voorontsteking
-
- 50km gereden
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 18 jul 2009, 15:37
- Locatie: Herselt
voorontsteking
Ik ben van plan om mijn voorontsteking eens deftig af te stellen.
Ik vraag me nu af hoe je dit het best doet, aangezien de grondplaat niet verdraaibaar is en het vliegwiel maar op 1 positie kan gemonteerd worden.(tenzij je het spietje weglaat, maar dit lijkt me niet echt gezond)
Ik heb al in de ontstekings-faq gekeken maar daar werd ik niet wijzer uit.
Wat is nu de beste manier om dit te doen?
En hoeveel voorontsteking heeft een fs1 origineel?
alvast bedankt
Ik vraag me nu af hoe je dit het best doet, aangezien de grondplaat niet verdraaibaar is en het vliegwiel maar op 1 positie kan gemonteerd worden.(tenzij je het spietje weglaat, maar dit lijkt me niet echt gezond)
Ik heb al in de ontstekings-faq gekeken maar daar werd ik niet wijzer uit.
Wat is nu de beste manier om dit te doen?
En hoeveel voorontsteking heeft een fs1 origineel?
alvast bedankt
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
dat doe je met een verstelbare grondplaat.
ontsteking tussen de 1,8/1,6 voor moet goed zijn

ontsteking tussen de 1,8/1,6 voor moet goed zijn

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 50km gereden
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 18 jul 2009, 15:37
- Locatie: Herselt
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
jan-lommaert schreef:bedankt voor de snelle reacties.
Als ik het goed begrijp staat de onsteking origineel al ideaal en hoeft er dus niets aan te veranderen.
Van welke type fs1 is die verstelbare grondplaat afkomstig, of vijlen jullie gewoon de bevestigingsgaten wat naar opzij?
mvg jan
Volgens mij is er geen enkele fs1 fabrieks af met een verstelbare plaat.
robertehendriks schreef:jan-lommaert schreef:bedankt voor de snelle reacties.
Als ik het goed begrijp staat de onsteking origineel al ideaal en hoeft er dus niets aan te veranderen.
Van welke type fs1 is die verstelbare grondplaat afkomstig, of vijlen jullie gewoon de bevestigingsgaten wat naar opzij?
mvg jan
Volgens mij is er geen enkele fs1 fabrieks af met een verstelbare plaat.
Gino's tuning

- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
NIX schreef:Twowheeler schreef:Een fs1 heeft orrigineel 1,8mm voorontsteking.
Dat kan je afstelling met de mate waarin de punten openen. Dus meer openen is vroeger ontsteken.
Het enige goede antwoord, tenzij je een grondplaatje van Gino koopt.
bij 1.8 is de punten opening tussen de 0.35 en 0.40 mm. Maar dat ligt ook aan hoe nieuw je punten zijn
