Carburateur afstellen
- zoef59
- 50km gereden
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 28 jul 2009, 15:09
- Locatie: Exloo
Carburateur afstellen
Ik ben bezig de carburateur af te stellen maar kan wel een beetje hulp gebruiken.
Probleem is als de topsnelheid goed is hapert hij in het midden gebied, en als het middengebied goed is zakt de top snelheid in.
Ik heb nu een 150 sproeier (weet niet zeker of het een origin. mik. is )gasschuif 1.5, naalt 3G9 één takje hoger als het midden,naaltbuis 110 E4, topsnelhied goed(80) middengebied lui en hapert, bij half gas draai de shoke iets open en loopt gelijk beter.
Misschien andere naalt?? maar welke, ga wel originele sproeiers bestellen.
Wie kent dit probleem en weet de oplossing
Probleem is als de topsnelheid goed is hapert hij in het midden gebied, en als het middengebied goed is zakt de top snelheid in.
Ik heb nu een 150 sproeier (weet niet zeker of het een origin. mik. is )gasschuif 1.5, naalt 3G9 één takje hoger als het midden,naaltbuis 110 E4, topsnelhied goed(80) middengebied lui en hapert, bij half gas draai de shoke iets open en loopt gelijk beter.
Misschien andere naalt?? maar welke, ga wel originele sproeiers bestellen.
Wie kent dit probleem en weet de oplossing
Laatst gewijzigd door zoef59 op 07 aug 2010, 23:06, 4 keer totaal gewijzigd.
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
helaas weer met nix eens.
maar er moet veel vaker na de bougie gekeken worden.
de kleur verteld je zo goed als alles.
en wat ik hier vaak tegen kom is dat de bougie veel te strak word gedraaid.
gewoon licht vast zetten.
een nieuwe bougie moet je iets door draaien omdat je het ringetje moet pletten.
maar er moet veel vaker na de bougie gekeken worden.
de kleur verteld je zo goed als alles.
en wat ik hier vaak tegen kom is dat de bougie veel te strak word gedraaid.
gewoon licht vast zetten.
een nieuwe bougie moet je iets door draaien omdat je het ringetje moet pletten.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Zelfmengende olie, halfsyntheet is goed zat. 1:40 is voor een Athena vet zat.
Als de gasnaald met een standje lager bij halfgas te arm staat zoals in je eerste post is aangegeven, dan moet die dus gewoon op de middenste stand. Ik heb het vermoeden dat als de hoofdsproeier daardoor teveel benzine doorlaat, deze nogal een stuk groter is dan de normale maat 150. Koop een echte mikuni 150 en 160 en begin met de 160.
Als de gasnaald met een standje lager bij halfgas te arm staat zoals in je eerste post is aangegeven, dan moet die dus gewoon op de middenste stand. Ik heb het vermoeden dat als de hoofdsproeier daardoor teveel benzine doorlaat, deze nogal een stuk groter is dan de normale maat 150. Koop een echte mikuni 150 en 160 en begin met de 160.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
weer eens: 160 en ik denk zelf wel een 170 

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- zoef59
- 50km gereden
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 28 jul 2009, 15:09
- Locatie: Exloo
Ik heb in een andere carb. een 150 sproeier gevonden, is volgens mij een mikuni, er staat het mikuni teken op en 2 x 150, bougie nog steeds erg donker en zelfde probleem, topredelijk maar voel dat hij iets inhoud, midden gebied slecht en shoke iets open word het beter.
Ga zeker orig. sproeiers bestellen maar ze zijn op vakantie.
Ga zeker orig. sproeiers bestellen maar ze zijn op vakantie.