Koppeling

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Jimvankooten

Koppeling

Bericht door Jimvankooten »

Ik heb sinds zaterdag mijn blok terug, had een vastloper en heb hem laten reviseren door Sjon van fs1parts, allemaal perfect verlopen heb er m'n nieuwe 50cc Fs1 cilinder opgezet, heb nu ongeveer 40 km gereden nog geen een keer goed doorgetrokken, alleen als ik een kwartier lang rij voel ik dat m'n koppeling steeds slechter ontkoppelt, dus zeg maar dat ik hem in z'n 1 zet dat hij weg wilt en ook als ik van z'n 3 naar z'n 2 schakel dat hij dan niet goed ontkoppelt.

Nou is mijn vraag, waar zou dit aan kunnen liggen? Ik heb in oktober nieuwe koppelingsplaten erin gezet met Gino en Mpro, samen met nieuwe veertjes. De versnellingsbak zag er nog helemaal prima uit! Bij het reviseren is het koppelingsstiftje vervangen, alleen het schroefdraad in mijn linkercarterkap is wel minder, zou het hier aan kunnen liggen?

Gr, Jim van Kooten
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

ja,

je linker carterkap moet je goed vast draaien, anders heb je last van koppeling's problemen..

al een keer een slagschroevendraaier geprobeert? :wink:
Jimvankooten

Die kap heb ik heel goed vastgedraaid, maar ik bedoelde het schroefdraad wat erin zit die is aardig versleten.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

dus voor je warteltje?
het is wel raar dat het pas na een kwartier is, dan zet de boel uit. :wink:
Jimvankooten

Ja inderdaad voor het koppelingswormpje, zet het pas na een kwartier uit? Wat zou ik er dan tegen kunnen doen? Want ik heb het probleem pas sinds een maand na de nieuwe platen erin zaten.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

ik bedoel dat het blokje dan warm wordt en dus uit gaat zetten :wink:
heb je wel genoeg speling op je kabel?
hoe ver is die schroef op je blok uitgedraaid?
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

Volgens het plaatje in Jim's onderschrift woon ik near Geldrop :lol:
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Ik near Amsterdam :roll:
Jimvankooten

Twowheeler schreef:ik bedoel dat het blokje dan warm wordt en dus uit gaat zetten :wink:
heb je wel genoeg speling op je kabel?
hoe ver is die schroef op je blok uitgedraaid?

Ik ga hem op dit moment super strak draaien, ga even een kwartiertje rijden en laat het dan weten!
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden

niet doen!
de verder je hem uitdraait, de minder speling je krijgt.
dus denk dat je hem wat meer in moet draaien.
met de koppeling moet je heel erg oppassen dat je niks kapot maakt hoor!
maar het is dan ook niet echt het simpelste onderdeel van een fs1 :P
Jimvankooten

Haha, ik bedoelde niet het stelschroefje hoor maar de linker carter kap. Ik voel ongeveer na 10 minuten dat de kabel was losser begint te zitten ofzo, een beetje vaag beschreven. Maar ik heb ongeveer 20 minuten gereden maar nog niet gevoeld dat hij aan wilt lopen, ik ga morgen maar eens wat langer rijden om te kijken of het probleem nog blijft.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door fs1man »

rise and shine schreef:Volgens het plaatje in Jim's onderschrift woon ik near Geldrop :lol:

ik near rotterdam, scheeld maar 200 km :lol:
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Plaats reactie