andere tijden
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
andere tijden
deze titel doet vermoeden dat de inhoud van dit topic iets met tijd van doen heeft, zonder de tijd zou immers alles
tegelijkertijd plaatsvinden, dat zou, zeker binnen de cyclus van een verbrandingsmotor, een rommelige bende worden.
Kennelijk hebben wij mensen de drang de tijd te willen controleren en sommigen gaan nog verder, zij die de tijd
kunnen afstellen danwel bepalen.
Dit schrijven heeft een satirische ondertoon en is grotendeels amuserend bedoeld, hier en daar zal ik wel eens
muggenziften, mierenneuken en ander onbedoeld dierenleed aanrichten.
Er bestaat ook zoiets als die goeie ouwe tijd; toen we een blok reviseerde met hamer en nijptang, 1:20 smeerde met
inferieure baggerolie, elke willekeurige bougie erin schroefde die we tegenkwamen, wat aanrommelde met een
voelermaat en zo'n multi schroevedraaier, kruis en plat in één. Een vliegwieltrekker? Die hadden we niet, een
touwtje door de openingen, flink aantrekken en met je voet afzetten tegen de brommer, terwijl je maatje een
welgemikte hamerslag op de kruktap gaf.
Het reed, het bleef rijden en het reed nog hard ook.
Kennelijk leven we nu in een andere tijd, want nu mag en kan dat niet meer. Of zijn we nu wijzer geworden? Was het
geluk destijds met de dommen en de dwazen?
In mijn geval kunnen we met honderd procent zekerheid vaststellen dat het geluk met de luien is (de mens die lui is,
die met minimale geestelijke danwel fysieke inspanning toch het beste resultaat wil bereiken).
uiteraard refereer ik aan een ander topic; daar waar ontstekingstijdstippen volgens de one and only method afgesteld
worden en elk denkbare andere werkwijze vloeken in de fs1 kerk is. Hier spreekt de ware fs1 dissident!
Laat ik nu serieus worden en een punt maken; het vermeende meningsverschil had geen technisch maar taalkundig
karakter; ik moet bekennen dat ik de afgelopen dertig jaar nog nooit het ontstekingstijdstip van een fs1 heb
gecontroleerd, laat staan afgesteld, ik kwam niet verder dan wat gerommel met een voelermaat, met veel moeite kreeg
ik de lichthoogte op de juiste waarde, het brommertje liep meteen goed en ik werd overmeesterd door een opkomende
bui van luiheid. Dat gedoe met vloetjes, lampjes, merktekens, is niks voor mij.
Voor nu en altijd; een fs1 onsteking kan je kwa tijdstip NIET afstellen met een voelermaat......het hoge woord is er
uit, eeuwig zal ik mij branden aan het hete testlampje, starend in een op volle toeren draaiende stroboscoop, dat
zal mij leren afvallig te zijn.
Hier een beetje het forum bevuilen met goddeloze afsteltechnieken, ik schaam mij diep.
Amen !
tegelijkertijd plaatsvinden, dat zou, zeker binnen de cyclus van een verbrandingsmotor, een rommelige bende worden.
Kennelijk hebben wij mensen de drang de tijd te willen controleren en sommigen gaan nog verder, zij die de tijd
kunnen afstellen danwel bepalen.
Dit schrijven heeft een satirische ondertoon en is grotendeels amuserend bedoeld, hier en daar zal ik wel eens
muggenziften, mierenneuken en ander onbedoeld dierenleed aanrichten.
Er bestaat ook zoiets als die goeie ouwe tijd; toen we een blok reviseerde met hamer en nijptang, 1:20 smeerde met
inferieure baggerolie, elke willekeurige bougie erin schroefde die we tegenkwamen, wat aanrommelde met een
voelermaat en zo'n multi schroevedraaier, kruis en plat in één. Een vliegwieltrekker? Die hadden we niet, een
touwtje door de openingen, flink aantrekken en met je voet afzetten tegen de brommer, terwijl je maatje een
welgemikte hamerslag op de kruktap gaf.
Het reed, het bleef rijden en het reed nog hard ook.
Kennelijk leven we nu in een andere tijd, want nu mag en kan dat niet meer. Of zijn we nu wijzer geworden? Was het
geluk destijds met de dommen en de dwazen?
In mijn geval kunnen we met honderd procent zekerheid vaststellen dat het geluk met de luien is (de mens die lui is,
die met minimale geestelijke danwel fysieke inspanning toch het beste resultaat wil bereiken).
uiteraard refereer ik aan een ander topic; daar waar ontstekingstijdstippen volgens de one and only method afgesteld
worden en elk denkbare andere werkwijze vloeken in de fs1 kerk is. Hier spreekt de ware fs1 dissident!
Laat ik nu serieus worden en een punt maken; het vermeende meningsverschil had geen technisch maar taalkundig
karakter; ik moet bekennen dat ik de afgelopen dertig jaar nog nooit het ontstekingstijdstip van een fs1 heb
gecontroleerd, laat staan afgesteld, ik kwam niet verder dan wat gerommel met een voelermaat, met veel moeite kreeg
ik de lichthoogte op de juiste waarde, het brommertje liep meteen goed en ik werd overmeesterd door een opkomende
bui van luiheid. Dat gedoe met vloetjes, lampjes, merktekens, is niks voor mij.
Voor nu en altijd; een fs1 onsteking kan je kwa tijdstip NIET afstellen met een voelermaat......het hoge woord is er
uit, eeuwig zal ik mij branden aan het hete testlampje, starend in een op volle toeren draaiende stroboscoop, dat
zal mij leren afvallig te zijn.
Hier een beetje het forum bevuilen met goddeloze afsteltechnieken, ik schaam mij diep.
Amen !
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Ik deed toen ik zestien was ook zomaar wat en het reed altijd goed.
Onsteking afstellen?? wat is dat? hij doet het toch.
Sproeiers veranderen?? ik had alleen een ori 150 sproeier.
Mengverhouding?? gooi er maar genoeg olie in dan zit je altijd goed.
Hogedrukkop?? zet er gewoon een dt kop op met hoge compressie.
Luchtfilter?? niet nodig.
Warm/vastlopers?? nooit van gehoord/meegemaakt.
Warm rijden?? gas erop anders word die nooit warm.
De goede ouwe tijd toen het allemaal niks uit maakte wat je deed en je altijd hard reed.
Onsteking afstellen?? wat is dat? hij doet het toch.
Sproeiers veranderen?? ik had alleen een ori 150 sproeier.
Mengverhouding?? gooi er maar genoeg olie in dan zit je altijd goed.
Hogedrukkop?? zet er gewoon een dt kop op met hoge compressie.
Luchtfilter?? niet nodig.
Warm/vastlopers?? nooit van gehoord/meegemaakt.
Warm rijden?? gas erop anders word die nooit warm.
De goede ouwe tijd toen het allemaal niks uit maakte wat je deed en je altijd hard reed.
Yamaha Sheriff 1981
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
je bent nooit te oud om te leren, eender op welke leeftijd je dat tegenkomt,
en durven zeggen dat je mis was, maakt de mooiste mens..
denk maar niet dat er iemand is die het allemaal zonder blutsen of builen wist
zo heb ik ook jaren rondgereden met brommers die niet juist stonden, maar waar ik wél veel plezier aan had
santé :drink:
en durven zeggen dat je mis was, maakt de mooiste mens..
denk maar niet dat er iemand is die het allemaal zonder blutsen of builen wist

