Hoi, ik heb een vraagje...
als ik de zwarte draad doormidden knip en hier een schakelaartje tussen soldeer, wat moet ik dan nog aan het contact doen om hem te laten lopen zonder dat ik de sleutel van het contact nodig heb (dus schakelaartje aan=lopen, schakelaartje uit=motor afslaan)? En is er ook een makkelijke manier om de lampen op dezelfde manier aan/uit te zetten?
Schakelaartje maken motor aan/uitzetten
- Giejoom
- Aan het inrijden
-
- 5000km gereden
je wilt dus zonder contactslot werken?
Want anders kan je contactslot in 2e stand doen, dan heb je ook geen verlichting (toch?)
Zo een schakelaartje leek mezelf wel handig als ik ff gauw ergens heen moet en geen zin heb om sleutels te halen/zoeken
edit: maar dan wel op een niet zo zichtbare plek voor andere geïnteresseerden als hij ergens geparkeerd staat

Want anders kan je contactslot in 2e stand doen, dan heb je ook geen verlichting (toch?)
Zo een schakelaartje leek mezelf wel handig als ik ff gauw ergens heen moet en geen zin heb om sleutels te halen/zoeken

edit: maar dan wel op een niet zo zichtbare plek voor andere geïnteresseerden als hij ergens geparkeerd staat

- Giejoom
- Aan het inrijden
- NIX
- 10000km gereden
Lezen wat er staat. De zwarte van de ontsteking naar de bobine heb je nodig om te rijden. Splits hem naar de massa en hij slaat af. Onderbreek de afgesplitste draad en je kunt starten en rijden, sluit hem kort en de boel slaat af, net zoals anders je contact zou doen. Lees een draadschema, ze staan hier allemaal online.
Klopt.
Giejoom schreef:Dus als ik de zwarte dmv een schakelaar aan de massa vastmaak zou hij moeten rijden als ik de schakelaar uit heb staan?
Klopt.
Kijk eerst even in de FAQ.