voorontsteking

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
jan-lommaert
50km gereden
50km gereden
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 jul 2009, 15:37
Locatie: Herselt

voorontsteking

Bericht door jan-lommaert »

Ik ben van plan om mijn voorontsteking eens deftig af te stellen.
Ik vraag me nu af hoe je dit het best doet, aangezien de grondplaat niet verdraaibaar is en het vliegwiel maar op 1 positie kan gemonteerd worden.(tenzij je het spietje weglaat, maar dit lijkt me niet echt gezond)
Ik heb al in de ontstekings-faq gekeken maar daar werd ik niet wijzer uit.
Wat is nu de beste manier om dit te doen?
En hoeveel voorontsteking heeft een fs1 origineel?
alvast bedankt
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Een fs1 heeft orrigineel 1,8mm voorontsteking.
Dat kan je afstelling met de mate waarin de punten openen. Dus meer openen is vroeger ontsteken.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

dat doe je met een verstelbare grondplaat.
ontsteking tussen de 1,8/1,6 voor moet goed zijn

Afbeelding
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jan-lommaert
50km gereden
50km gereden
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 jul 2009, 15:37
Locatie: Herselt

Bericht door jan-lommaert »

bedankt voor de snelle reacties.
Als ik het goed begrijp staat de onsteking origineel al ideaal en hoeft er dus niets aan te veranderen.
Van welke type fs1 is die verstelbare grondplaat afkomstig, of vijlen jullie gewoon de bevestigingsgaten wat naar opzij?
mvg jan
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

de puntjes slijten en moeten dus regelmatig opnieuw afgesteld worden, en nieuw dus ook

vijlen is niet precies genoeg om mooie gaten te krijgen die goed met de ronding mee loopt
robertehendriks

Bericht door robertehendriks »

jan-lommaert schreef:bedankt voor de snelle reacties.
Als ik het goed begrijp staat de onsteking origineel al ideaal en hoeft er dus niets aan te veranderen.
Van welke type fs1 is die verstelbare grondplaat afkomstig, of vijlen jullie gewoon de bevestigingsgaten wat naar opzij?
mvg jan


Volgens mij is er geen enkele fs1 fabrieks af met een verstelbare plaat.
geo

Bericht door geo »

robertehendriks schreef:
jan-lommaert schreef:bedankt voor de snelle reacties.
Als ik het goed begrijp staat de onsteking origineel al ideaal en hoeft er dus niets aan te veranderen.
Van welke type fs1 is die verstelbare grondplaat afkomstig, of vijlen jullie gewoon de bevestigingsgaten wat naar opzij?
mvg jan


Volgens mij is er geen enkele fs1 fabrieks af met een verstelbare plaat.

Gino's tuning :wink:
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Twowheeler schreef:Een fs1 heeft orrigineel 1,8mm voorontsteking.
Dat kan je afstelling met de mate waarin de punten openen. Dus meer openen is vroeger ontsteken.


Het enige goede antwoord, tenzij je een grondplaatje van Gino koopt.
Kijk eerst even in de FAQ.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

NIX schreef:
Twowheeler schreef:Een fs1 heeft orrigineel 1,8mm voorontsteking.
Dat kan je afstelling met de mate waarin de punten openen. Dus meer openen is vroeger ontsteken.


Het enige goede antwoord, tenzij je een grondplaatje van Gino koopt.


bij 1.8 is de punten opening tussen de 0.35 en 0.40 mm. Maar dat ligt ook aan hoe nieuw je punten zijn :wink:
Plaats reactie