race zuiger?
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Wel lastig lezen dat Deens
Die zuiger heb ik nog nooit gezien.
Dit is ook wel interessant : Race membraam met carbon

Die zuiger heb ik nog nooit gezien.
Dit is ook wel interessant : Race membraam met carbon
Yamaha Sheriff 1981
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
marco schreef:Wel lastig lezen dat Deens![]()
Die zuiger heb ik nog nooit gezien.
Dit is ook wel interessant : Race membraam met carbon
vertalen.nl ! werkt best goed ^^
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
NIX schreef:Ik ken ze uit de Zeta 60cc setjes voor DT en RD setjes Daar zat in de inlaat nog een boosterpoortje dat als het ware een beetje naar beneden in de opening hing. Moet je dus de juiste cilinder bij hebben, anders maakt het geen bal uit. Of werkt zelfs ongunstig.
ik heb zo nog een nieuwe zeta cilinder met bijpassende kop liggen volgens mij...
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
robertehendriks schreef:Enige wat ik kan bedenken =
betere smering dus ook koeling van de cilinderwand.
door dat extra poortje onder de topspoelers, (komt dan in het onderste dode punt overeen met het gaatje in de piston)
is bij het achterwaarts gaan van de piston (mengsel van carter spoelt naar verbrandingsruimte)
kan er mengsel dat in de piston zit, quasi vooruit/omhoog, recht de topspoeler in,
zonder dat gat is de afstand (achteruit-vooruit, rond de piston)
een stuk langer, en dus bij hoge toeren te laat

when men were men, and helmets were for divers
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
-
- 250km gereden
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
- Locatie: Ham
YamaSam schreef:robertehendriks schreef:Enige wat ik kan bedenken =
betere smering dus ook koeling van de cilinderwand.
door dat extra poortje onder de topspoelers, (komt dan in het onderste dode punt overeen met het gaatje in de piston)
is bij het achterwaarts gaan van de piston (mengsel van carter spoelt naar verbrandingsruimte)
kan er mengsel dat in de piston zit, quasi vooruit/omhoog, recht de topspoeler in,
zonder dat gat is de afstand (achteruit-vooruit, rond de piston)
een stuk langer, en dus bij hoge toeren te laat
ik geloof dat het ook veel hielp bij de koeling van de zuiger (stond ergens in Bell's boek geloof ik)
maar inderdaad, als het mengsel er niet door kan, is het niet meer dan een verzwakking van de zuiger