Standen van de benzinekraan

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
henkie22222
500km gereden
500km gereden
Berichten: 899
Lid geworden op: 09 jan 2011, 15:55
Locatie: Nijmegen

Standen van de benzinekraan

Bericht door henkie22222 »

Ik vraag me af welke stand normaal open is op mijn benzinekraan, ik ben namelijk bang dat ik op mijn reserves rijd.
als het handeltje van het kraantje naar de berijder toe staat is hij dicht. de andere twee standen zijn open. Maar welke de reserve is en welke gewoon open is mij onduidelijk.

Bovendien rijd mijn brommer nu nog maar 20 ipv 70 ik heb namelijk de ring uit de uitlaat gehaald (heb de brommer gekeurd), ik heb hierna de pakking hergebruikt omdat ik geen andere heb (wel besteld). Komt het door de lekke pakking dat ie niet rijd? anders heb ik namelijk een groot probleem.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

dat hoor je wel als die pakking lekt ;)

onder is open, links is dicht, boven is reserve
Afbeelding
Gebruikersavatar
henkie22222
500km gereden
500km gereden
Berichten: 899
Lid geworden op: 09 jan 2011, 15:55
Locatie: Nijmegen

Bericht door henkie22222 »

Mijn kraantje heeft hele andere standen :?
Richting de benzine kraan is dicht.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

hmm, dan kan het vanalles zijn.
bij de flandria is links dicht, onder open, en rechts reserve.
kan je hem niet open maken en zien welke gaatjes er open gaan?
Gebruikersavatar
henkie22222
500km gereden
500km gereden
Berichten: 899
Lid geworden op: 09 jan 2011, 15:55
Locatie: Nijmegen

Bericht door henkie22222 »

Dat is misschien wel het handigst maar ik dacht ik vraag het even.
Kost me weer wat moeite, heb namelijk net de tank volgegooid :lol:

Maar over die uitlaat, die lekt wel behoorlijk en dat hoor je wel redelijk maar gaat dat 50kmpu schelen?
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

gooi hem maar leeg in een jerrycan dan ;) .
het is dus geen fs1 kraantje (niet dat dat erg veel uitmaakt)

het kan een hoop schelen ja, ga maar eens zonder uitlaat rijden :shift:

is er verder niks verandert?
Gebruikersavatar
henkie22222
500km gereden
500km gereden
Berichten: 899
Lid geworden op: 09 jan 2011, 15:55
Locatie: Nijmegen

Bericht door henkie22222 »

Ok dan vervang ik die ook nog wel een keer.

Verder is er niets verandert, behalve dan dat ik nu met sproeier maat 125 rijd ipv 130 (Ben ik kwijt).
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

anders rij je nu je tank gewoon zo goed als leeg en doe je het dan bekijken ;) bespaart werk ;)
Gebruikersavatar
henkie22222
500km gereden
500km gereden
Berichten: 899
Lid geworden op: 09 jan 2011, 15:55
Locatie: Nijmegen

Bericht door henkie22222 »

Maar als ik dan dus zonder dat door te hebben op reserve rijd dan rijd ik met van die rommel in de benzine. Dat is juist het probleem.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

heb je er geen filter tussen zitten dan?
Gebruikersavatar
henkie22222
500km gereden
500km gereden
Berichten: 899
Lid geworden op: 09 jan 2011, 15:55
Locatie: Nijmegen

Bericht door henkie22222 »

Geen idee, ik heb de brommer nog niet zo lang.
Moet ik allemaal nog ff uitzoeken, het is namelijk hier en daar nog al een beun brommer.
om mijn bougiekabel zit bijvoorbeeld een doucheslang, ziet er wel vet uit 8)
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

Volg je slangetje van het kraantje tot de carburateur. Zit er ergens een plastic ding (=filtertje) tussen, dan heb je er 1, anders snel eentje ertussen zetten ;)
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

henkie22222 schreef:Maar als ik dan dus zonder dat door te hebben op reserve rijd dan rijd ik met van die rommel in de benzine. Dat is juist het probleem.


Als er rommel onderin de tank zit dan kun je beter de tank leeglaten lopen en omspoelen.

Als het goed is zit aan je benzinekraan zelf al een filtertje zit aan de binnenkant van je tank.
Laatst gewijzigd door marco op 05 apr 2011, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Yamaha Sheriff 1981
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5445
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

Niet voor het een of ander,

maar maak eerst even een foto van je kraantje voordat er hier
10 pagina's aan mogelijke standen komen
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Arnoute

Bericht door Arnoute »

Camiel schreef:Volg je slangetje van het kraantje tot de carburateur. Zit er ergens een plastic ding (=filtertje) tussen, dan heb je er 1, anders snel eentje ertussen zetten ;)

dat heb ik niet en als je tank nog redelijk is vanbinnen is dat niet persee nodig
kraan heeft filter en op de benzineinlaat op de carb ook
Plaats reactie