Hrm, iemand tips? fs1 start niet
-
- 100km gereden
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 13 okt 2009, 21:05
Hrm, iemand tips? fs1 start niet
Hallo,
Ik heb een vraagje...
Ik ben bezig mijn fs1 op te bouwen met het blok wat overeenkomt met mijn framenummer. Dit blok heb ik ooit als "reserve" bij mijn fs1 gekregen en heb ik nooit gebruikt omdat er toen ik hem kocht een ander blokje onder zat. Hij is een paar jaar geleden gereviseerd door (volgens wat ik er nog van weet) de man van www.yamahafs1.nl.
Nou heb ik er een paar jaar dus niet naar om gekeken en ben ik nu alweer een paar avonden aan de gang om de brommer weer lopend te maken.
Ik kom steeds een stapje verder naar een lopende brommer maar nu weet ik zo even niet waar ik naar zou moeten kijken:
De motor maakt totaal geen aanstalten om te starten
-Ik had eerst geen vonk, nu heb ik condensator en bobine vervangen en vonkt ie weer goed (blauw is goed toch?)
-Contactpunten heb ik gesteld volgens de faq. Als ik het goed begrijp hangt de opening en het tijdstip samen, ik heb hem doormiddel van een schuifmaat in het bougiegat afgesteld zodat ze beginnen met openen op 1,7mm voor hoogste punt
-Benzine uit de tank vervangen door nieuwe euro95 met 2takt olie
-Benzine komt in de carburateur
-zuiger is een beetje nat de keren dat ik in het gat keek. heb daarna een tijdje gestart zonder bougie omdat ie misschien verzopen kon zijn, daarna nog niks
-schijf opent op het goede moment volgens mij, het gat is open als de zuiger naar boven gaat
Setup:
Hoge uitlaat
Athena cilinder
blok is een oud blokje met een schijf inlaat, nummer zou ik even moeten kijken als dat van belang is
caburateur is een mikuni, heeft voorheen op dat andere (membraam)blokje gezeten, volgens mij 10mm
Ik heb nog een 16mm carb liggen blijkbaar tussen de andere spullen, deze heb ik nooit getest dus geen idee of die werkt. Sproeier 110 zit erin zag ik net.
Maar zelfs met die 10mm carb zou hij toch iniedergeval moeten lopen? Tot nu toe nog geen leven gehad na veel aanlopen (kickstart is glad en die vervang ik zodra ik hem binnen heb)
Iemand tips wat ik zou kunnen nakijken?
Ik zal binnenkort wat fotojes plaatsen enzo trouwens
Ik heb een vraagje...
Ik ben bezig mijn fs1 op te bouwen met het blok wat overeenkomt met mijn framenummer. Dit blok heb ik ooit als "reserve" bij mijn fs1 gekregen en heb ik nooit gebruikt omdat er toen ik hem kocht een ander blokje onder zat. Hij is een paar jaar geleden gereviseerd door (volgens wat ik er nog van weet) de man van www.yamahafs1.nl.
Nou heb ik er een paar jaar dus niet naar om gekeken en ben ik nu alweer een paar avonden aan de gang om de brommer weer lopend te maken.
Ik kom steeds een stapje verder naar een lopende brommer maar nu weet ik zo even niet waar ik naar zou moeten kijken:
De motor maakt totaal geen aanstalten om te starten
-Ik had eerst geen vonk, nu heb ik condensator en bobine vervangen en vonkt ie weer goed (blauw is goed toch?)
-Contactpunten heb ik gesteld volgens de faq. Als ik het goed begrijp hangt de opening en het tijdstip samen, ik heb hem doormiddel van een schuifmaat in het bougiegat afgesteld zodat ze beginnen met openen op 1,7mm voor hoogste punt
-Benzine uit de tank vervangen door nieuwe euro95 met 2takt olie
-Benzine komt in de carburateur
-zuiger is een beetje nat de keren dat ik in het gat keek. heb daarna een tijdje gestart zonder bougie omdat ie misschien verzopen kon zijn, daarna nog niks
-schijf opent op het goede moment volgens mij, het gat is open als de zuiger naar boven gaat
Setup:
Hoge uitlaat
Athena cilinder
blok is een oud blokje met een schijf inlaat, nummer zou ik even moeten kijken als dat van belang is
caburateur is een mikuni, heeft voorheen op dat andere (membraam)blokje gezeten, volgens mij 10mm
Ik heb nog een 16mm carb liggen blijkbaar tussen de andere spullen, deze heb ik nooit getest dus geen idee of die werkt. Sproeier 110 zit erin zag ik net.
