mijn brommer loopt wel hard maar niet snel
mijn brommer loopt wel hard maar niet snel
na een tijdje terug een 16 mm gemonteerd te hebben,liep mijn brommer prima met een 16mm carb en 150 kort sproeier ,toen heb ik mijn carb er af gehaald om iets anders te repareren ,en toen ging hij hiermee te kleine sproeiergedrag vertonen,toen heb ik er een 160 kort in gezet maar die deed het zelfde, na wat enig gekloot
trok hij niet meer uitzichzelf op maar loopt wel enorm hoog stationair en verzuipt bij volgas, bij halfgas trekt hij wel
op maar gaat dan erg stotterend,enloopt alleen met de choke open.
hier mijn setup
16mm carb
150/160 kort sproeier
50cc snelle uilaat 32mm bocht
twverhouding-14-44
trok hij niet meer uitzichzelf op maar loopt wel enorm hoog stationair en verzuipt bij volgas, bij halfgas trekt hij wel
op maar gaat dan erg stotterend,enloopt alleen met de choke open.
hier mijn setup
16mm carb
150/160 kort sproeier
50cc snelle uilaat 32mm bocht
twverhouding-14-44
- Triforce
- 2500km gereden
niels16 schreef:Triforce schreef:Cilinder er ook bij zetten hé
Heb je ook al wat met de sproeier naald gedaan??
ja die staat op het laagste streepje
cilinders is gwn zoon imi 35 euro ding
Ik zou eerst de naald hoogte veranderen naar het midden toe en dan kijken wat hij doet, want de naald zorgt voor 1 kwart tot 3 kwart gashendel stand, en dan even verder kijken
De sproeierbuis is wel iets anders
Triforce schreef:niels16 schreef:Triforce schreef:Cilinder er ook bij zetten hé
Ik zou eerst de naald hoogte veranderen naar het midden toe en dan kijken wat hij doet, want de naald zorgt voor 1 kwart tot 3 kwart gashendel stand, en dan even verder kijken
Beter ga je niet van alles aan de carb veranderen, want hij heeft niks aan de setup verandert en hij liep eerst wel goed

Weet bijna zeker dat ie valse lucht zuigt aan de carb aansluiting. Dit verklaart het slechte lopen, stotteren en "verzuipen" (hij verzuipt niet, maar krijgt juist te veel lucht) en dat verklaart ook meteen weer het feit dat hij alleen met choke open goed loopt.
Dus gewoon even zorgen dat de carb potdicht aangesloten zit op het spruitstuk

ik had de orri sproeierbuis uit d 10 mm er in gedaan omdat de sproeier daar beter in paste,
heb nu die van de 16mm zelf weer ingezet en daar loopt hij een stuk beter mee, maar boven in 3 en 4de versnelling
ploft hij uit de carburateur ,maar kan er in het iedergeval weer een beetje op rijden ik moet nog ff uitvinden hoe het komt dat hij uitzichzelf op trekt met de koppeling in of in zijn vrij maar daar kom ik nog wel achter
ik denk dat dit wel op te lossen is met wat kloten met de sproeiernaald en idd valse lucht of zo.
thanks voor zover
gr niels,
heb nu die van de 16mm zelf weer ingezet en daar loopt hij een stuk beter mee, maar boven in 3 en 4de versnelling
ploft hij uit de carburateur ,maar kan er in het iedergeval weer een beetje op rijden ik moet nog ff uitvinden hoe het komt dat hij uitzichzelf op trekt met de koppeling in of in zijn vrij maar daar kom ik nog wel achter
ik denk dat dit wel op te lossen is met wat kloten met de sproeiernaald en idd valse lucht of zo.
thanks voor zover
gr niels,
Axel schreef:Triforce schreef:niels16 schreef:Triforce schreef:Cilinder er ook bij zetten hé
Beter ga je niet van alles aan de carb veranderen, want hij heeft niks aan de setup verandert en hij liep eerst wel goed![]()
Weet bijna zeker dat ie valse lucht zuigt aan de carb aansluiting. Dit verklaart het slechte lopen, stotteren en "verzuipen" (hij verzuipt niet, maar krijgt juist te veel lucht) en dat verklaart ook meteen weer het feit dat hij alleen met choke open goed loopt.
Dus gewoon even zorgen dat de carb potdicht aangesloten zit op het spruitstuk
ik heb het stotteren inmiddels aardig opgelost maar ik zit nog steeds met het probleem
dat hij ;;automatisch gasgeeft;; maar hij doet dit ook zonder carbkapje, en de carb sluit prima aan op het spruitstuk.
mischien dat er toch nog ergens een plekje lekt ,maar hoe kan ik dat vinden?
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
volgens mij heeft Axel gelijk... dit ruikt naar valse lucht!
(je rijdt er toch nog niet telang mee rond zo hé?? kan serieuze schade maken..)
spuit es wat startspray achter de carb, als je toeren dan omhooggaan zuigt ie vals
wél met choke, niet stationair goed te krijgen, en doodvallen zonder choke.. allemaal signalen van hetzelfde volgens mij..
als ie het vroeger wél goeddeed wachten met al de rest te beginnen verstellen
spuit es wat startspray achter de carb, als je toeren dan omhooggaan zuigt ie vals

wél met choke, niet stationair goed te krijgen, en doodvallen zonder choke.. allemaal signalen van hetzelfde volgens mij..

when men were men, and helmets were for divers
YamaSam schreef:volgens mij heeft Axel gelijk... dit ruikt naar valse lucht!
ik zal er naar het eten eens naar kijken...dit zal evt ook werken met wd40 of iets soortgelijks

erg bedankt allemaal tot zover

-
- 7500km gereden
- Contacteer: