De kant met het gele kabeltje moet die aan de kant van de contactpunten of juist andersom?
of maakt het geen drol uit?

YamaSam schreef:dit zou je moeten kunnen zien aan het oogje aan de start van het spoel, dit hoort onder de kop van de bevestigingsbout te zitten, en is dus de bovenkant..
onstekingsspoel zit links, lichtspoel rechts..
NIX schreef:Voor een vonk hoef je alleen de zwarte uit de ontsteking met de zwarte uit de bobine te verbinden. Dat slot en de andere draden heb je voor een vonk niet nodig. Lees de FAQ over ontsteking en licht en accu om te weten waar de draden voor zijn en wat je contactslot doet. Alles is al opgeschreven en ik wil het eigenlijk niet nog eens opschrijven. Als je dan vragen hebt kun je ze gewoon weer stellen
NIX schreef:Be bobine moet ook massa maken. Normaal doet ie dat doordat hij op het frame geschroefd zit. Is niet te zien in het schema, maar met name bij gepoedercoate frames vaak een oorzaak van geen vonk. Geldt ook voor het blok.
maartuh schreef:NIX schreef:Be bobine moet ook massa maken. Normaal doet ie dat doordat hij op het frame geschroefd zit. Is niet te zien in het schema, maar met name bij gepoedercoate frames vaak een oorzaak van geen vonk. Geldt ook voor het blok.
Klopt, en zal ik ook op letten.
Dat is bij mij niet de oorzaak jammergenoeg, heb de bobine buiten het frame met de bevestigingspootjes tegen het blok aan gelegd.
Kickstarter zonder accu moet al vonken geven in de bougie toch?
Dat is mijn laatste vraagje denk ik totdat ik terug de schuur in ga vantweekend