Maar zelfs met die 10mm carb zou hij toch iniedergeval moeten lopen? Tot nu toe nog geen leven gehad na veel aanlopen (kickstart is glad en die vervang ik zodra ik hem binnen heb)
Iemand tips wat ik zou kunnen nakijken?
Ik zal binnenkort wat fotojes plaatsen enzo trouwens
-
- 100km gereden
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 13 okt 2009, 21:05
pee67 schreef:Check ook of er geen valse lucht gezogen wordt....
Ik heb net gevoeld even en hij zuigt wel op het spruitstuk als ik mijn vinger ertegenaan houdt. waar wordt vaak valse lucht gezogen?
Roberto.B schreef:misschien toch iets met ontsteking condensator kan zomaar kapot zijn
Die heb ik vervangen, de vonk ziete r goed uit lijkt me zo op het eerste gezicht volgens mij
Als de bougie een te grote of te kleine opening heeft zou hij wel "iets" moeten doen toch?
Ik heb hem nu daar op 0.45mm gezet vandaag, maar in de probleemoplosser staat 0.5mm?
-
- 100km gereden
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 13 okt 2009, 21:05
Ik heb mijn voorsteltopic maar even aangemaakt, altijd wel zo netjes om me even voor te stellen toch
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=4171
Ik heb mijn carb net er nog even afgehaald die was ook best vies van binnen. Ik denk dat ik die 16mm carb maar erop ga zetten als ik hem afgespoeld heb. Dan heb ik meteen een schone erop zitten.
Is er ergens de basisafstelling te vinden wbt schoeven die erop zitten?
Dit is de nieuwe:
http://i687.photobucket.com/albums/vv23 ... G_1144.jpg
Dit is de oude:
http://i687.photobucket.com/albums/vv23 ... G_1141.jpg
In de nieuwe zit dezelfde emulsiebuis zo te zien, kan ik de sproeier (110) zo over zetten eigenlijk?
Ik zal jullie tips morgen eens na gaan, bedankt alvast, meer ideeen altijd welkom

http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=4171
Ik heb mijn carb net er nog even afgehaald die was ook best vies van binnen. Ik denk dat ik die 16mm carb maar erop ga zetten als ik hem afgespoeld heb. Dan heb ik meteen een schone erop zitten.
Is er ergens de basisafstelling te vinden wbt schoeven die erop zitten?
Dit is de nieuwe:
http://i687.photobucket.com/albums/vv23 ... G_1144.jpg
Dit is de oude:
http://i687.photobucket.com/albums/vv23 ... G_1141.jpg
In de nieuwe zit dezelfde emulsiebuis zo te zien, kan ik de sproeier (110) zo over zetten eigenlijk?
Ik zal jullie tips morgen eens na gaan, bedankt alvast, meer ideeen altijd welkom

-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
Als je de sproeier met de buis over gaat zetten is er geen probleem.
Stel de luchtschroef af op 1,5 slag tot 1,3/4, ergens daar tussen in ligt jouw afstelling.
Ik heb dezelfde carb. op mijn 378 zitten en zo een komt straks ook op mijn fs1.
De 378 loopt er in ieder geval goed mee.
Mocht je de oude carb weg doen ik heb intresse
Stel de luchtschroef af op 1,5 slag tot 1,3/4, ergens daar tussen in ligt jouw afstelling.
Ik heb dezelfde carb. op mijn 378 zitten en zo een komt straks ook op mijn fs1.
De 378 loopt er in ieder geval goed mee.
