Voorvork keerring vervangen

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Rens
Aan het inrijden
Aan het inrijden

Voorvork keerring vervangen

Bericht door Rens »

Heey,

Ik wil de keerring van een voorvork poot vervangen, maar ik kan er niet bij. Nu vroeg ik me af of je het aangewezen deel op de foto van de voorvork er af hoort te trekken. Als dit kan, weet dan iemand hoe je dat het beste kan doen? Of is er nog een andere manier om er wel bij te kunnen?

Afbeelding

Groeten,

Rens
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

omdat je toch de keering moet vervangen kan dus met een kleine schroeven draaier eruit wippen, zo doe ik het zelf namelijk.

wel voorzichtig zijn dat je niks beschadigt aan het metaal
FS1SE
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door FS1SE »

wat denk je nu zelf dat die keringen na zoveel jaar er zo uitwippen met een schroeven draaier :?
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

volgens mij is dat het type poot waarbij je een grote imbus eronder uit moet draaien(correct me if im wrong)

dan kan de binnen poot er uit en moet je idd proberen hem eruit te wippen, of te trekken met een tang.

het zou kunnen zijn dat er een stalen mantel omheen zit die is gaan roesten, dan moet je zoveel mogelijk het rubber van de keering er aftrekken en dan met een dremel VOORZICHTIG een sleuf in de mantel zagen, en dan met een punt tangetje de boel draaien en eruit trekken :wink:
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

FS1SE schreef:wat denk je nu zelf dat die keringen na zoveel jaar er zo uitwippen met een schroeven draaier :?

werkt perfect, geen enkele voorvork heeft tot nu toe gelekt dus.
gert

Bericht door gert »

ik las nu al verschillende topics over de voorvork. Ik heb een 2rt en heb alles van mijn poten gehaald wat ik kon. dwz veer, stalen ring waar veer over zit. Dan een clips en dan een stalen ring. Dan kom ik bij de keerring. deze krijg ik er niet uit. Moet ik deze er eerst uithalen voor ik de binnenpoot uit de buitenpoot kan halen? of kan ik de binnen uit de buitenpoot gewoon uittrekken. Heb er al aan getrokken en gedaan maar niet los te krijgen. Onderaan zitten ook geen inbussen ofzo voor de verduideling. Wie o wie kan me juist zeggen hoe ik het moet doen. Ik ben bijna hopeloos!!!
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

De keerring kun je er uithalen door er een schroef in te draaien en dan aan de schroef de keerring eruit te trekken.
Yamaha Sheriff 1981
Brambo

Bericht door Brambo »

Doordat de keering na al die jaren zo vast zit is het met een schroevendraaier te proberen maar de kans op schade is groot

je kan ook de keering er uit fikken en dan met een tangetje de restanten eruit halen zoals de veer en de metalen ring van keering zelf
gert

Bericht door gert »

als de keerring eruit is, kan ik dan de poten uit elkaa halen of zit daar nog een clips onder ofzo?
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Als de clip eruit is, dan ruk je zo hard je kunt de binnenpoot uit de buitenpoot. Duurt soms even voor er beweging in komt, maar met mijn dunne armpjes lukt het me ook.

Dit zijn overigens gewoon 2RU of 3E9 poten.
Kijk eerst even in de FAQ.
gert

Bericht door gert »

ok is me met veel moeite gelukt de keerringen eruit te krijgen. Nu kom ik tot een andere spijtige conclusie. Mijn binnenpoten zijn krom. Waar kan ik overal andere bestellen? Ik zag er al op fs1shop.nl. Maar weet niet of de juiste zijn voor mijn 2 rt. Ze zien er toch hetzelfde uit.

http://www.fs1shop.nl/product_info.php? ... 9ec33bef92
dit staat erbij vermeld:
Binnenpoten voor de eerste Type's FS1'S

Te herkennen aan de chrome voorvorkbus
die op deze buitenpoot moet worden gedraaid.

Andere type buitenpoten passen deze binnenpoten niet in.

model '69 tot tm '75/76

maar niks van die vermelding komt overeen met mijn type van bromfiets! Tis een 2 rt van 85.
weet iemand raad?
FS1SE
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door FS1SE »

gert schreef:ok is me met veel moeite gelukt de keerringen eruit te krijgen. Nu kom ik tot een andere spijtige conclusie. Mijn binnenpoten zijn krom. Waar kan ik overal andere bestellen? Ik zag er al op fs1shop.nl. Maar weet niet of de juiste zijn voor mijn 2 rt. Ze zien er toch hetzelfde uit.

http://www.fs1shop.nl/product_info.php? ... 9ec33bef92
dit staat erbij vermeld:

Te herkennen aan de chrome voorvorkbus
die op deze buitenpoot moet worden gedraaid.

Andere type buitenpoten passen deze binnenpoten niet in.

model '69 tot tm '75/76

beter sjon hilversum bestellen kosten ze dacht ik 50 euro setje
trommelrem modellen zijn allemaal het zelfde alleen zit er verschil in links en rechts

maar niks van die vermelding komt overeen met mijn type van bromfiets! Tis een 2 rt van 85.
weet iemand raad?
koppel
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door koppel »

info@fs1parts.nl

john uit hilversum heeft ze nog wel
gert

Bericht door gert »

thanxxxxxxxxxxxxxxxx
Plaats reactie