Yamaha FS1 begrenzer
- MarcoFs1
- 50km gereden
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 18 sep 2009, 22:44
- Locatie: Bussum
Yamaha FS1 begrenzer
Hallo Allemaal,
Ik heb een Yamaha FS1 2RU,
50cc snel cillinder,
Snelle uitlaat,
trekt hem makkelijk over de 80 heen...
nu heb ik de tandwiel verhouding aangepast zodat ie 55/60 loopt,
maar nu zit je constant in ze toeren,
Ik heb dit gedaan voor de rollerbanken omdat ze er steeds meer staan.
Weten jullie een goede manier om hem te begrenzen als er rollerbanken staan?
Is een Electronische onsteking mogelijk zodat ik een eurobegrenzer kan gebruiken?
Het moet iets zijn wat de politie iniedergeval niet makkelijk doorheeft:)
Hieronder een fototje
http://wheelie-marco.hyves.nl/fotos/904994683/0/OVUJ/
Ik heb een Yamaha FS1 2RU,
50cc snel cillinder,
Snelle uitlaat,
trekt hem makkelijk over de 80 heen...
nu heb ik de tandwiel verhouding aangepast zodat ie 55/60 loopt,
maar nu zit je constant in ze toeren,
Ik heb dit gedaan voor de rollerbanken omdat ze er steeds meer staan.
Weten jullie een goede manier om hem te begrenzen als er rollerbanken staan?
Is een Electronische onsteking mogelijk zodat ik een eurobegrenzer kan gebruiken?
Het moet iets zijn wat de politie iniedergeval niet makkelijk doorheeft:)
Hieronder een fototje
http://wheelie-marco.hyves.nl/fotos/904994683/0/OVUJ/
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Een eurobegrenzer werkt niet op een contactpuntenontsteking.
Een simpele begrenzer die makkelijk zelf te maken is, is een luchtfilter begrenzer.
Als je een oud type luchtfilter hebt, of een 2RU filter (dus iig zo'n koker) dan zitten er aan iedere zijkant 2 ronde schijven. Die kan je draaien. Als je nou aan de binnenkant van de rechterschijf iets maakt (van polyester, hout of een stukje conservenblik ofzo
) dat wanneer je de bus draait, je de luchtinlaat (die rubberslang die er loopt) blokkeert, dan kan je je brommer redelijk onopvallend begrenzen.
Een simpele begrenzer die makkelijk zelf te maken is, is een luchtfilter begrenzer.
Als je een oud type luchtfilter hebt, of een 2RU filter (dus iig zo'n koker) dan zitten er aan iedere zijkant 2 ronde schijven. Die kan je draaien. Als je nou aan de binnenkant van de rechterschijf iets maakt (van polyester, hout of een stukje conservenblik ofzo

-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
- MarcoFs1
- 50km gereden
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 18 sep 2009, 22:44
- Locatie: Bussum
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
- MarcoFs1
- 50km gereden
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 18 sep 2009, 22:44
- Locatie: Bussum
mpro09 schreef:welkom!
luchtfilterbegrenzer werkt naar mijn ervaring niet, je blijft of gewoon te hard lopen of hij loopt niet/gaat giga roken
gino heeft electronische ontstekingen waar een eurobegrenzer op kan
is jou 2ru toevallig echt super brak?dan heb ik je misschien wel eens zien rijden
Kun je een site sturen van die electronische ontstekingen?
je kan ook gewoon een rondel vlak voor je uitlaat steken aan je cilinder met
een kleiner gat dan trek die wel wat minder op maar ge gaat maar tot een
bepaald aantal toeren want mijne liep eerst 110 km heb toen tandwielen
verandert toen liep die nog rond de 70 en heb toen die rondel gebruikt daar
krijg ge hem mooi mee af gesteld naar de grootte van het gat in de rondel
trek wel wat minder vlot op maar het werkt en hij klinkt dan ook wat doffer
maarja
een kleiner gat dan trek die wel wat minder op maar ge gaat maar tot een
bepaald aantal toeren want mijne liep eerst 110 km heb toen tandwielen
verandert toen liep die nog rond de 70 en heb toen die rondel gebruikt daar
krijg ge hem mooi mee af gesteld naar de grootte van het gat in de rondel
trek wel wat minder vlot op maar het werkt en hij klinkt dan ook wat doffer
maarja
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
pauwels schreef:je kan ook gewoon een rondel vlak voor je uitlaat steken aan je cilinder met
een kleiner gat dan trek die wel wat minder op maar ge gaat maar tot een
bepaald aantal toeren want mijne liep eerst 110 km heb toen tandwielen
verandert toen liep die nog rond de 70 en heb toen die rondel gebruikt daar
krijg ge hem mooi mee af gesteld naar de grootte van het gat in de rondel
trek wel wat minder vlot op maar het werkt en hij klinkt dan ook wat doffer
maarja
Naar mijn ervaringen werkt dat ook niet echt schitterend.
beter idd een 2RU of F5B erop, die hebben veel meer kracht onderin, dus lekker rijden, maar toch niet te snel.
Mooie brommert.