P frame eerste modellen.

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

P frame eerste modellen.

Bericht door fs1man »

Ik heb hier 2 fs1,tjes staan, met framenummers fs1 20xxxx. De een is 100 % zeker een driftkicker 1970/71.
De andere is ook ooit een keer orange geweest, maar dit blijkt niet de originele kleur te zijn geweest.
beiden frames hebben de kleine schoefgaten voor buddy en achterspatbord, maar dit 2e frame is toch anders
waar het zijcontact gemonteerd word alle frames die ik ooit gehad heb daar kon je ook zijkappen voor een bovencontact op monteren, maar bij dit frame ontbreekt het gaatje voor de draaiknop zeg maar.
Het is niet dicht gelast of gesmeerd het heeft er gewoon nooit gezeten.
Volgens verschillende fs1 kenners hadden alleen de allereerste 69 er fs1,tjes dit gat niet.
Het zou dus een 69 er of een 70er moeten zijn, het blokje heeft slechts 3 nummers alleen fs1- en verder niets.
Het mist trouwens ook de voorste koppelingkap bevestiging, zoals dat in 69/70 gebruikelijk was.
Wat is jullie mening 1969 of 1970 ?
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

het frame van mijn rooie heeft dat gaatje ook niet, en is voorzien van een typeplaatje op '75 :lol:

daar zit ook een balhoofd stuurslot op btw :think:
when men were men, and helmets were for divers
Laars
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Laars »

Mijn 69 er heeft ook geen gaatje voor een zijkap met bout.
1978 chroom 60 cc
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Ik had ooit een candyblauwe met nummer 207780 waar ook dat gaatje miste. Kon alleen een zijcontact op. Ik heb de indruk dat pas vanaf de street en mogelijk de beumer (zou ik het zijcontacht daar even vanaf moeten schroeven) het draadgat voor kappen zonder zijcontacht zat. 378 Frames hadden ze wel. Vergeet ook niet dat de laatste 10 jaar er wel eens een oud 378 frame is omgekat naar FS1. Je komt van alles tegen. En ook is de fabrikant nog wel eens wat onzorgvuldiger dan wij denken.
Kijk eerst even in de FAQ.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door fs1man »

NIX schreef:Ik had ooit een candyblauwe met nummer 207780 waar ook dat gaatje miste. Kon alleen een zijcontact op. Ik heb de indruk dat pas vanaf de street en mogelijk de beumer (zou ik het zijcontacht daar even vanaf moeten schroeven) het draadgat voor kappen zonder zijcontacht zat. 378 Frames hadden ze wel. Vergeet ook niet dat de laatste 10 jaar er wel eens een oud 378 frame is omgekat naar FS1. Je komt van alles tegen. En ook is de fabrikant nog wel eens wat onzorgvuldiger dan wij denken.

Dat yamaha wel eens onzorvuldig was bleek ook wel uit het feit dat vooral in de begin jaren blok en framenummers wel eens niet overeen kwamen.
Ik heb wel eens gehoord dat de motornummers er pas in nederland ingeslagen werden, dat ze vanuit japan slechts de eerste 3 nummers hadden bijv. Fs1-.
Op zich zou dit wel een verklaring zijn dat in de eerste jaren de nummers schots en scheef zaten.
Mijn frame zonder gaatje heeft fs1-2059.. en het andere frame dat 100% zeker van een driftkicker is heeft Fs1-2080..
dat is dus een late 1970 of een vroege 1971 maar dit frame heeft het gaatje wel.
Waarschijnlijk hebben ze vanaf modeljaar 1971 dat gaatje denk ik.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

De frames die bij de dealer lagen als vervanging van een kapot frame hadden wel alle gaten, dus voor zijcontact + voor de zijkap bout.
Ik heb zelf bij een dealer 3 van zulke frames gehaald, waarvan er 1 bij Ben is, 1 bij Rob (van Termaat) en 1 bij mij zelf. Deze hadden dat allemaal.
Plaats reactie