cillinder?

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
rickdtm

cillinder?

Bericht door rickdtm »

hallo,

ik heb een yamaha fs1- 257 cillinder, weet iemand waar dit oorsprongkelijk onder heeff gezeten :?:

mvg rick.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Op een Duitse FS1, waarschijnlijk een 468. Cilinder is een beetje vergelijkbaar met de meeste Hollandse standaard cilinders, iets sneller misschien.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Kan ook zijn dat ie op een Nederlandse 1J5/2F2 heeft gezeten.
Zijn fijne cilindertjes, maar niet echt super, ze lopen met een 16mm en 11-44 (:lol:) ong. 60-65.
rickdtm

Bericht door rickdtm »

Tombo schreef:Op een Duitse FS1, waarschijnlijk een 468. Cilinder is een beetje vergelijkbaar met de meeste Hollandse standaard cilinders, iets sneller misschien.


waarschijnlijk een 468 :?: :?: (plaatje :?: ) ik weet niets van de benummerring dan behalve het nederlandse gebeuren, zoals z1,fs1,3e9,3e8,2ru
ik heb geloof ik ook wel eens een 2f2 gezien ofzo :)

dank je.
Laatst gewijzigd door rickdtm op 10 mar 2010, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
rickdtm

Bericht door rickdtm »

Niels schreef:Kan ook zijn dat ie op een Nederlandse 1J5/2F2 heeft gezeten.
Zijn fijne cilindertjes, maar niet echt super, ze lopen met een 16mm en 11-44 (:lol:) ong. 60-65.


ik heb er nog nooit mee gereden :cry: hij zit op een 2ru rotatie blokje, waarvan het de bedoeling is dat het gaat rijden :lol: en 60,65 is dan een mooie snelheid.

dank je.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

rickdtm schreef:
Tombo schreef:Op een Duitse FS1, waarschijnlijk een 468. Cilinder is een beetje vergelijkbaar met de meeste Hollandse standaard cilinders, iets sneller misschien.


waarschijnlijk een 468 :?: :?: (plaatje :?: ) ik weet niets van de benummerring dan behalve het nederlandse gebeuren, zoals z1,fs1,3e9,3e8,2ru
ik heb geloof ik ook wel eens een 2f2 gezien ofzo :)

dank je.


468 is gewoon een Duitse FS1.
Je hebt van 1973 t/m 78 in Duitsland framenummers 468 gehad, in plaats van de bij ons genummerde frames met 378, 1J5/1J6, 2F2.
Het zijn wel gewoon dezelfde modellen (op wat details na).
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Ik heb hier een 257 liggen.
Reed er in kin op de tank stand (en ik weeg niks) rond de 90 mee :P
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Maar die zal dan wel verre van origineel zijn geweest kwa poorttiming ;)
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Twowheeler schreef:Afbeelding


dat was deze.
zal idd niet echt standaard zijn :wink:
er zat ook een zuiger met spoelpoorten in.
en hij maakte ongelofelijk veel toeren :shock:
maar ik weeg niet zoveel, dus hij kon de 15:43 tandwielen wel aan :wink:
rickdtm

Bericht door rickdtm »

dank jullie wel,

mvg rick.
Plaats reactie