advies bougiekeuze

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
j.abma

advies bougiekeuze

Bericht door j.abma »

wie kan mij adviseren in de keuse in de juiste bougie?
zoals eerder vermeld is na het monterenvan gino's hogedrukkop de bougie(hs8) voorzien van een roet aanslag. de bougie is niet vet! alleen roet. is het misschien een aanrader om een hs7 bougie te nemen zodat het mengsel beter verbrand ?
alvast bedankt voor jullie reacties
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Wat is je setup?
Yamaha Sheriff 1981
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

mijn set up is: 16mm carborateur, hogedrukkop, 60cc f5b, snelle uitlaat, tandwiel voor:12-41
sproeier nog geen idee. de bougie was eerst zonder hd-kop goed van kleur.

Een b7hs moet kunnen.

Een snelle fs1 heeft een b8hs of 9 nodig.
Yamaha Sheriff 1981
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Je neemt een B8 bij hoge compressie en een B7 bij lage compressie en een brommertje dat niet opgevoerd is op de uitlaat na. Een B6 stop je in een brommer die nog 45 loopt.

Jij hebt een 60cc met Ginokop en 16mm, dat is dus echt een hele goede reden voor een B8. Een B7 gaat wel heter worden, maar niet minder zwart. Mogelijk gaat de motor zelfs pingelen bij een B7. Met de compressie die je nu hebt, wordt een B8 echt heet genoeg om zodanig schoon te branden dat ie het blijft doen, mits je niet te rijk rijdt. En te rijk betekent niet dat je een andere bougie moet monteren, maar dat je minder rijk gaat rijden, dus je carbafstelling aanpassen.

Meng 1:40 en niet vetter of schraler.

Dat je bougie zwart is, heeft met je carb afstelling te maken. Zet de naald in het midden en stop er een korte echte mikuni 150 in. Die zijn 4,- ofzo. Ik zeg dat zonder te weten wat er nu inzit, maar als het een imitatiesproeier is, dan kan het van alles zijn. Zet er ook een 13/41 verhouding op. Voortandwielen zijn niet duur.
Kijk eerst even in de FAQ.
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door the_destroyers »

NIX schreef:Je neemt een B8 bij hoge compressie en een B7 bij lage compressie en een brommertje dat niet opgevoerd is op de uitlaat na. Een B6 stop je in een brommer die nog 45 loopt.

Jij hebt een 60cc met Ginokop en 16mm, dat is dus echt een hele goede reden voor een B8. Een B7 gaat wel heter worden, maar niet minder zwart. Mogelijk gaat de motor zelfs pingelen bij een B7. Met de compressie die je nu hebt, wordt een B8 echt heet genoeg om zodanig schoon te branden dat ie het blijft doen, mits je niet te rijk rijdt. En te rijk betekent niet dat je een andere bougie moet monteren, maar dat je minder rijk gaat rijden, dus je carbafstelling aanpassen.

Dat je bougie zwart is, heeft met je carb afstelling te maken. Zet de naald in het midden en stop er een korte echte mikuni 150 in. Die zijn 4,- ofzo. Ik zeg dat zonder te weten wat er nu inzit, maar als het een imitatiesproeier is, dan kan het van alles zijn. Zet er ook een 13/41 verhouding op. Voortandwielen zijn niet duur.

NIX vraagje, kan het eigenlijk kwaad om met een te koude bougie te rijden? Gaat dat iets veranderen aan je verbranding? Ik heb een Fs1 cilinder, met 16mm carb en een rondel in uitlaat, waardoor deze ipv 32mm, iets van een 15mm is. Hij rijdt 60 met een B8HS en 50 met een B7HS mvg Nick
Arnoute

Bericht door Arnoute »

weet nu niet welkeen het is, te koud of te warm, maar de een of de andere kan serieuze schade opleveren zoals stukken uit je zuiger...
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden

Arnoute schreef:weet nu niet welkeen het is, te koud of te warm, maar de een of de andere kan serieuze schade opleveren zoals stukken uit je zuiger...

ik zou denken dat een te warme dat veroorzaakt niet?
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot

Bericht door ginofs1 »

een te koude bougie heeft het gevolg dat hij vervuild en er mee stopt.
een te hete bougie verbrand zicht zelf en je zuiger
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden

ginofs1 schreef:een te koude bougie heeft het gevolg dat hij vervuild en er mee stopt.

Maar hou kan het dat hij met een andere bougie sneller loopt? Want als die rondel eruit is, dan is de uitlaat 32mm, en dan loopt hij met de B8HS zo'n 75, 8Omax.
Dus eigenlijk vervang ik bets terug naar B7HS? Daar is de bougie mooi koffiebruin
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot

Bericht door ginofs1 »

the_destroyers schreef:
ginofs1 schreef:een te koude bougie heeft het gevolg dat hij vervuild en er mee stopt.

Maar hou kan het dat hij met een andere bougie sneller loopt? Want als die rondel eruit is, dan is de uitlaat 32mm, en dan loopt hij met de B8HS zo'n 75, 8Omax.
Dus eigenlijk vervang ik bets terug naar B7HS? Daar is de bougie mooi koffiebruin

begrijp er geen zak van , lees je eigen tekst eerst nog eens
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

the_destroyers schreef:
NIX schreef:Je neemt een B8 bij hoge compressie en een B7 bij lage compressie en een brommertje dat niet opgevoerd is op de uitlaat na. Een B6 stop je in een brommer die nog 45 loopt.

NIX vraagje, kan het eigenlijk kwaad om met een te koude bougie te rijden? Gaat dat iets veranderen aan je verbranding? Ik heb een Fs1 cilinder, met 16mm carb en een rondel in uitlaat, waardoor deze ipv 32mm, iets van een 15mm is. Hij rijdt 60 met een B8HS en 50 met een B7HS mvg Nick

Je vraag is elders beantwoord.
Kijk eerst even in de FAQ.
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden

the_destroyers schreef:

neen laat maar weet het antwoordt al! toch bedankt! :oops:
Plaats reactie