Een oproep aan alle knappe koppen! Wij hebben een FS1 met een zeer vreemd probleem! Bij deze Yamaha is het blok geheel gereviseerd, en er zit een nieuwe cylinder op. Het probleem is dat hij niet wil starten omdat er geen benzine in de cylinder komt. Hij vonkt uitstekend! Als je hem probeert aan te lopen, en je geeft vol gas, hoor je géén verschil in het open aanzuig geluid! Maw het lijkt erop dat het membraam niet opgaat. We hebben reeds verschillende membramen en carbo's geprobeerd! Er zit een (vrijwel) nieuwe imi krukas in, die uit een 2RU komt. Kan dit aan de krukas liggen??? (Wanhoop ) Wat kan er de oorzaak van zijn dat het membraam gesloten blijft? Voor de goede orde: de benzine vloeit rijkelijk uit de bezineslang, en de vlotterkamer is mooi vol. Wie-o-wie heeft een idee???????????????????
Misschien dat je sproeier vies is waardoor het niet aangezogen kan worden ? Ik zou alles van tank tot cilinder uitzoeken, dus overal waar de benzine langs kan checken of het werkt
We hebben reeds 3 verschillende carbo's, 3 membramen, 2 benzinekranen, en een nieuwe cylinder met zuiger gemonteerd! Als je de benzineslang van de carbo aftrekt, loopt de benzine prima door!
Ik snap en geen kl*te van! Wie dit oplost is echt knap!
dan zit er dus wat verkeerd in het blok, niet toevallig de keering bij je onsteking vergeten?? of een voetpakking, vloeibare pakking tussen de carters?
als je geen verschil hoort tussen open en dicht gas dan moet je ';t niet zoeken in de benzine, maar wat ben al zei, dat het membraan niet open en dicht gaat.
Wordt de bougie wel nat? Ik neem aan ook van niet.
Nee, de bougie wordt niet nat! Vandaar dat hij dus niet start...
Ik denk dat het idee van de keerring bij de onsteking een goede kans maakt.
Ga ik straks controleren.
Als dat het niet is, steek ik hem in de fik! Om daarna spijt te hebben natuurlijk...
Probleem opgelost!!!!!!!!!!!! Het was inderdaad zoals Edje zei.............het ontbreken van de krukas keerring aan de onstekingszijde! Na montage één trap, met de hand!, en hij liep meteen! Iedereen en vooral Edje, hartelijk bedankt!