zo heb ik ook jaren rondgereden met brommers die niet juist stonden, maar waar ik wél veel plezier aan had

santé :drink:
when men were men, and helmets were for divers
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3738
- Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
- Locatie: Dordrecht
Jeti schreef:Laars schreef:Ik heb wel eens toen ik 16-17 was de brommer een half jaar aan de kant gehad omdat de zuiger met de pijl omhoog stond.
Zefls de fietsenmaker had niet ontdekt.
LTD bestaat al jaaaaaaaaaaaaren zo te horen![]()
of misschien LTx, afhankelijk van waar je woonde
Eens een Dordtenaar..altijd een Dordtenaar
LTD4laiif!!!
1978 chroom 60 cc
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3738
- Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
- Locatie: Dordrecht
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
Mja nieuwe fs1 kopen gelijk de schuur in alles groot erop met 18 km op de klok
proefritje in de straat meteen volgas
kort daarna 300 band achterop en chroom er op.
Vastlopers wat is dat?
wel begon hij te swabberen, wat bleek nou na 500 km hadden de spaken nagetrokken moeten worden
wat zat er in de gereedschapkist: een hamer een grotere hamer een tang en een paar kromme schroevendraaiers.
Dikke uitlaat past niet goed
effe tussen de muur en de regenpijp bijbuigen
uitlaatring vastslaan met een hamer en grote schroevendraaier
Maar het liep wel altijd tot je door een plas reed

proefritje in de straat meteen volgas

kort daarna 300 band achterop en chroom er op.
Vastlopers wat is dat?
wel begon hij te swabberen, wat bleek nou na 500 km hadden de spaken nagetrokken moeten worden

wat zat er in de gereedschapkist: een hamer een grotere hamer een tang en een paar kromme schroevendraaiers.
Dikke uitlaat past niet goed


uitlaatring vastslaan met een hamer en grote schroevendraaier

Maar het liep wel altijd tot je door een plas reed

Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
joscabrio schreef:Mja nieuwe fs1 kopen gelijk de schuur in alles groot erop met 18 km op de klok![]()
proefritje in de straat meteen volgas![]()
kort daarna 300 band achterop en chroom er op.
Vastlopers wat is dat?
wel begon hij te swabberen, wat bleek nou na 500 km hadden de spaken nagetrokken moeten worden![]()
wat zat er in de gereedschapkist: een hamer een grotere hamer een tang en een paar kromme schroevendraaiers.
Dikke uitlaat past niet goedeffe tussen de muur en de regenpijp bijbuigen
![]()
uitlaatring vastslaan met een hamer en grote schroevendraaier![]()
Maar het liep wel altijd tot je door een plas reed
klinkt alsof jij vroegah lid was van het beunteam

