ik meet bij een 'goede' spoel op de gele draad 2.3 ohm en op de groene draad 1.9 ohm
bij de 'defecte' spoel op de gele draad 1.2 ohm en op de groene 0.8 ohm
mijn vraag is, is dat te weinig,?
wat zou anders de oorzaak van een niet werkende verlichting kunnen zijn?
ik meet dus wel een ( lagere ) weerstand over de spoelen maar geen 6v spanning als de motor draait, vreemd toch? daar begint het probleem, massa lijkt me niet het probleem als de ontsteking gewoon werkt .
Niet redeneren, meten! Pak een testlampje, trek de gele en de groene los en start de motor. Kijk of er prik uit de groene en gele komt. Zo ja, stop ze terug op de draadboom en meet of in de koplamp de groene en gele nog steeds prik geven. En dan bedoel ik de groene en gele die het contactslot in gaan, niet die op het voorlicht zitten. Meet daarna of op stand 2 en 3 de witte prik krijgt en of de blauwe stroom geeft op stand 3. Hup, de schuur in!
Rinus01 schreef:ik meet dus wel een ( lagere ) weerstand over de spoelen maar geen 6v spanning als de motor draait, vreemd toch? daar begint het probleem, massa lijkt me niet het probleem als de ontsteking gewoon werkt .
denk dat je alles niet goed aan de massz van het frame hebt van na het spuiten heb je massa punten gemaakt in de koplamp