mijn FS1 trekt slecht op.
In eerste trekt hij goed , in tweede ook, maar dan als ik naar derde wil gaan blijft hij hangen, en in vierde vertraag ik alleen maar Ik had gedacht aan teveel lucht trekken?
IK heb ook wel zo'n cilinder met maar 2 smurfenspoelpoortjes waardoor je max 45 gaat en 10mm carbu maar een 16mm spruitstuk... mssn ligt het aan het spruitstuk?
beniot schreef:ja een 378, tandwielverh. is 13-39 dus hieraan ligt het niet ik wil niet dat hij hard gaan, maar dat hij lekker loopt en dat is nu niet het geval.
13-39 ligt het dus wel aan Origineel is 11-44! Zet er maar eens een 11 tands voorop, dat scheelt denk ik al heel veel. Als 'ie dat uberhaupt al trekt..
toch een fijn hebbeding voor de ware verzamelaar vind ik,
als er iemand in m'n garage staat en vraagt wat voor cilinder erop zit,
geef ik stevast die 378
dat ie niet bepaald geschikt is voor de (betere) vertanding, mag wel duidelijk zijn natuurlijk,
steek er idd een F5B op voorde degelijke cruise, of een strak gemaakte FS1replica mocht je gaan voor de meer jankerigere ritjes
maar die 378 moet normaal toch ook gewoon rijden in 4de versnelling ...
Ik wil er zelf niet teveel geld in steken , de FS1 is voor te verkopen.
Kwil hem gewoon deftig doen rijden.
beniot schreef:maar die 378 moet normaal toch ook gewoon rijden in 4de versnelling ... Ik wil er zelf niet teveel geld in steken , de FS1 is voor te verkopen. Kwil hem gewoon deftig doen rijden.
maar toch bedankt voor julie hulp !
Ja, die moet rijden in de 4e versnelling, met vertanding 11x44, en dan rijdt 'ie 45 km/h
12 tands zal al wat schelen. Ik ga ervan uit dat er geen langzame uitlaat op zit. Dan gaat een 378 met fatsoenijk afgestelde ontsteking ongeveer 50. Maar vlot optrekken gaat ie nooit van z'n leven doen.
Ik heb ooit een iets uitgevijlde 378 gehad die met snelle pijp, 10mm carb en 16mm spruitstuk en hogedrukkop iets over de 60 kon als je genoeg weg en geduld had. Kopje had wel zoveel compressie dat hij reglematig tegen pingelen aanzat. Qua optrekken kon hij in de slipstream van een puch maxi aardig meekomen.