Zoals de topictitel het al zegt, heeft iemand daar ervaring mee? De tank van Machiel zit vol met tankcure wat los begint te laten. Het meeste is er nu wel uit,maar er zitten nog wat stukken tegen de wand. Nu kwam ik op internet wel tankcure verwijderaar tegen, die was alleen 20 euro. Weet iemand een ander chemisch middel wat ook werkt? Thinner en aceton schijnen niet te werken.
Ik denk zelf dat het middel best wel kan werken, mits vakkundig aangebracht, bij mij zitten er hier en daar dikke plakaten in de tank soms wel bijna een cm. dik...
Deze beginnen los te laten en ik ben bang dat deze de brandstoftoevoer blokkeren, met alle gevolgen van dien.
Wat kost 5 liter thinner ? Goedkoopste zoeken Of aceton.
Dan gewoon een weekje laten staan.
Af en toe flink rammelen. Zoveel mogelijk losse stukken eruit halen.
Eventueel hier daarna stralen en reinigen Tis maar een idee
Ik ben eigenlijk van plan om het meeste eruit te bikken met een scroevendraaier, dat is ook al redelijk gelukt. Dan laat ik de rest erin zitten. Als het dan met benzine losweekt dat haal ik tzt wel die stukken er weer uit. Omdat die troep ook vrij zacht en flexibel is denk ik dat het schudden met kiezels oid. Weinig helpt.
Dichloormethaan of methyleenchloride is een chemische stof die als oplosmiddel gebruikt wordt voor organische stoffen. Het is een kleurloze en vluchtige vloeistof met een matig zoete en soms onaangename geur.