnelle pijp
16mm keihin en 15/48
http://www.youtube.com/watch?v=PQqWfXUo7RQ
maar de artisanale manier,
ik koop de cheapste spullen en vijl en doe die naar mijn zin
las ook eigen expansiepijpen etc
mijn straatfs1 komt er dus ondertussen vrij racey van achter...
heb een masteropleiding productontwikkeling achter de rug met behoorlijk wat fysica en wiskunde dus..
het aantal variabelen in het deftig prepareren van een tweetakt is formidabel om een technische geest mee bezig te houden...
hier n voorlopige stand van zaken, met nog onaangeroerde fs1 replicacylinder en luhao fakesnelle pijp
16mm keihin en 15/48
http://www.youtube.com/watch?v=PQqWfXUo7RQ
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
in de motogp rijden ze tegenwoordig bijna allemaal met membraan, er is nog maar 1 team volgens mij met roterende inlaat.
Een membraan is variabel, en zal onderin dus meer/beter lopen (dat verklaard de bredere powerband ook, en ik kan 't weten
), een roterende inlaat kan onderin dik gaan verzuipen als hij te vroeg open gaat... Vooral met zo'n megacarburateur
Een membraan is variabel, en zal onderin dus meer/beter lopen (dat verklaard de bredere powerband ook, en ik kan 't weten

-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
- Davey
- Site Admin
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 10 jun 2006, 22:00
- Locatie: Hulst
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
Riemer schreef:wat betreft de schijf, wat is daar hetbeste voor, een compleet halve schijf? precies de helft van een cirkel?
of een schijf die wanneer de zuiger weer omlaag gaat, al helemaal dicht is. en wanneer hij omhoog gaat alweer helemaal open is?
zware racers gaan tot 200° open, maar dan spreken we van 12000+ rev's
zelf vind ik de fs1 het beste rijden, wanneer de schijf opent, exact op ODP, en weer sluit een 5 a 10° voor TDC.. hangt ook wat van de hoogte van je uitlaatpoort en spoelpoorten af, mr die zou ongeveer op 22mm komen waarsch..