breidwant

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
realobsession
250km gereden
250km gereden
Berichten: 292
Lid geworden op: 03 okt 2010, 04:37
Locatie: culemborg

breidwant

Bericht door realobsession »

wie o wie kan mij wat vertellen over een breidwant ori 60cc cilinder .
ik heb met de zoekfunctie weinig kunnen vinden.
hoe hard loopt zoiets.
loopt het beter als een 60 cc huigen import cilinder (alu).
ik wil de cilinder op mijn street 5 bak zetten . waar nu een 60cc alu op zit.
zover ik heb kunnen zien . is de uitlaatpoort bewerkt en zijn de spoelpoorten groter dan de nu 60cc alu cilinder.
wie kan mij een antwoord verschaffen.
mvg realobsession
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18358
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t ... &start=930
Hier is iemand bezig geweest met een "breidwand", in de rest van dit topic staat her en der wat informatie over die cilinder. Verder als de cilinder al bewerkt is, is het natuurlijk lastig vergelijken :P als hij echt goed bewerkt is, heb je ook grote kans dat het met een FS1 pijp en een contactpunten ontsteking niet goed wil lopen/optimaal tot zijn recht komt, omdat die onderdelen dan niet toereikend zijn :P
Gebruikersavatar
realobsession
250km gereden
250km gereden
Berichten: 292
Lid geworden op: 03 okt 2010, 04:37
Locatie: culemborg

Bericht door realobsession »

ik heb het gelezen .
maar er staan geen antwoorden in die ik zoek helaas.
ik ben wel op google aan het zoeken geweest.
daar werd mij duidelijk dat een breidwant vroeger de cilinder onder de cilinders was. er zijn verhalen dat een goede breidwant de 120 zou kunnen halen met contactpunten en ook nog eens veel vermogen onderin zou hebben.
ik rij nu met een 210 kort sproeier en heb het idee dat dat nog te klein is.
mijn opstelling is 16mm mikuni 6p homoet 5 bak breidwant 60cc.
ik kan ook nog een hpi ontsteking erbij halen. alleen is daar de verlichtingsspoel waardeloos van en daar baal ik een beetje van.het moet allemaal gewoon 100% zijn.
o ja de cilinder is afkomstig uit duidsland ik heb de cilinder daar eerst mogen uitproberen op de fs1 waar hij op zat dat was een vierbak 3e9.
ik heb de fs1 daar op 105km gehad en dat was het ook wel.
nou weet ik dat een fs1 teller niet hellemaal klopt maar toch.
zijn opstelling was 16mm mikuni met 210 kort standaard pijp met dikke bocht en gewoon cotactpunten.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18358
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Als die cilinders 120 km/h haalt ben ik de paus :lol: . Dat zijn natuurlijk onzin verhalen :P 120 km/h haal je niet zomaar, daar moet je echt heel veel kennis, tijd en ook wel geld voor nodig hebben.
Waarom perse een HPI, je kan ook een CDI ontsteking van Gino erop zetten, dan heb je ook nog gewoon licht en alles.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23441
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Een cdi ontsteking van Gino is super.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Die Deense 12 HK cilinders zijn in de verhalen super, maar mijn ervaring is dat ze bijzonder slecht zijn afgewerkt en soms maakt de bus ook nog erg slecht contact met de alu buitenkant waardoor ze onverklaarbaar blijven warmlopen.

Vroeger gingen alle FS1's 120. Dat weet iedereen. Nu ben je een hele piet als ie 70+ loopt en je hem heel houdt, helaas.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
realobsession
250km gereden
250km gereden
Berichten: 292
Lid geworden op: 03 okt 2010, 04:37
Locatie: culemborg

Bericht door realobsession »

ik denk dat ik er toch maar een ajh op zet ik heb er nog eentje nieuw in de doos.
en dat ik maar eens met gino een afspraak maak voor een paar cdi ontstekings.
bedankt voor jullie info :)
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

met welke ontsteking je gebruikt, de 105 is niet zo maar te behalen, daar heb ik echt zeer veel voor moeten doen.
een breidwand vind ik zelf klote, er zit een stalen bus in die zijn warmte aan het allu moet afgeven.
ik weet zeker dat de echte AJH cilinder onbewerkt de hoogst resultaten behalen.
met een 4 bak en een mooi bewerk kopje zal hij op de 90 km stranden
5 bak zal rond de 95 halen.
wil je over de 100 maak je borst maar nat en trek je knip maar open.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
realobsession
250km gereden
250km gereden
Berichten: 292
Lid geworden op: 03 okt 2010, 04:37
Locatie: culemborg

Bericht door realobsession »

gino
de fs1 waar die op zat was niet van mij .
dus wat er werkelijk op zat weet ik niet.
ik wil gewoon over de 100 km .
wat het kost zal mij een worst wezen.
ik heb op het forum rond gekeken. en gemerkt dat er mensen zijn die voor een habekrats alles bij elkaar zoeken. dat is goed maar zo steek ik niet in elkaar. het kan mij niet gek genoeg.
dus help mij.mijn vraag aan jou.
stel voor mij eens een super set samen.

de basis die ik nu heb is 16mm carb homoet 6p ajh cilinder breidwand cilinder 5fb cilinder en dat was hij wel. o ja een 5 bak dus.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

realobsession schreef:gino
de fs1 waar die op zat was niet van mij .
dus wat er werkelijk op zat weet ik niet.
ik wil gewoon over de 100 km .
wat het kost zal mij een worst wezen.
ik heb op het forum rond gekeken. en gemerkt dat er mensen zijn die voor een habekrats alles bij elkaar zoeken. dat is goed maar zo steek ik niet in elkaar. het kan mij niet gek genoeg.
dus help mij.mijn vraag aan jou.
stel voor mij eens een super set samen.

de basis die ik nu heb is 16mm carb homoet 6p ajh cilinder breidwand cilinder 5fb cilinder en dat was hij wel. o ja een 5 bak dus.


5 bak.
gevulde krukas (almere)
bewerkte originele fs1 cilinder of AJH cilinder bewerkt (gino's tuning)
bewerkt kopje ( gino's tuning).
hpi of pvl ontsteking.
carters bewerkt door (sam of gino)
carb bewerkt tot 17,5 mm (sam of gino).
berekend uitlaatje (sam)tot heden de beste: helaas :evil:
hier mee haal je de 107 +
dus een hoop werk voor een paar km meer
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23441
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

ginofs1 schreef:bewerkte originele fs1 cilinder (gino's tuning)


Wat kost dat? (zeer veel intresse)
Yamaha Sheriff 1981
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

een exsamsie is niet te koop
when men were men, and helmets were for divers
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

YamaSam schreef:een exsamsie is niet te koop


:clap:
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Plaats reactie