wat te doen bij te snel knipperende knipperlichten?
waarschijnlijk is de spanning te hoog
volgens mij door een weerstand parralel te plaatsen op de knipperlichten gaan deze langzamer knipperen
doordat je de weerstand erbij zet wordt de gemiddelde weerstand lager waardoor de stroom hoger wordt.
en dus het bi metaal sneller heet wordt en sneel gaat knipperen.
of moet de weerstand in serie?
wie o wie?
knipperlicht
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
Re: knipperlicht
Brambo schreef:wat te doen bij te snel knipperende knipperlichten?
waarschijnlijk is de spanning te hoog
volgens mij door een weerstand parralel te plaatsen op de knipperlichten gaan deze langzamer knipperen
doordat je de weerstand erbij zet wordt de gemiddelde weerstand lager waardoor de stroom hoger wordt.
en dus het bi metaal sneller heet wordt en sneel gaat knipperen.
of moet de weerstand in serie?
wie o wie?
ik heb af en toe het zelfde probleem

ik heb wel het idee dat ze harder knipperen als je meer gas geeft, tot ze het dan niet meer doen, en dan stoppen tot je motor stationair draait...
Als je accu systeem goed werkt, moet de knipperfrequentie nauwlijks veranderen bij laag of hoog toerental.
Bij mijn fs1 knipperen ze ook wat te snel, mijn RD350LC had het net andersom, namelijk heel trager reactie van de knipperrelais, dit heb ik opgelost door een extra lampje, meer stroom = sneller knipperen.
Dus bij te snel knipperen, lampjes van mindere wattage monteren zou de oplossing zijn.
Bij mijn fs1 knipperen ze ook wat te snel, mijn RD350LC had het net andersom, namelijk heel trager reactie van de knipperrelais, dit heb ik opgelost door een extra lampje, meer stroom = sneller knipperen.
Dus bij te snel knipperen, lampjes van mindere wattage monteren zou de oplossing zijn.