electrisch probleem ???
electrisch probleem ???
vorige woensdag was ik aan het rijden met mijn FS1 .
ik moest afremmen voor een kruispunt en opeens viel hij in 1 keer stil , net alsof je het contact afzette.
ik ging aan de kant staan en dacht aan een kapotte bougie dus ik draai de bougie uit maar merkte dat deze nog perfect vonkte. maar voor de zekerheid stak ik er toch maar een nieuwe in.
ook merkte ik toen dat het achterlicht bleef branden zonder dat de motor draaide , dit deed mijn brommer voorheen nooit.
want normaal moet de motor draaien voordat de lichten branden.
ik krijg hem ook niet meer aan de praat.
weet iemand wat dit kan zijn ??
alvast bedankt
Rob22
ik moest afremmen voor een kruispunt en opeens viel hij in 1 keer stil , net alsof je het contact afzette.
ik ging aan de kant staan en dacht aan een kapotte bougie dus ik draai de bougie uit maar merkte dat deze nog perfect vonkte. maar voor de zekerheid stak ik er toch maar een nieuwe in.
ook merkte ik toen dat het achterlicht bleef branden zonder dat de motor draaide , dit deed mijn brommer voorheen nooit.
want normaal moet de motor draaien voordat de lichten branden.
ik krijg hem ook niet meer aan de praat.
weet iemand wat dit kan zijn ??
alvast bedankt
Rob22
-
- 5000km gereden
- NIX
- 10000km gereden
Ik denk ook dat je even de gangbare zaken moet nagaan. Ik denk niet het gerem iets te maken heeft met het uitvallen. Hooguit met een remlichtschakelaar die nu blijft hangen.
Check het tijdstip, maak de vlotterbak en kraan schoon en laat de tank eens door het kraangat leeglopen om mee te beginnen.
Check het tijdstip, maak de vlotterbak en kraan schoon en laat de tank eens door het kraangat leeglopen om mee te beginnen.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 5000km gereden
rob22 schreef:ik heb een fs1 uit 1986 type 2RT.
en het is niet het remlicht , dat had ik al meteen gecheckt.
en normaal gezien brandt het achterlicht niet wanneer hij niet draait.
kan het misschien de gelijkrichter zijn die stuk is ?
want ik krijg hem ook niet meer aan de praat .....
Als je hem niet aan de praat krijgt zal dat wel aan iets ander ligen dan de gelijkrichter lijkt mij, de lichten kunnen hierdoor wel kapot gaan.
Even wachten op nix, hij zal je het wel kunnen vertellen waar je moet zoeken!
- NIX
- 10000km gereden
Gelijkrichter heeft niets met de motor te maken, alleen met het laadcircuit van de accu. Het achterlicht doet het niet op de accu, het remlicht wel. Het achterlicht zit direct op de laadspoel. Of je hebt je contactslot misschien te ver verdraaid, dat weet ik niet.
Heb je al je brandstofsysteem schoongemaakt? Heb je de punten al bekeken op tijdstip?
Kijk eens of je bougie uberhaupt een vonk geeft.
Probeer anders je bobine eens van de draadboom te halen en direct aan te sluiten op het zwarte stekkerblokje dat uit de ontsteking komt. Even zoeken in de accuruimte.
Heb je al je brandstofsysteem schoongemaakt? Heb je de punten al bekeken op tijdstip?
Kijk eens of je bougie uberhaupt een vonk geeft.
Probeer anders je bobine eens van de draadboom te halen en direct aan te sluiten op het zwarte stekkerblokje dat uit de ontsteking komt. Even zoeken in de accuruimte.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 50km gereden
-
- 2500km gereden
Vanaf de 3e9 brand het achterlicht en de tellerverlichting in stand 2 ook als de motor niet loopt.
Het uitvallen kan best wel wat oorzaken hebben, wat nix al zegt de brandstof voorziening bijvoorbeeld.
Gelijkrichter denk ik niet als die kapot is brand meestal je koplamp ook mee op de accu.
Het uitvallen kan best wel wat oorzaken hebben, wat nix al zegt de brandstof voorziening bijvoorbeeld.
Gelijkrichter denk ik niet als die kapot is brand meestal je koplamp ook mee op de accu.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.