Mocht je de oude carb weg doen ik heb intresse

Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
hoe ver gaan je punten open?
op het hoogste punt van de nok moeten je punten max. 0,35mm openen, gebruik een vetvrije rechte voelermaat, anders maak je de punten vet en dan doet ie het ook niet meer.
als de punten goed staan en in goede conditie zijn, dan kun je alleen het tijdstip van de ontsteking verstellen als de grondplaat verstelbaar is icm een micrometer of schuifmaat..........een micrometer is nauwkeuriger.
origineel is een fs1 grondplaat niet verstelbaar.................bij de juiste lichthoogte van de punten zou het tijdstip moeten kloppen, of andersom, bij instellen juiste tijdstip zouden de punten de juiste lichthoogte moeten hebben, echter is dit alleen van toepassing als alles nieuw is, de nok van het vliegwiel slijt ook af.
op het hoogste punt van de nok moeten je punten max. 0,35mm openen, gebruik een vetvrije rechte voelermaat, anders maak je de punten vet en dan doet ie het ook niet meer.
als de punten goed staan en in goede conditie zijn, dan kun je alleen het tijdstip van de ontsteking verstellen als de grondplaat verstelbaar is icm een micrometer of schuifmaat..........een micrometer is nauwkeuriger.
origineel is een fs1 grondplaat niet verstelbaar.................bij de juiste lichthoogte van de punten zou het tijdstip moeten kloppen, of andersom, bij instellen juiste tijdstip zouden de punten de juiste lichthoogte moeten hebben, echter is dit alleen van toepassing als alles nieuw is, de nok van het vliegwiel slijt ook af.
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
nee koppel dan heb je de les hier niet goed begrepen.
je kan de ontsteking alleen op het tijd stip af stellen,
hoe ver de punten open gaan kan je niets aan veranderen, doe je dat toch dan verandert het tijd stip ook
dus gewoon een vloeipapier er tussen en deze moet los gaan op je gewenste tijd stip
met een verstelbare grond plaat kan dat wel
je kan de ontsteking alleen op het tijd stip af stellen,
hoe ver de punten open gaan kan je niets aan veranderen, doe je dat toch dan verandert het tijd stip ook
dus gewoon een vloeipapier er tussen en deze moet los gaan op je gewenste tijd stip
met een verstelbare grond plaat kan dat wel
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 100km gereden
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 13 okt 2009, 21:05
Ik heb geen verstelbare grondplaat, daardoor hangt het samen.
Ik heb hem op het begin afgesteld op de juiste afstand, maar toen liep ie niet.
Daarna verder afgesteld met "tijdstip methode"
Ik zal morgen een nieuwe kickstartas binnen krijgen, heb vandaag even de 16mm carb in orde gemaakt en eraan gemaakt, dan ga ik hem morgen misschien wel even open halen om de as te wisselen en daarna weer verder met het starten:
Dat aanlopen wordt ik helemaal gaar van en ik heb de halve wijk gehad ondertussen haha
Ik heb hem op het begin afgesteld op de juiste afstand, maar toen liep ie niet.
Daarna verder afgesteld met "tijdstip methode"
Ik zal morgen een nieuwe kickstartas binnen krijgen, heb vandaag even de 16mm carb in orde gemaakt en eraan gemaakt, dan ga ik hem morgen misschien wel even open halen om de as te wisselen en daarna weer verder met het starten:
Dat aanlopen wordt ik helemaal gaar van en ik heb de halve wijk gehad ondertussen haha
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
nee koppel dan heb je de les hier niet goed begrepen.
je kan de ontsteking alleen op het tijd stip af stellen,
hoe ver de punten open gaan kan je niets aan veranderen, doe je dat toch dan verandert het tijd stip ook
dus gewoon een vloeipapier er tussen en deze moet los gaan op je gewenste tijd stip
met een verstelbare grond plaat kan dat wel
ik had je aanwijzingen wel begrepen Gino, ik bedoel nl precies hetzelfde.................
je kan de ontsteking alleen op het tijd stip af stellen,
hoe ver de punten open gaan kan je niets aan veranderen, doe je dat toch dan verandert het tijd stip ook
dus gewoon een vloeipapier er tussen en deze moet los gaan op je gewenste tijd stip
met een verstelbare grond plaat kan dat wel
ik had je aanwijzingen wel begrepen Gino, ik bedoel nl precies hetzelfde.................