Ik wil de keerring van een voorvork poot vervangen, maar ik kan er niet bij. Nu vroeg ik me af of je het aangewezen deel op de foto van de voorvork er af hoort te trekken. Als dit kan, weet dan iemand hoe je dat het beste kan doen? Of is er nog een andere manier om er wel bij te kunnen?
volgens mij is dat het type poot waarbij je een grote imbus eronder uit moet draaien(correct me if im wrong)
dan kan de binnen poot er uit en moet je idd proberen hem eruit te wippen, of te trekken met een tang.
het zou kunnen zijn dat er een stalen mantel omheen zit die is gaan roesten, dan moet je zoveel mogelijk het rubber van de keering er aftrekken en dan met een dremel VOORZICHTIG een sleuf in de mantel zagen, en dan met een punt tangetje de boel draaien en eruit trekken
ik las nu al verschillende topics over de voorvork. Ik heb een 2rt en heb alles van mijn poten gehaald wat ik kon. dwz veer, stalen ring waar veer over zit. Dan een clips en dan een stalen ring. Dan kom ik bij de keerring. deze krijg ik er niet uit. Moet ik deze er eerst uithalen voor ik de binnenpoot uit de buitenpoot kan halen? of kan ik de binnen uit de buitenpoot gewoon uittrekken. Heb er al aan getrokken en gedaan maar niet los te krijgen. Onderaan zitten ook geen inbussen ofzo voor de verduideling. Wie o wie kan me juist zeggen hoe ik het moet doen. Ik ben bijna hopeloos!!!
Als de clip eruit is, dan ruk je zo hard je kunt de binnenpoot uit de buitenpoot. Duurt soms even voor er beweging in komt, maar met mijn dunne armpjes lukt het me ook.
ok is me met veel moeite gelukt de keerringen eruit te krijgen. Nu kom ik tot een andere spijtige conclusie. Mijn binnenpoten zijn krom. Waar kan ik overal andere bestellen? Ik zag er al op fs1shop.nl. Maar weet niet of de juiste zijn voor mijn 2 rt. Ze zien er toch hetzelfde uit.
gert schreef:ok is me met veel moeite gelukt de keerringen eruit te krijgen. Nu kom ik tot een andere spijtige conclusie. Mijn binnenpoten zijn krom. Waar kan ik overal andere bestellen? Ik zag er al op fs1shop.nl. Maar weet niet of de juiste zijn voor mijn 2 rt. Ze zien er toch hetzelfde uit.
Te herkennen aan de chrome voorvorkbus die op deze buitenpoot moet worden gedraaid.
Andere type buitenpoten passen deze binnenpoten niet in.
model '69 tot tm '75/76
beter sjon hilversum bestellen kosten ze dacht ik 50 euro setje trommelrem modellen zijn allemaal het zelfde alleen zit er verschil in links en rechts Binnenpoten voor de eerste Type's FS1'S
maar niks van die vermelding komt overeen met mijn type van bromfiets! Tis een 2 rt van 85. weet iemand raad?