Wie kan mij vertellen wat de originele sproeierbezetting is van een duitse fs1 13mm Mikuni carburateur.
Sinds enkele dagen heb ik mijn restauratieproject een 3e9 DX bj 1980 afgegrond. Volgende week naar de keuring. De set-up heb ik voorlopig nog origineel gehouden: cilinder 3e8 / fs50 uitlaat met 28mm bocht. Enige uitzondering is de 13mm carburateur. Mogelijk dat ik straks de uitlaat aanpas om wat beter met het verkeer mee te komen. Het blok heb ik volledig gereviseerd. Nieuwe lager/keerringen/contactpunten/condensator. 1e keer starten ging nagenoeg direct. Aangezien hij nog niet gekeurd en verzekerd is kan de carb. nog niet helemaal juist worden afgesteld, dus dat moet straks nog wel gebeuren. Die kleine ritjes in de straat verliepen echter goed.
Wat mij wel opviel en ik weet niet of dat hoort is dat als de bezinekraan open staat er vanaf de kraan tot aan het benzinefilter lucht staat en geen benzine. De rest van de slang tot aan de carburateur is wel gevuld. Is dit normaal of hoort de slang wel volledig gevuld te zijn
Type bougie B6hs. Vanwege de korte ritjes en langdurig stationair lopen is die roetzwart. Maar aangezien ik de bromfiets nog niet fatsoenlijk heb kunnen laten rijden kun je daar nog niet echt wat aan aflezen lijkt mij.
Mawich schreef:Type bougie B6hs. Vanwege de korte ritjes en langdurig stationair lopen is die roetzwart. Maar aangezien ik de bromfiets nog niet fatsoenlijk heb kunnen laten rijden kun je daar nog niet echt wat aan aflezen lijkt mij.
Hier staat mooi hoe je hem moe afstellen. Je zal dan ook direct zien of de sproeier goed is of niet. En ik weet niet hoe snel je fs1 is, maar ik denk dat een b6hs weinig in een fs1 wordt gedaan. Alleen in de zeer trage, mss beter een B7hs monteren
Is dat je sheriff boek? Dan gaat het hier om een hele andere 16mm op een 80cc blok.
Ik gok met jouw setup dat je een 140 of 150 sproeier nodig hebt en dat je even moet zien of je naald op de middelste stand staat. Check ook of de ontsteking op tijd staat. Die uitlaat zou snel moeten zijn. De bochtdikte gaat daar weinig aan veranderen. Hooguit check je de pijp door de bocht eraf te nemen en even te onderzoeken of de binnenkant van de pijp net zo wijd uitloopt als de vorm doet vermoeden. Een begrensde pijp loopt juist heel nauw toe van binnen.
Dat er een luchtbel in je filter blijft staan is geen probleem. Gezien je zwarte bougie krijgt de carb benzine zat en heb je geen probleem in de doorstroom.
Ok, maar dat is een enorme sproeier, bij dat Noorse ding. De Engelse 16mm heeft een veel kleinere sproeier. En de carb codes van de Duitse 80cc en de Engelse 50cc zijn hetzelfde, terwijl ik zeker weet dat het 2 heel verschillende carbs zijn. De 50cc heeft een FS1 type carb, de 80cc heeft meer een soor van RD carb.