advies bougiekeuze
advies bougiekeuze
wie kan mij adviseren in de keuse in de juiste bougie?
zoals eerder vermeld is na het monterenvan gino's hogedrukkop de bougie(hs8) voorzien van een roet aanslag. de bougie is niet vet! alleen roet. is het misschien een aanrader om een hs7 bougie te nemen zodat het mengsel beter verbrand ?
alvast bedankt voor jullie reacties
zoals eerder vermeld is na het monterenvan gino's hogedrukkop de bougie(hs8) voorzien van een roet aanslag. de bougie is niet vet! alleen roet. is het misschien een aanrader om een hs7 bougie te nemen zodat het mengsel beter verbrand ?
alvast bedankt voor jullie reacties
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Je neemt een B8 bij hoge compressie en een B7 bij lage compressie en een brommertje dat niet opgevoerd is op de uitlaat na. Een B6 stop je in een brommer die nog 45 loopt.
Jij hebt een 60cc met Ginokop en 16mm, dat is dus echt een hele goede reden voor een B8. Een B7 gaat wel heter worden, maar niet minder zwart. Mogelijk gaat de motor zelfs pingelen bij een B7. Met de compressie die je nu hebt, wordt een B8 echt heet genoeg om zodanig schoon te branden dat ie het blijft doen, mits je niet te rijk rijdt. En te rijk betekent niet dat je een andere bougie moet monteren, maar dat je minder rijk gaat rijden, dus je carbafstelling aanpassen.
Meng 1:40 en niet vetter of schraler.
Dat je bougie zwart is, heeft met je carb afstelling te maken. Zet de naald in het midden en stop er een korte echte mikuni 150 in. Die zijn 4,- ofzo. Ik zeg dat zonder te weten wat er nu inzit, maar als het een imitatiesproeier is, dan kan het van alles zijn. Zet er ook een 13/41 verhouding op. Voortandwielen zijn niet duur.
Jij hebt een 60cc met Ginokop en 16mm, dat is dus echt een hele goede reden voor een B8. Een B7 gaat wel heter worden, maar niet minder zwart. Mogelijk gaat de motor zelfs pingelen bij een B7. Met de compressie die je nu hebt, wordt een B8 echt heet genoeg om zodanig schoon te branden dat ie het blijft doen, mits je niet te rijk rijdt. En te rijk betekent niet dat je een andere bougie moet monteren, maar dat je minder rijk gaat rijden, dus je carbafstelling aanpassen.
Meng 1:40 en niet vetter of schraler.
Dat je bougie zwart is, heeft met je carb afstelling te maken. Zet de naald in het midden en stop er een korte echte mikuni 150 in. Die zijn 4,- ofzo. Ik zeg dat zonder te weten wat er nu inzit, maar als het een imitatiesproeier is, dan kan het van alles zijn. Zet er ook een 13/41 verhouding op. Voortandwielen zijn niet duur.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
NIX schreef:Je neemt een B8 bij hoge compressie en een B7 bij lage compressie en een brommertje dat niet opgevoerd is op de uitlaat na. Een B6 stop je in een brommer die nog 45 loopt.
Jij hebt een 60cc met Ginokop en 16mm, dat is dus echt een hele goede reden voor een B8. Een B7 gaat wel heter worden, maar niet minder zwart. Mogelijk gaat de motor zelfs pingelen bij een B7. Met de compressie die je nu hebt, wordt een B8 echt heet genoeg om zodanig schoon te branden dat ie het blijft doen, mits je niet te rijk rijdt. En te rijk betekent niet dat je een andere bougie moet monteren, maar dat je minder rijk gaat rijden, dus je carbafstelling aanpassen.
Meng 1:40 en niet vetter of schraler.
Dat je bougie zwart is, heeft met je carb afstelling te maken. Zet de naald in het midden en stop er een korte echte mikuni 150 in. Die zijn 4,- ofzo. Ik zeg dat zonder te weten wat er nu inzit, maar als het een imitatiesproeier is, dan kan het van alles zijn. Zet er ook een 13/41 verhouding op. Voortandwielen zijn niet duur.
