geen vonk
geen vonk
Ik ben bezig met de fs1 van mijn zoon.
de brommer liep slecht,leek een onstekings probleem.
daarom een andere condensator er in gezet,daarna helemaal geen vonk meer.
puntjes gaan open en zien er netjes uit(op deze puntjes heeft de brommer gelopen tot de condensator vervangen werd)
ondertussen een andere spoel geplaatst en ook de bobine vervangen.
weer een nieuwe condensator.
maar nog steeds geen vonk.
wie weet raad?
de brommer liep slecht,leek een onstekings probleem.
daarom een andere condensator er in gezet,daarna helemaal geen vonk meer.
puntjes gaan open en zien er netjes uit(op deze puntjes heeft de brommer gelopen tot de condensator vervangen werd)
ondertussen een andere spoel geplaatst en ook de bobine vervangen.
weer een nieuwe condensator.
maar nog steeds geen vonk.
wie weet raad?
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
weet je misschien hoe een condensator doorgemeten kan worden?
ik heb op internet gelezen dat de weerstand rond de 3 megaohm moet zijn,maar volgens mijn beperkte electro kennis is dit niet waar.
als je een condensator op weerstand meet is hij 0 ohm
bobine is wel vervangen,maar daar geloof ik niet zo in dat dat de oorzaak is.
vanmiddag bij aart brouwer ede geweest en de contactpunten door hem laten controleren,volgens aart brouwer moeten ze zeker vonken.
ja onsteking staat op tijd.
ik heb op internet gelezen dat de weerstand rond de 3 megaohm moet zijn,maar volgens mijn beperkte electro kennis is dit niet waar.
als je een condensator op weerstand meet is hij 0 ohm
bobine is wel vervangen,maar daar geloof ik niet zo in dat dat de oorzaak is.
vanmiddag bij aart brouwer ede geweest en de contactpunten door hem laten controleren,volgens aart brouwer moeten ze zeker vonken.
ja onsteking staat op tijd.
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
als 0 ohm een kapotte condensator betekent,zou de laatste (orginele yamaha) condensator al stuk geweest zijn voor montage.
ik heb de condensator doorgemeten voordat ik het ding gemonteerd heb.
toch maar weer een nieuwe,vind het raar dat ik nu al 2 nieuwe condensatoren heb geprobeerd en allebei al stuk uit de verpakking.
toch maar weer een nieuwe,vind het raar dat ik nu al 2 nieuwe condensatoren heb geprobeerd en allebei al stuk uit de verpakking.
- NIX
- 10000km gereden
-
- Site Admin
groene.hex schreef:als 0 ohm een kapotte condensator betekent,zou de laatste (orginele yamaha) condensator al stuk geweest zijn voor montage.
Gezien je multimeter met DC meet om de weerstand te bepalen zal het nooit 0 Ohm kunnen zijn (een ideale condensator laat nl. geen DC door, praktisch zou je dan een hoge weerstand moeten meten).
volgens mijn elektra kennis
is het zo dat een condensator in het begin altijd 0 ohm zijn (kortsluiting ) voor een heel kort moment.
door de spanning van je mulitmeter zou de weerstand van de condensator op moeten lopen tot een bepaalde ohmse waarde, afhankelijk van de grootte van de condensator.
Of heb ik dit fout Niels?
is het zo dat een condensator in het begin altijd 0 ohm zijn (kortsluiting ) voor een heel kort moment.
door de spanning van je mulitmeter zou de weerstand van de condensator op moeten lopen tot een bepaalde ohmse waarde, afhankelijk van de grootte van de condensator.
Of heb ik dit fout Niels?
-
- 500km gereden
groene.hex schreef:als 0 ohm een kapotte condensator betekent,zou de laatste (orginele yamaha) condensator al stuk geweest zijn voor montage.
2x achter elkaar stuk uit de verpakking is mij ook gebeurd