mijn brommer loopt wel hard maar niet snel

Alles over de techniek en sleutelen
niels16

mijn brommer loopt wel hard maar niet snel

Bericht door niels16 »

na een tijdje terug een 16 mm gemonteerd te hebben,liep mijn brommer prima met een 16mm carb en 150 kort sproeier ,toen heb ik mijn carb er af gehaald om iets anders te repareren ,en toen ging hij hiermee te kleine sproeiergedrag vertonen,toen heb ik er een 160 kort in gezet maar die deed het zelfde, na wat enig gekloot
trok hij niet meer uitzichzelf op maar loopt wel enorm hoog stationair en verzuipt bij volgas, bij halfgas trekt hij wel
op maar gaat dan erg stotterend,enloopt alleen met de choke open.

hier mijn setup
16mm carb
150/160 kort sproeier
50cc snelle uilaat 32mm bocht
twverhouding-14-44
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

Cilinder er ook bij zetten hé

Heb je ook al wat met de sproeier naald gedaan??
Axel

Bericht door Axel »

Heb je al gecheckt of ie valse lucht trekt bij de carb?
niels16

Bericht door niels16 »

Triforce schreef:Cilinder er ook bij zetten hé

ja die staat op het laagste streepje

cilinders is gwn zoon imi 35 euro ding
niels16

Bericht door niels16 »

is de sproeierbuis van een 16mm imi anders dan die van 10mm mikuni ?
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

niels16 schreef:

Ik zou eerst de naald hoogte veranderen naar het midden toe en dan kijken wat hij doet, want de naald zorgt voor 1 kwart tot 3 kwart gashendel stand, en dan even verder kijken

De sproeierbuis is wel iets anders
Axel

Bericht door Axel »

Triforce schreef:
niels16 schreef:

Ik zou eerst de naald hoogte veranderen naar het midden toe en dan kijken wat hij doet, want de naald zorgt voor 1 kwart tot 3 kwart gashendel stand, en dan even verder kijken

Beter ga je niet van alles aan de carb veranderen, want hij heeft niks aan de setup verandert en hij liep eerst wel goed :wink:

Weet bijna zeker dat ie valse lucht zuigt aan de carb aansluiting. Dit verklaart het slechte lopen, stotteren en "verzuipen" (hij verzuipt niet, maar krijgt juist te veel lucht) en dat verklaart ook meteen weer het feit dat hij alleen met choke open goed loopt.
Dus gewoon even zorgen dat de carb potdicht aangesloten zit op het spruitstuk :wink:
niels16

Bericht door niels16 »

ik had de orri sproeierbuis uit d 10 mm er in gedaan omdat de sproeier daar beter in paste,
heb nu die van de 16mm zelf weer ingezet en daar loopt hij een stuk beter mee, maar boven in 3 en 4de versnelling
ploft hij uit de carburateur ,maar kan er in het iedergeval weer een beetje op rijden ik moet nog ff uitvinden hoe het komt dat hij uitzichzelf op trekt met de koppeling in of in zijn vrij maar daar kom ik nog wel achter
ik denk dat dit wel op te lossen is met wat kloten met de sproeiernaald en idd valse lucht of zo.

thanks voor zover

gr niels,
niels16

Bericht door niels16 »

Axel schreef:
Triforce schreef:
niels16 schreef:

Beter ga je niet van alles aan de carb veranderen, want hij heeft niks aan de setup verandert en hij liep eerst wel goed :wink:

Weet bijna zeker dat ie valse lucht zuigt aan de carb aansluiting. Dit verklaart het slechte lopen, stotteren en "verzuipen" (hij verzuipt niet, maar krijgt juist te veel lucht) en dat verklaart ook meteen weer het feit dat hij alleen met choke open goed loopt.
Dus gewoon even zorgen dat de carb potdicht aangesloten zit op het spruitstuk :wink:

ik heb het stotteren inmiddels aardig opgelost maar ik zit nog steeds met het probleem
dat hij ;;automatisch gasgeeft;; maar hij doet dit ook zonder carbkapje, en de carb sluit prima aan op het spruitstuk.
mischien dat er toch nog ergens een plekje lekt ,maar hoe kan ik dat vinden?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

volgens mij heeft Axel gelijk... dit ruikt naar valse lucht!
(je rijdt er toch nog niet telang mee rond zo hé?? kan serieuze schade maken..)

spuit es wat startspray achter de carb, als je toeren dan omhooggaan zuigt ie vals ;)

wél met choke, niet stationair goed te krijgen, en doodvallen zonder choke.. allemaal signalen van hetzelfde volgens mij..

als ie het vroeger wél goeddeed wachten met al de rest te beginnen verstellen :wink:
when men were men, and helmets were for divers
niels16

Bericht door niels16 »

YamaSam schreef:volgens mij heeft Axel gelijk... dit ruikt naar valse lucht!
(je rijdt er toch nog niet telang mee rond zo hé?? kan serieuze schade maken..)

spuit es wat startspray achter de carb, als je toeren dan omhooggaan zuigt ie vals ;)

wél met choke, niet stationair goed te krijgen, en doodvallen zonder choke.. allemaal signalen van hetzelfde volgens mij..

als ie het vroeger wél goeddeed wachten met al de rest te beginnen verstellen :wink:

ik zal er naar het eten eens naar kijken...dit zal evt ook werken met wd40 of iets soortgelijks :?:
erg bedankt allemaal tot zover :wink:
Giel_fs1
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Giel_fs1 »

remmenreiniger :wink:
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Of axe
Roberto.B

Bericht door Roberto.B »

axe :P :P :P :P :P
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

wacht ff, hij loopt wel hard maar niet snel?

Die van mij ging wel snel maar niet hard.. ruilen?
Plaats reactie