NIX vraagje, kan het eigenlijk kwaad om met een te koude bougie te rijden? Gaat dat iets veranderen aan je verbranding? Ik heb een Fs1 cilinder, met 16mm carb en een rondel in uitlaat, waardoor deze ipv 32mm, iets van een 15mm is. Hij rijdt 60 met een B8HS en 50 met een B7HS mvg Nick
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
een te koude bougie heeft het gevolg dat hij vervuild en er mee stopt.
een te hete bougie verbrand zicht zelf en je zuiger
een te hete bougie verbrand zicht zelf en je zuiger
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
ginofs1 schreef:een te koude bougie heeft het gevolg dat hij vervuild en er mee stopt.
een te hete bougie verbrand zicht zelf en je zuiger
Maar hou kan het dat hij met een andere bougie sneller loopt? Want als die rondel eruit is, dan is de uitlaat 32mm, en dan loopt hij met de B8HS zo'n 75, 8Omax.
Dus eigenlijk vervang ik bets terug naar B7HS? Daar is de bougie mooi koffiebruin
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
the_destroyers schreef:ginofs1 schreef:een te koude bougie heeft het gevolg dat hij vervuild en er mee stopt.
een te hete bougie verbrand zicht zelf en je zuiger
Maar hou kan het dat hij met een andere bougie sneller loopt? Want als die rondel eruit is, dan is de uitlaat 32mm, en dan loopt hij met de B8HS zo'n 75, 8Omax.
Dus eigenlijk vervang ik bets terug naar B7HS? Daar is de bougie mooi koffiebruin
begrijp er geen zak van , lees je eigen tekst eerst nog eens
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
the_destroyers schreef:NIX schreef:Je neemt een B8 bij hoge compressie en een B7 bij lage compressie en een brommertje dat niet opgevoerd is op de uitlaat na. Een B6 stop je in een brommer die nog 45 loopt.
Jij hebt een 60cc met Ginokop en 16mm, dat is dus echt een hele goede reden voor een B8. Een B7 gaat wel heter worden, maar niet minder zwart. Mogelijk gaat de motor zelfs pingelen bij een B7. Met de compressie die je nu hebt, wordt een B8 echt heet genoeg om zodanig schoon te branden dat ie het blijft doen, mits je niet te rijk rijdt. En te rijk betekent niet dat je een andere bougie moet monteren, maar dat je minder rijk gaat rijden, dus je carbafstelling aanpassen.
Meng 1:40 en niet vetter of schraler.
Dat je bougie zwart is, heeft met je carb afstelling te maken. Zet de naald in het midden en stop er een korte echte mikuni 150 in. Die zijn 4,- ofzo. Ik zeg dat zonder te weten wat er nu inzit, maar als het een imitatiesproeier is, dan kan het van alles zijn. Zet er ook een 13/41 verhouding op. Voortandwielen zijn niet duur.
NIX vraagje, kan het eigenlijk kwaad om met een te koude bougie te rijden? Gaat dat iets veranderen aan je verbranding? Ik heb een Fs1 cilinder, met 16mm carb en een rondel in uitlaat, waardoor deze ipv 32mm, iets van een 15mm is. Hij rijdt 60 met een B8HS en 50 met een B7HS mvg Nick
Je vraag is elders beantwoord.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
the_destroyers schreef:ginofs1 schreef:een te koude bougie heeft het gevolg dat hij vervuild en er mee stopt.
een te hete bougie verbrand zicht zelf en je zuiger
Maar hou kan het dat hij met een andere bougie sneller loopt? Want als die rondel eruit is, dan is de uitlaat 32mm, en dan loopt hij met de B8HS zo'n 75, 8Omax.
Dus eigenlijk vervang ik bets terug naar B7HS? Daar is de bougie mooi koffiebruin
neen laat maar weet het antwoordt al! toch bedankt!
