Oliepomp weg -> extra opslagruimte?

Alles over de techniek en sleutelen
Swizzer

Oliepomp weg -> extra opslagruimte?

Bericht door Swizzer »

Her en der vond ik op het forum wat info, maar niet genoeg voor deze newbie.

Toen ik 2 maanden geleden m'n 2RU kocht, zat het oliepompje apart in een tasje erbij.
Prima, ik wilde toch zelf gaan mengen.

Maar nu, de olietank zit er nog en dat is toch verloren ruimte.
Ik zag dat twowheeler hier een prima extra olieflesje in opsloeg en wat gereedschap. Handy!

Welnu:

- Hoe haal ik die olietank eruit? Ik lees elders op het forum dat ik wat goed af moet plakken o.i.d. vanwege valse lucht.
- Ook zag ik een foto van de carburateur ruimte (achter het afdekplaatje) dat daar het pompje gezeten zou moeten hebben. Klopt dat?
- Hebben jullie foto's van hoe jullie dit opgelost hebben? Ben ook benieuwd naar slimme/handige opbergoplossingen?
- Welk gereedschap is handig om sowieso bij me te hebben (in dat vakje het liefst)? Bougiesleutel, ........

Gracias!
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Re: Oliepomp weg -> extra opslagruimte?

Bericht door marco »

Swizzer schreef:- Hoe haal ik die olietank eruit? Ik lees elders op het forum dat ik wat goed af moet plakken o.i.d. vanwege valse lucht.

Je moet de aansluiting bij het spruitstuk afsluiten anders trekt die daar valse lucht.

- Ook zag ik een foto van de carburateur ruimte (achter het afdekplaatje) dat daar het pompje gezeten zou moeten hebben. Klopt dat?

dat klopt

- Hebben jullie foto's van hoe jullie dit opgelost hebben? Ben ook benieuwd naar slimme/handige opbergoplossingen?

Afdekplaatje gemaakt voor het gat af te dichten waar het pompje zat

- Welk gereedschap is handig om sowieso bij me te hebben (in dat vakje het liefst)? Bougiesleutel, ........

Schroevendraaier,koevoet,flipper en een baksteen
Yamaha Sheriff 1981
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

marco schreef:
Swizzer schreef:- Hoe haal ik die olietank eruit? Ik lees elders op het forum dat ik wat goed af moet plakken o.i.d. vanwege valse lucht.

Je moet de aansluiting bij het spruitstuk afsluiten anders trekt die daar valse lucht.

dat klopt

[s]Schroevendraaier,koevoet,flipper en een baksteen[/s] snorkel
Swizzer

Bericht door Swizzer »

marco schreef:

Dus dat zit achter de olietank? Of doel je hier op het gat waar het pompje zat? of beiden? :?

marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Naast de carburateur zit een aansluiting waar het oliepompje op aangesloten was die moet je afsluiten.

De as waar het pompje op hoort zit er als ik het goed begrijp nog op?

Beter kun je dan het hele spul wat met de oliepomp te maken heeft verwijderen dat kost alleen maar vermogen.

Afbeelding

Dit plaatje heb ik gemaakt van een stukje alu om het gat af te dichten zijn ook te koop voor 12 euro bij almere.
Maar is makkelijk zelf te maken scheelt toch weer 6 biertjes :lol:
Yamaha Sheriff 1981
Camiel
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door Camiel »

marco schreef:Maar is makkelijk zelf te maken scheelt toch weer 6 biertjes :lol:

Dat is de gedachte 8) 8)
jurgenkalis
50km gereden
50km gereden

Bericht door jurgenkalis »

Maar is makkelijk zelf te maken scheelt toch weer 6 biertjes

Of een paar liter benzine, hoeveel kost dat nou tegenwoordig? 4 E,-/l toch?
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t ... c&start=15

Zo heb ik het, staat ongeveer in het midden van de pagina.
Maar het olie flesje is nu zo'n stage6 flesje die een foto verder staat.

Oliepomp is bij nog gemonteerd alleen het aandrijfwiel is verwijdert waardoor hij dus niet meer draait.
Het kijkglaasje voor de olie heb ik uit het reservoir gehaald en in de kap geplakt, ook loopt de originele olie leiding gewoon nog van kapje naar carb, zodat het er nog orri uitziet en ik geen leeg gat overhoud ;)
Camiel
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door Camiel »

Twowheeler schreef:Maar het olie flesje is nu zo'n stage6 flesje die een foto verder staat.

Past zo'n stage 6 flesje ook op die manier in je rechterzijkapje? 8)
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Jep
Camiel
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door Camiel »

AH oke :) Ik wou me ook als ik weer iets van JMPB moest hebben zon flesje meebestellen :)
Swizzer

Bericht door Swizzer »

Twowheeler schreef:Zo heb ik het, staat ongeveer in het midden van de pagina.
Maar het olie flesje is nu zo'n stage6 flesje die een foto verder staat.

En welk gereedschap heb jij er passend in zitten?
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden

Rechts heb ik een bahco in een doek.
Links een pijpsleutel (bougie) met daarin een schroevendraaier(zo'n kruis en platkop) en een imbus (maatje luchtfilter)
Alles in een doek ;)
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Mijn standaard uitrusting bestaat uit het standaard gereedschapsetje, waterpomptang, imbussleutel, bougie en een hamertje, en een dikke poetslap natuurlijk
Camiel
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door Camiel »

hamertje :P ? :lol: :lol:

Je lijkt wel op bob :P
Plaats reactie