Oliepomp weg -> extra opslagruimte?
Oliepomp weg -> extra opslagruimte?
Her en der vond ik op het forum wat info, maar niet genoeg voor deze newbie.
Toen ik 2 maanden geleden m'n 2RU kocht, zat het oliepompje apart in een tasje erbij.
Prima, ik wilde toch zelf gaan mengen.
Maar nu, de olietank zit er nog en dat is toch verloren ruimte.
Ik zag dat twowheeler hier een prima extra olieflesje in opsloeg en wat gereedschap. Handy!
Welnu:
- Hoe haal ik die olietank eruit? Ik lees elders op het forum dat ik wat goed af moet plakken o.i.d. vanwege valse lucht.
- Ook zag ik een foto van de carburateur ruimte (achter het afdekplaatje) dat daar het pompje gezeten zou moeten hebben. Klopt dat?
- Hebben jullie foto's van hoe jullie dit opgelost hebben? Ben ook benieuwd naar slimme/handige opbergoplossingen?
- Welk gereedschap is handig om sowieso bij me te hebben (in dat vakje het liefst)? Bougiesleutel, ........
Gracias!
Toen ik 2 maanden geleden m'n 2RU kocht, zat het oliepompje apart in een tasje erbij.
Prima, ik wilde toch zelf gaan mengen.
Maar nu, de olietank zit er nog en dat is toch verloren ruimte.
Ik zag dat twowheeler hier een prima extra olieflesje in opsloeg en wat gereedschap. Handy!
Welnu:
- Hoe haal ik die olietank eruit? Ik lees elders op het forum dat ik wat goed af moet plakken o.i.d. vanwege valse lucht.
- Ook zag ik een foto van de carburateur ruimte (achter het afdekplaatje) dat daar het pompje gezeten zou moeten hebben. Klopt dat?
- Hebben jullie foto's van hoe jullie dit opgelost hebben? Ben ook benieuwd naar slimme/handige opbergoplossingen?
- Welk gereedschap is handig om sowieso bij me te hebben (in dat vakje het liefst)? Bougiesleutel, ........
Gracias!
- marco
- Sheriff of the Posbank
Re: Oliepomp weg -> extra opslagruimte?
Swizzer schreef:- Hoe haal ik die olietank eruit? Ik lees elders op het forum dat ik wat goed af moet plakken o.i.d. vanwege valse lucht.
Je moet de aansluiting bij het spruitstuk afsluiten anders trekt die daar valse lucht.
dat klopt
Afdekplaatje gemaakt voor het gat af te dichten waar het pompje zat
Schroevendraaier,koevoet,flipper en een baksteen
Yamaha Sheriff 1981
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
marco schreef:Swizzer schreef:- Hoe haal ik die olietank eruit? Ik lees elders op het forum dat ik wat goed af moet plakken o.i.d. vanwege valse lucht.
Je moet de aansluiting bij het spruitstuk afsluiten anders trekt die daar valse lucht.
dat klopt
[s]Schroevendraaier,koevoet,flipper en een baksteen[/s] snorkel
marco schreef:Swizzer schreef:- Hoe haal ik die olietank eruit? Ik lees elders op het forum dat ik wat goed af moet plakken o.i.d. vanwege valse lucht.
Dus dat zit achter de olietank? Of doel je hier op het gat waar het pompje zat? of beiden?![]()
- marco
- Sheriff of the Posbank
Naast de carburateur zit een aansluiting waar het oliepompje op aangesloten was die moet je afsluiten.
De as waar het pompje op hoort zit er als ik het goed begrijp nog op?
Beter kun je dan het hele spul wat met de oliepomp te maken heeft verwijderen dat kost alleen maar vermogen.
Dit plaatje heb ik gemaakt van een stukje alu om het gat af te dichten zijn ook te koop voor 12 euro bij almere.
Maar is makkelijk zelf te maken scheelt toch weer 6 biertjes
De as waar het pompje op hoort zit er als ik het goed begrijp nog op?
Beter kun je dan het hele spul wat met de oliepomp te maken heeft verwijderen dat kost alleen maar vermogen.

Dit plaatje heb ik gemaakt van een stukje alu om het gat af te dichten zijn ook te koop voor 12 euro bij almere.
Maar is makkelijk zelf te maken scheelt toch weer 6 biertjes

Yamaha Sheriff 1981
-
- 50km gereden
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t ... c&start=15
Zo heb ik het, staat ongeveer in het midden van de pagina.
Maar het olie flesje is nu zo'n stage6 flesje die een foto verder staat.
Oliepomp is bij nog gemonteerd alleen het aandrijfwiel is verwijdert waardoor hij dus niet meer draait.
Het kijkglaasje voor de olie heb ik uit het reservoir gehaald en in de kap geplakt, ook loopt de originele olie leiding gewoon nog van kapje naar carb, zodat het er nog orri uitziet en ik geen leeg gat overhoud
Zo heb ik het, staat ongeveer in het midden van de pagina.
Maar het olie flesje is nu zo'n stage6 flesje die een foto verder staat.
Oliepomp is bij nog gemonteerd alleen het aandrijfwiel is verwijdert waardoor hij dus niet meer draait.
Het kijkglaasje voor de olie heb ik uit het reservoir gehaald en in de kap geplakt, ook loopt de originele olie leiding gewoon nog van kapje naar carb, zodat het er nog orri uitziet en ik geen leeg gat overhoud

-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 7500km gereden